Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hi ik ben nieuw en heb een vraag ivm niet-starten

 
Schrijver RadicalRoy
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 mei 2023 21:44 
Hi. (Help!)

Nieuw hier en eindelijk een cx500. Niet origineel. En heeft stil gestaan tijdens de pandemic. Start niet. Geen idee waarom. Weet iemand waar ik het beste terecht kan? (Regio Utrecht) of verder evt.

Thx alvast!

Groet RR
Vroom

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 mei 2023 22:43 | Aangepast door: Hans 
Welkom bij de club!
Bij een CX hoort dat je ook zelf sleutelt en de nodige technische kennis hebt.
Een motorzaak heeft vaak geen enkel idee wat ze met een CX aan moeten en doen vaak maar wat tegen hoge kosten.
Begrijp jouw vraag maar je zou je zelf ook kunnen verdiepen in alles wat er reeds op dit forum is geschreven.
Niet starten kan heel veel oorzaken hebben; is er een vonk, is er benzine, staan de kleppen goed, is er een goede accu, zit er een fout in de bedrading, is de CDI nog goed, is de stator nog goed ....... etc.
Ook is het type CX van belang is de ontsteking CDI of transistor...
Dus eerst zelf verder onderzoek doen zodat je gerichte vragen kunt stellen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 10 mei 2023 23:31 
Welkom Roy. Mooi dat je een CX hebt maar jammer dat hij niet wil starten. Als je in dit forum gaat zoeken kan je heel veel informatie vinden over oorzaken waarom een CX niet wil starten.
Om jou te kunnen helpen zou het handig zijn als je wat meer informatie over de CX kan geven. Zoals: welk type is (of was) het. Bouwjaar?. Hoe oud is de benzine die in de tank zit?
Je schrijft dat de motor stil heeft gestaan tijdens de pandemie. Dat kan dan al 3 jaar zijn. Draait de motor wel rond als je gaat starten? Hoe nieuw/oud is de accu? Liep de motor wel toen hij werd weggezet?
Een doorsnee CX start slecht met een accu die te weinig stroom kan leveren, oude benzine in de carburateurs heeft en al een tijd niet gelopen heeft.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver RadicalRoy
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2023 01:15 
Heeft idd lang stil gestaan.
Heeft een lithium accu, dus best wellicht ondermaats.
Blok gaat wel rond
Startte gisteren maar blijft niet lopen.
Nieuwe bougies
1980
Wellicht accu lang leeg kunnen ze natuurlijk ook niet tegen.
Vroom

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2023 09:11 
Als de motor loopt, heeft hij in principe de accu niet echt meer nodig. Als hij niet blijft lopen is het eerder een brandstof of ontsteking probleem.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 11 mei 2023 10:47 | Aangepast door: coenox 
RadicalRoy:
Niet origineel

en
RadicalRoy:
Heeft een lithium accu,

doet mij vermoeden dat het om een café racer ombouw gaat. Dus mogelijk zitten er andere luchtfilters op of zijn er aanpassingen aan de carburateurs gedaan. Maar het kan ook heel simpel zijn. Als er drie jaar geleden verkeerde benzine (E10 ipv E5) is getankt, of mogelijk met de juiste benzine is deze verouderd. Moderne benzine heeft die neiging nog al. Dus ik zou denk ik beginnen met het vervangen van de benzine door verse Euro 98 E5. Dan nog kan het zijn dat de carburateurs inmiddels vervuild zijn.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 mei 2023 16:49 
coenox:
Euro 98 E10.

Ik neem aan dat je E5 of E0 bedoeld....

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 16 mei 2023 12:08 
erikcx

Ja, natuurlijk .. Ik pas het aan.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hi ik ben nieuw en heb een vraag ivm niet-starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven