Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Voorlicht probleem nog niet opgelost

 
Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 mei 2023 11:36 
Ik heb er meerdere lapmjes. In geprobeerd, maar mijn dimlicht wil niet weken, wel mijn groot licht.
Is daar een apparte zekering voor, en zo ja waar zit die.?
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 mei 2023 11:41 
Midden op het stuur onder een deksel zitten de zekeringen voor het licht. Test dan ook gelijk de diode die daar zit (een diode mag maar naar 1 kant stroom doorlaten).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 mei 2023 22:47 
Nee, voor het dimlicht is er geen aparte zekering.

Harmony,
Hans.
( kijk, een kort en zakelijk antwoord...Ik kan het wel ...

NB (toch maar wat meer tekst )
Stroom voor de koplamp komt met een Blauw/witte draad naar het handvat. Daar zit de schakelaar die OF de wiite draad (groot licht) of de blauwe draad (dimlicht) stroom geeft.
En bij het overschakelen van van Dimlicht naar Groot licht en vice versa heel even ook beiden.....
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 mei 2023 15:44 
Aanvulling:
Ik dacht dat het over een CX500 ging , maar het is natuurlijk een Silverwing. Ook geen probleem, want dat gaat precies hetzelfde. Alleen lijken daar nog TWEE connectoren in de lijn te zitten. Die kunnen natuurlijk ook de oorzaak zijn dat het niet werkt.

Het punt is nu: komt er wel spanning/stroom op de witte draad bij/in de koplamp, gemeten ten opzichte van de groene draad of massa?
Komt er wel spanning op dat punt, het einde waar de lamp zit, dan is de fitting niet goed meer, denk ik dan.
Komt er geen spanning op dat punt, dan is er een draadbreuk, of een defecte, geoxideerde, of anderszins problematische verbinding is de witte draad, OF in de schakelaar !
Harmony,
Hans,
( kleine foutjes kun je heel lang naar zoeken.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 mei 2023 22:52 
Bij een GL wordt er voor de kuip een extra "tussen" kabel gebruikt die voor de kuip tussen de connectoren in de " normale " kabelboom gaat zitten. Voor de koplamp sluit die aan op de connector voor de standaard koplamp (als gebruikt wanneer geen kuip) en die zit dan ergens in dat kabel doosje op de voorvork. Fijn zoeken als je een probleem hebt want je kan er niet fatsoenlijk bij.

Maar er zit iid weinig anders op dan met de voltmeter aan de slag, kijken waar je spanning hebt op wit. Begin dan maar in de kuip, daar kan je er nog bij, en bij de schakelaar op het stuur. En als je daar tocht bent, controleer dan ook de min (groen) bij de koplamp, als die slecht is of los ligt schiet je ook niet op.

Succes en veel plezier

Groet, Frans

(o ja.... een kuip van een GL1100 mag er dan precies hetzelfde uitzien als die van een GL500/650, maar er is een versie die net iets andere bedrading heeft, bepaalde serie. Dat werkt dan ook niet of geeft sluiting totdat je de aansluiting aanpast. Duurt even voor je er achter bent. Rara hoe weet ik dat ......)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voorlicht probleem nog niet opgelost

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven