Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Tips van ervaren rijders.

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Floris
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 20 juli 2004 17:32 
Zeg Jan met je TupperPan :-) regel jij even die VRO voor de CX club. Ik doe ook mee.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Guernica
Gast 
#17 | Geplaatst: 20 juli 2004 18:52 
Lijkt wel iets, gaat dat dan op één centrale locatie door? Ook bereikbaar voor de (arme) Belgen onder ons?

Daniël

Schrijver Pluis
Gast 
#18 | Geplaatst: 21 juli 2004 09:24 
Wauw, een VRO-cursusdag speciaal voor Gierpompen.. Ik ben van de partij!

Schrijver Ray
Gast 
#19 | Geplaatst: 21 juli 2004 23:33 
VRO is van de KNMV en word volgens mij alleen in Lelystad gedaan, op het circuit van de LSOP , de politieschool zeg maar. Er bestaat een VRO 1 en een VRO 2, dus de ervaren rijders kunnen er ook terecht. Voor de Belgen: Lelystad ligt in the middle of buttfuck nowhere, maar je kan bijvoorbeeld van te voren overnachten in het altijd bruisende Harderwijk, waar wel betaalbare hotelletjes te vinden zijn, en het bier best lekker is! ( maar niet zoals in Belgie)
Groetjes,
Ray (die kapot was na die dag!)

Schrijver Ray
Gast 
#20 | Geplaatst: 21 juli 2004 23:52 
Kijk maar eens hier dan:

http://www.knmv.nl/asp/page.asp?id=1357&textid=2125

Nog meer op de saait van de kaa-en-vee-bee

Groeten
Ray ( die niet snapt hoe je zo'n link onder aan ander woordje kan re-namen...)

Schrijver Pluis
Gast 
#21 | Geplaatst: 22 juli 2004 09:51 
In diezelfde streek (Buttfuck Nowhere of De Schaamstreek zoals 'ie ook wordt genoemd) zijn ook veel campings. Een tentje is zo opgezet!

Schrijver frans
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 25 juli 2004 16:36 
Over regen gesproken: is er toevallig iemand die in een van de heftige buien de afgelopen weken, verzeild is geraakt op de motor?

Schrijver Guernica
Gast 
#23 | Geplaatst: 26 juli 2004 08:25 
Hey Frans,

Weet je dat de 'plensbui' de rechtstreekse aanleiding was voor deze topic? Ik zat er middenin, het kwam echt met bakken uit de lucht. Met een slakkengangetje en trillende benen dan maar naar huis gereden. Blij dat ik thuis was!
Daniël

Schrijver Pluis
Gast 
#24 | Geplaatst: 26 juli 2004 09:22 
Ik had de "mazzel" dat ik tijdens een van die plensbuien precies motorrijles had. Voor het eerst op de snelweg. Ik zit net tegen de honderddertig, komt ineens het Amsterdams-Rijnkanaal naar beneden. Plus hagel en een stoot wind waar je niet goed van wordt.

Ik heb de snelheid laten zakken naar 80, heb de handgrepen goed vastgepakt om niet van de fiets te waaien. Scary shit!

Schrijver Anoniem
Gast 
#25 | Geplaatst: 1 aug. 2004 19:14 
Maakt de kledij wat uit bij het 'veilig rijden' gevoel?
Ik bedoel maar: T-shirt en korte broek kan helemaal niet, maar voel je het verschil tussen een loszittende, wapperende motorjas of een nauwsluitend pak? Maakt het veel uit wat betreft het 'windgevoel'?

Schrijver Pluis
Gast 
#26 | Geplaatst: 2 aug. 2004 09:08 
Qua windgevoel maakt een wapperende jas zeker uit! Wat dat betreft zijn de flodderige nylon overjassen (à la rijschool) niet ideaal. Kom je eens in een windvlaag terecht, dan voel je echt dat je door het geflapper een gigantische luchtweerstand opbouwt.

Verder zijn de ouwe vetjassen en de stevige, dikke stoffen jassen (van dik geweven katoen) zo ongeveer de veiligste. Leer is snel en mooi, maar als je valt heeft leer vrij veel weerstand. Daardoor ga je rollen. Een stoffen jas heeft minder glijweerstand, en daarmee glij je dus weg waardoor je energie geleidelijk vervloeit. De jas slijt dan helemaal door tot op de verstevigde stukken: hij offert zich op voor jou.

Groetjes,
Peter Die Overigens Leer Draagt Omdattie Het Mooi Vindt.

Schrijver jthole
Gast 
#27 | Geplaatst: 4 aug. 2004 11:55 
Ik zou best belangstelling hebben voor een VRO1 via de CX-club! Zelf heb ik nu pas een half jaar mijn rijbewijs, en nog maar zo´n 6000 km gereden, dus ik ben ook nog een beginner.
Wat remmen betreft: ik probeer iedere dag minstens één keer te oefenen, en concentreer me daarbij voornamelijk op de voorrem.
Met betrekking tot bochten: ook een CX kan veel schuiner en sneller dan je denkt, ik heb alleen al ervaren dat onoverzichtelijke bochten met zand vlak na het punt dat je niet meer kunt zien een behoorlijke schrik opleveren (gelukkig is alles goed afgelopen).
Tijdens hevige regen voel ik mijzelf nog steeds minder vertrouwd dan tijdens mooi weer, ondanks dat ik al behoorlijk wat buien op de kop heb gehad. Niet vanwege het remmen, maar wel omdat je veel slechter kunt zien wat er op het wegdek ligt.

Groetjes,

Johan (die ook over een MRO zit na te denken, misschien begin komend jaar)

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Tips van ervaren rijders.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven