Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

De helm gaat aan de wilgen

 
Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 aug. 2023 17:10 
Hallo CX-ers, het ziet er naar uit dat mijn actieve motorjaren voorbij zijn. Neuropathie in de voeten, artritis in de handen, problemen die je niet wilt hebben op een motor. Het waren mooie jaren, maar het is nu tijd om te stoppen. Ik ben samen met mijn achterbuurman Ouwe Jan ( wie kent hem niet? ) een paar keer naar SJK geweest, heel gezellig daar. Veel veilige kilometers jullie, groeten Leo "Superpapa"

Schrijver GL5
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 aug. 2023 15:14 
Op een moment komt er zo'n dag.
Misschien een 3 wieler nog een optie?

Schrijver Ron
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 aug. 2023 16:12 | Aangepast door: Ron 
Dat is geen leuk bericht ik ken het helaas ook, 6 jaar geleden 'gestopt' met rijden ivm mijn reuma, maar vorig jaar toch weer een cx gekocht (of eigenlijk 2)

Ik rij nu ook maar kleine afstanden, max 100 km, en de cx kost verder niets en vreet geen brood. Dus denk goed na voordat je de hele boel verkoopt
Per aspera ad astra

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 aug. 2023 16:36 
Ron
Ik ga mijn Honda zeker ( nog ) niet verkopen. Net wat jij zegt, hij eet geen brood. De vaste kosten zijn geen probleem. Ja, korte afstanden rijden, misschien is dat wel een goede optie. Meestal ben ik de hele dag onderweg, maar dat gaat nu niet meer.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 aug. 2023 16:37 | Aangepast door: Superpapa 
GL5
Een driewieler? Nou daar heb ik zeker aan gedacht.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 aug. 2023 14:37 | Aangepast door: GL5 
Ooit eens een GL500 driewieler te koop gezien op internet.
Dikke achteras er onder.

Maar je kunt natuurlijk ook een bakkie aan je huidige motor schroeven.
Zelf rijd ik ook nog amper motor.
Maar zo heel af en toe kriebelt het weer en dan is het toch leuk dat je er een kan pakken.

Tja, mijn GL is nu ook WEER belastingvrij en kost 70 eu per jaar aan verzekering.



Na het kijken van dit filmpje merkte ik vanaf 9:33 dat het geluid alleen al ook wat deed.
Ik denk daarom dat die GL500 nog heel lang niet weg gaat.
Al is het alleen al om af en toe het geluid weer even te kunnen horen, kan een rondje rond het huis al genoeg zijn.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 aug. 2023 10:21 
GL5
Mooi filmpje, niks voor mij zo'n parcours🥴 ik ga wel ff de Afsluitdijk op😁

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 14 aug. 2023 20:36 
Dag Leo,

Paar dagen niet online - althans niet hier - geweest en ik zag je bericht. Vervelend als die dag aanbreekt, als je moet stoppen. Maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer. Ik hoop nog een tijdje door te kunnen gaan, maar uiteindelijk heb je er niet veel over te zeggen. Goed om te horen dat je de motor nog niet verkoopt. Betekent dat we je hier op het forum niet hoeven te missen. En je blijft natuurlijk welkom bij de nieuwjaarbijeenkomst, onderdelenbeurs of clubweekend. Met de auto (meerijden) is ook een optie.

Groeten,

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Ron
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 aug. 2023 21:31 
Superpapa:
Ron
Ik ga mijn Honda zeker ( nog ) niet verkopen. Net wat jij zegt, hij eet geen brood. De vaste kosten zijn geen probleem. Ja, korte afstanden rijden, misschien is dat wel een goede optie. Meestal ben ik de hele dag onderweg, maar dat gaat nu niet meer.

Kijk dat is iig goed nieuws, als ie 1 x weg is kun je ook niet meer rijden
Per aspera ad astra

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 aug. 2023 22:01 | Aangepast door: sieds 
Ja Leo, ooit komt die tijd.

Eerlijk gezegd rij ik ook nog maar heel weinig.
Wel net 4 dagen met Henk T naar Dld geweest met de CX maar mijn motivatie verdwijnt met de leeftijd.
Heb ook besloten om veel weg te doen, heb er niet echt zin meer in.
Straks alleen nog de camper met fietsen en een motor voor een rondje om de kerk
Maar weg doen valt ook nog niet mee

Verder geniet ik van m'n tuin en daar besteed ik liever veel tijd aan en wat reizen.

Gr. Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver GL5
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 aug. 2023 15:52 | Aangepast door: GL5 
Ach ja, die oplopende perikelen bij hogere leeftijden.
Hier ook straks veel ideeën de deur uit en daardoor ook veel spul.
Maar ik wil nog wel de mogelijkheid behouden wat te prutsen op een zomerse dag en die hobby geuren weer
even mee te maken.
Even starten en even laten lopen, of je daarna dan 1 km of 1000 km rond knort, ach.

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 aug. 2023 13:16 
GL5
Ja dat is het inderdaad, de mogelijkheid om te poetsen of te sleutelen is er nog en dat wil ik nog wel ff zo houden.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 De helm gaat aan de wilgen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven