Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Weer een CX minder?

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Ron
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 22 jan. 2025 11:33 
Ziet er goed uit Hans! Nu kun je bouwen
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 22 jan. 2025 11:49 | Aangepast door: Hans 
Nee deze gaat vooreerst in opslag.
Kan ik zelf bepalen wanneer te beginnen zonder dat ik dan ca 3 weken op het coaten moet wachten.
Heb nog 3 frames liggen die nog gecoat moeten worden, waarvan er 2 zo te zien een nadere (deel)behandeling door een lasser benodigen (ophangsteunen voetrusten duo passagier).
Ik denk dat ik die frames met alle aanbouwdelen de komende maanden ook maar laat coaten.
Dan heb ik alles gehad wat betreft CX. En hopen dat de prijs blijft zoals die nu is. Want bij het betalen vanmorgen keek de bedrijfsleider in mijn ogen toch wat zuinigjes 😱.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 22 jan. 2025 12:30 
Zoveel mogelijk laten doen idd nu de prijs nog gunstig is.
Wanneer het eenmaal in de coating staat kan het nog wel een paar jaar blijven liggen, en het vreet geen brood
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 25 jan. 2025 16:33 | Aangepast door: Hans 
Heb inmiddels een professionele lasser gevonden 😄.
De vader van een buurman heeft daarin 30 jaar ervaring.
Het frame ligt inmiddels bij hem. Hoor wel wat hij er mee kan en wil.
Heb goede hoop dat deze CX uiteindelijk weer gezond de weg op komt.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 7 feb. 2025 15:56 | Aangepast door: Hans 
Vandaag het gelaste frame teruggekregen.
Ondanks het passtuk van de onderste motorophanging heeft het lassen veel tijd gekost.
Door de roest binnen het frame was het materiaal vrij dun geworden waardoor het lassen lastig was (en er dus steeds meer materiaal uitgeslepen moest worden). Maar goed het resultaat is zeer acceptabel. Als het frame terug is van de poedercoaten zal ik het binnenste goed tegen verdere roest beschermen. Ben blij dat dit frame gered is van de sloop 👍.

cx

cx

Schrijver Ron
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 13 feb. 2025 15:15 
Lekker man! Maar zo zie je maar dat je veel juist niet ziet kwa roest! Ik zal binnenkort het 650 frame ook wel terug krijgen van de poedercoater, en zal deze ook goed vol gieten om roesten te voorkomen / af te remmen
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 13 feb. 2025 17:03 
Het frame + alle aanbouwdelen vanmorgen naar de ontlakker/straler/poedercoaten gebracht. Kan dat alles over ca 2 weken weer ophalen.
En een ander frame ligt al weer bij de lasser.
Er ligt daarna nog 1 frame op zolder. Heb nog niet gekeken naar de algehele staat. Hoop dat het meevalt 🙃.
Doel is om al die frames gecoated te hebben zodat ik ze met en met in mijn eigen tempo weer kan opbouwen.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 13 feb. 2025 19:16 
Het vreet geen brood, en je hebt dan iets om naar uit te kijken zonder te hoeven zoeken
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 5 maart 2025 12:02 | Aangepast door: Hans 
Vanmorgen het frame en de (8!) aanbouwdelen weer opgehaald bij de poedercoater. En ook een verroest waterpijpje laat ik standaard meecoaten. Enerzijds krijg je dat met poetsen nooit meer mooi en anderzijds staat zo'n zwart gecoat pijpje best mooi op het blok. Het is wel zaak om de aansluiting op de waterpomp weer vrij te maken van de coating want anders krijg je de 0-ring er niet goed op en gaat/blijft het lekken.
De coater heeft weer mooi werk geleverd voor nog steeds € 150,-- 😄.
Na het frame plaatje weer te hebben gemonteerd en het vrijgelaten framenummer met blanke lak te hebben beschermd is alles weer op de garage zolder beland in afwachting van toekomstige wederopbouw 🤔.
Een ander frame met hetzelfde euvel - doorroestingen in een van de onderste motorophangsteunen - ligt nog bij de lasser. Gelukkig had ik nog 2 verzaagde frames waaruit ik de passtukken kan halen voor de reparatie. Zodra het frame terug is gaat het met alle aanbouwdelen weer naar de poedercoater.
Dan ligt er nog 1 frame dat ook nog eenzelfde behandeling moet ondergaan en heb ik voor de komende jaren weer voldoende werk/sleutel plezier 🥴.

cx

cx

cx

cx

Schrijver Peter van Waveren

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 1 april 2025 17:39 
Ik heb vorig jaar een las klusje uitbesteed aan een lasser in IJsselstein. Was heel netjes gedaan.
Gewoon rechttoe recht aan op staal. Ligt IJsselstein een beetje in jouw buurt? Het is een professionele lasser, natuurlijk, die in de vrije tijd ook klusjes doet, met spullen van het bedrijf.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Weer een CX minder?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven