Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Dagwaarde

 
Schrijver Pluis
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 juni 2004 10:33 
Good Morning V-Twinners,

Bij sommige verzekeringen moet je de dagwaarde van je motor opgeven. Waarom is mij een beetje een raadsel, maar ja...

Hebben jullie enig idee wat de dagwaarde van een CX500 uit 1978 (prima staat) zou kunnen zijn, of moet ik dan denken in termen van "twee schapen", "3,75 euro plus een pond tomaten", "een ferme handdruk", appelen, eieren, dat soort dingen?

Ook de nieuwprijs in 1978 moet ik invullen... Bareuh! Ik dacht 6.285 ouderwetse guldens, dus 2850 monopoly-euro's. Als dit niet klopt hoor ik het graag.

Is het misschien een idee om de toenmalige nieuwprijs van de motoren bij de kopjes "alles over CX & GL" te zetten?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juni 2004 10:45 
Dat laatste is zeker een goed idee.

Ik heb 't even nagezocht en volgens een artikel in Moto73 (het nummer van juni 1978) was de nieuwprijs destijds f 6300.

En de huidige dagwaarde, tsja ...
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 juni 2004 19:46 
Ik denk dat je de dagwaarde het beste kan vaststellen door te bepalen wat je ervoor terug wilt krijgen als er iets mee gebeurt. (Natuurlijk wel realistisch blijven). Dit kan je bepalen door de aankoopprijs en de opknap kosten. de waarde van de motor hangt natuurlijk ook af van de motorische en cosmetische staat. een goed lopende CX kan tussen de 300 en 1000 euro opbrengen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 juni 2004 23:00 
ik heb er een zien staan, staaty er nu nog bij een moter handelaar voor 1250 euro en bij de dieler kom je ook niet weg onder de 1500 edus ik bedoel maar dat je ge rust eens kunt kijken bij de moter boeren daar liggen de prijzen best wel een stuk hoger.dan is het ook nog zo is het al een oldteimer of nog net niet een olteimer kun je laten taxeren dat is altijd een stuk hoger gr slooper

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 juni 2004 23:03 
sorry voor de type fouten

slooper

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 juni 2004 11:07 
Quote

sorry voor de type fouten


Hlemaal niet erg Slooper. Ik bne blij met je reactuie, het ovrkomt ons alemaal wel eeens. :-)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Dagwaarde

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven