Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Old-timer inschrijving in België - Voorwaarden !

 
Schrijver ffroidbise
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2004 16:55 | Aangepast door: ffroidbise 
Een moto inschrijven als old-timer (deze tarieven hebben betrekking op de CX 500) en enkel indien ook een auto verzekerd is.
Deze tarieven kunnen nog een klein beetje variëren van maatschappij to maatschappij.

Deze prijzen hebt ik bekomen bij de maatschappij Winterthur.
- burgerlijke aansprakelijkheid: 112,64 euro
- rechtsbijstand: 18,55 euro

Voorwaarden:
- enkel rijden tussen zonsopgang en -ondergang.
- enkel rijden binnen een straal van 20 km van de woonplaats.
- enkel rijden van en naar deelname aan een manifestatie.

Bij nader inzien scheeld de te betalen polisprijs maar ongeveer een 55 euro met deze van een old-timer verzekering, dus loont het mij niet echt de moeite om mijn CX 500 in te schrijven als old-timer gezien ook de beperkingen.
Wat mij wel nog interresant lijkt is om mijn moto maar 6 maand in het verkeer te brengen en deze tijdens de winter op stal te zetten, dit scheeld dan gewoon de helft van de verzekeringspremie.

Ik hoop hiermee iedereen van dienst geweest te zijn die zich geroepen voelen om hun moto wel als old-timer in te schrijven.
ffroidbise

Schrijver wannes
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2004 19:52 
Ik heb de mijne ingeschreven bij omob als klasieker voor de eerste betaal ik +/- 140€ voor de twee andere komt dit op 74.47€ het enige nadeel is dat je er niet me naar uw werk mag rijden. Je zou natuurlijk geen goede belg zijn zonder achterpoortjes dus :
S'morgens i.p.v recht naar je werk te rijden ga je langs de kranten winkel en rij je verder naar je werk en bij terugkomst ga je langs de winkel en ga verder naar huis . Deze formulle is mij gegeven door de verzekerings makelaar en is 100% legaal.

Schrijver Guernica
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2004 20:07 
Sorry Wannes,
Ik snap het onderliggende idee niet, ben ook bij Ethias (omob) maar zag géén kans een auto en een oldtimer of jongere moto te combineren. tweemaal volle pot dus.
Daniël

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2004 20:54 | Aangepast door: Hans 
Dan hebben we het in Nederland beter.
Ik betaal Euro 22,-- per motorfiets ouder dan 25 jaar (en da's zelfs goedkoper dan schorsen) en ook geen wegenbelasting meer, met ten opzichte van een 'normale' voertuigverzekering uitsluitend een beperking van maximaal 7.500 km per jaar. En no-claim bonus wordt (uiteraard) niet opgebouwd. Wel kun je het aantal schadevrije jaren mee over nemen indien een 'normale' voertuigverzekering wordt afgesloten.

Voor mijn Golf Cabrio 1,8 GLI (1984) betaal ik WA Euro 100,-- en Casco/all risk (bij een taxatiewaarde van Euro 3.500,--) Euro 210,--. Hierbij geldt wel dat er ook een 1e auto moet zijn verzekerd.

Alle premies uiteraard PER JAAR.

Ik weet niet of het binnen de EU mogelijk is een voertuig in het buitenland te verzekeren (of kan dat niet bijv. als gevolg van verschillen in WA dekking), want dan is het voor onze zuiderburen, maar zeker ook voor onze Duitse vrienden (de premies daar zijn ook hoog) zeer interessant hun CX in Nederland te verzekeren.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver wannes
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2004 21:16 
Beste vriend Guernica
Als je moto 16 jaar oud is kan je hem verzekeren in ombinatie met je auto.
Het spijtige er aan is dat je telkens een hoofd moto hebt waar je een dikke 5000Bef voor moet betalen en 2 aanhangers die elk apart verzekerd zijn deze moet je 3004 bef betalen.Dus je mag met je auto en de 3 moto's tegelijk op de baan dit als je met je famillie op stap wil bv.
Ik ben ten rade gegaan in een kantoor van dexia die ook omob deden nu doen ze dezelfde verzekering onder hun naam en de condities zijn nog steeds hetzelfde . als je er in geintreseerd bent stuur even een mail en ik zal je de gegevens bezorgen.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Old-timer inschrijving in België - Voorwaarden !

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven