Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

tanktas

 
Schrijver justjoan
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 juni 2004 09:57 
Hoi, heeft iemand ervaring met tanktassen die het best passen op de tank van een cx500c!!
En hoe bevestigen jullie assesoires, zoals je tentje/slaapmatje. Heb nl. wel koffers, maar daar past mijn tent niet in. Oh ja heb ook een bijrijder.
let me now, thanx, joan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 juni 2004 10:05 | Aangepast door: Floris 
Ik heb vorige week een waterdichte kanozak (Ortlieb) gekocht. Die heb ik met spanbanden overdwars op mijn zadel/bagagerek gebonden. Tijdens de kletsnatte Vlaamse Ardennenrit bleef de inhoud kurkdroog.

Overigens vind ik 2 personen plus complete bepakking een nogal zware belasting. Afstelling van je schokbrekers en gewichtsverdeling verdienen dan wel de aandacht. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk gewicht naar voren brengt, anders krijgt je motor stuurgedrag met nare trekjes.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juni 2004 17:46 
koop een frame van een top koffer deze steek vanachteren uit met snelbinders ofspanbanden alles vast maken,bij motorpoort is er af en toe aanbiedingen dus enkel het frame kopen of zelf maken er is bevestiging genoeg
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver justjoan
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 juni 2004 13:01 
Hoi Floris.
Bedankt voor je advies. Ik ben nu alleen bang dat het inderdaad te zwaar wordt allemaal.
Hoe zwaar kan, denk je, de belasting van de motor zijn! Nu ben ik niet zo zwaar (zo'n 60 kg en mijn vriendin ca. 70). Ik kan me voorstellen dat er berijders zijn, die dat bijna in hun eentje wegen... hahaha...maar serieus hoeveel kg is nog hanteerbaar??
gr Joan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 juni 2004 13:53 | Aangepast door: Floris 
Tsja Joan, wat nog hanteerbaar is hangt af van je eigen voorkeur en ervaring. Een CX heeft een drooggewicht van 200 kilo en met een normgewicht van 75 kg voor de berijder plus wat extra voor de benzine e.d. zit je op een totaal van ruim 280 kilo (solo). Mijn persoonlijke keuze is om daar niet meer dan 25% (70 kilo) bij te doen. Gelukkig kan mijn vriendin dan nog mee achterop :-) maar voor veel bagage is er wat mij betreft dan geen ruimte meer, omdat ik dat niet lekker vind rijden. Maar zoals gezegd: het is een persoonlijke keuze.

Waarom ga je niet een keer testrijden met volle bepakking plus passagier? En dan een beetje experimenteren met hogere bandenspanning (achter) en hogere voorspanning van je schokbrekers. Het verschil voel je vanzelf.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 juni 2004 18:00 
advies is eigen gewicht van de motor+ 10%, de slooper

Schrijver sortof
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 juni 2004 22:30 
Ik weeg meer dan dat in mijn eentje (hahaha) en ook met mijn zoon van ruim 85 kilo achterop heb ik geen probleem op mijn GL500'tje, totaalgewicht ongeveer 230 kilo, en geen krimp....... GL500 forever!

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 13 juni 2004 21:18 
aleens uitgerekend hoeveel kilo dat is het eigengewicht+10 %? 225kilo +10% samen 255 en dat is een vijlige marge mag je nog wat overheen dus ?
groetjes deslooper

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 tanktas

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven