Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Weekend Taunus Duitsland

 
Schrijver Ray
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juni 2004 23:47 
Beste vrienden,
Afgelopen weekend heb ik helaas verstek laten gaan bij de Ardennerit (ja sorry hoor), want ik had reeds mijn jaarlijkse motorweekend met mijn broer gepland. Deze keer kozen we voor het Duitse Taunus-gebied. Hotelletje geboekt in Braunfels (350 km) dat we vonden via www.bikerconnection.de; een samenwerkingsverband tussen 9 Duitse hotels die motorvriendelijk zijn ingesteld en met elkaar samenwerken. De Taunus is minstens zo mooi en uitdagend als de Eiffel of de Ardennen en zeker een aanrader. Het is allen wel effe iets langer jakkeren op de snelweg..Braunfels is een mooi en pittoresk plaatsje met veel oude vakwerkhuisjes en een mooi kasteel/slot. Echt een aanrader. De hotellier, die zelf ook motor rijdt, tekende elke ochten bij het ontbijt een mooie route voor ons uit op de wegwerp-kaart, en dat beviel prima. We vertrokken vrijdag en hebben drie dagen mooi weer gehad. Alleen de terugweg op maandag was nat, heeel nat! Voor mijn CX was dit de eerste echte beproeving na de brand, en dus ook voor mij. Heb ik alles wel goed aangedraaid, aangesloten en bevstigd? Het antwoord is JA! Heerlijk gevoel om weer on the road te zijn in Gullepumpe-land met mijn eigen CX! Behoorlijk stevig accelaratie- en bochtenwerk, en op de snelweg op de heen en terug weg was 110- 120 geen probleem, als ik maar niet zo'n dood gevoel in de handen kreeg...daar hielpen zelfs de net gemonteerde trillingsdempers in het stuur niet tegen...Heb ook nog een rit gemaakt op de Bandit 600 van mijn broer en dt is...ehhh...anders. Gek hoor, zo'n makkelijk en solide sturende fiets, een zacht zoemende 4-pitter die vraagt om heeel veeel toeren en een mooi kuipje voor je neus dat je lekker uit de wind houdt...Fijne fiets, maar ik miste het directe koppel en de diepe roffel (balanspot beetje rot) van mijn V-twinnetje al snel. Dus maar weer gewisseld naar de iegen fietsen, en de prachtige tourrit afgemaakt. Met spijt in het hart zijn we maandag met heel veel regen weer huiswaarts gekeerd.....heb nu wel zin in zoiets als Vechta.....
Groetjes
Ray ( die eigenlijk allen maar wil zeggen dat de Taunus dus een anrader is...)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 juni 2004 08:24 
Leuk verslag, Ray.

Vraag: heb je de carbs goed gesynchroniseerd? Als ze onzuiver zijn afgesteld krijg je veel trilling op je stuur.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 juni 2004 23:08 
Nee, is nog nooit gebeurd, zal eens kijken hoe ik dat geregeld kan krijgen....Klepjes mogen namelijk ook wel weer een keer......
Groeten,
Ray

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Weekend Taunus Duitsland

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven