Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Thanx Reimer !

 
Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 juli 2004 12:15 
Even laten weten dat zelfs een virtuele club effecten kan hebben in het reëele leven.
Reimer bedankt ! Zonder jouw hulp had mijn cx-je nog immer niet geprutteld !
Ron.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 juli 2004 14:47 
Zeg Ron, eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar het complete verhaal. Waarom deed je CX het niet? En hoe is het probleem opgelost?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 juli 2004 17:20 
Tja, waarom doet 'n CX 't niet...In mijn geval lag het aan de combinatie van nieuwe electronica gekoppeld aan huisvlijt. Ik had namelijk een nieuw blok gekocht voor mijn trouwe vrind, maar daarvan bleek de elektronica weer nét wat anders te zijn geëvolueerd zodat mijn brein het niet bijhield. Het elektrieke gedeelte is na 22 jaar CX nog steeds een geheimzinnig gebeuren voor mij. M.a.w. ik heb daar de ballen verstand van. Voor de rest heeft een CX niet echt veel geheimen meer.
Dus toen er op de site iemand zijn carburateurs gesynchroniseerd wilde, kwam ik Reimer tegen. Die mijn CX aan het starten kreeg een paar wekenn later. Omdat de houdbaarheidsdatum van de accu blijkbaar overschreden was liep het ding nog niet.
Goed, om een lang verhaal kort te houden, er was geen vonk. Nada.
Gelukkig had Reimer een pakketje schema's achtergelaten en heb ik zelf(!) kunnen ontdekken dat de nieuwe electronica er van uit ging dat ik nog een noodstop-schakelaar zou hebben. Dat is dus niet zo, en op Reimers prints was zelfs voor mij te zien hoe ik dit moest verhelpen.

Nou, en aangezien ik wegens persoonlijke omstandigheden sinds november 2002 niet meer gereden had was ik erg blij met Reimers' hulp.

Nieuwsgierigheid bevredigd?
Specials, nr 8.
Nu?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 juli 2004 17:21 
schaam je niet en vertel ons alles ,al is het maar om er van te leren.
Ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 juli 2004 17:22 
Jij ook tevreden Jan?
Anders hoor ik het wel

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juli 2004 17:54 
Dus jij bent de eigenaar van die gave CX special met spaakwielen? Dat ding was me al eerder opgevallen, ook omdat-ie op de omslag van de catalogus van Vogel staat.

Oh ja gefeliciteerd met de goede afloop. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd :-)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#7 | Geplaatst: 13 juli 2004 20:53 
Ja klopt, Vogel doet inderdaad net of er spullen op zijn toko op- of inzitten. Toch leuk.
Ik moet trouwens eens nieuwe fotootjes maken, het kleurenschema is intussen veranderd

Schrijver mudje
Gast 
#8 | Geplaatst: 13 juli 2004 21:32 
Bedankt Ron en bedankt Marcel (enschede)

Nu we toch even bezig zijn... Marcel bedankt voor het lenen van een stel carb's en Ron bedankt voor het synchroniseren... Helaas was dit niet de oplossing van mijn inhoudings probleem. Kreeg van Ron nog een vervroegingsunit die ik nog moet plaatsen. Op mijn huidige meet ik verschillende waardes buiten spec, zal dus wel kapot zijn. Wat Ron zijn electrisch probleem aangaat was het even uitzoeken hoe het start relais met al zijn beveiligen (versnelling in neutraal of anders kopeling ingeknepen e.d) aangestuurd werd. Bij Ron zijn special zijn al deze niet meer aanwezig dus een kwestie van accu plus naar startknop naar startrelais en dan naar aarde en ook tot mijn verbazing draaide de startmotor. En als je op je werk nog eens een kleurenlaserprinter hebt staan en de club heeft op de site de verschillende bedradingsschema's staan, in kleur. Dan is het zelfs, voor een ervaren sleutelaar als Ron en een net beginende cx rijder (dik jaar nu), met een elektronische opleiding ooit eens in een ver verleden, mogelijk om de geheimen van een cx te ontraffelen. Dus "Alle reparateurs de WW in" (zie alles over de cx & gl/verhalen & achtergronden)

Reimer

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Thanx Reimer !

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven