Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

eBay.de

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 juli 2004 14:45 | Aangepast door: Floris 
Voor alle onderdelenzoekers: kennen jullie www.ebay.de ? In Duitsland rijden nog 14.000 CX-en rond en zijn er nog dito veel onderdelen verkrijgbaar. eBay is een veiling-site waarbij je kunt bieden op aangeboden onderdelen. In tegenstelling tot een gewone veiling kent eBay geen veilingmeester maar een tijdklok die afloopt. Als je een bieding wilt winnen dan is het zaak om zo laat mogelijk je bod uit te brengen, zodat niemand er meer overheen kan.

Om gebruik te maken van het systeem moet je eerst een account aanmaken. Vervolgens kun je gaan speuren & zoeken met trefwoorden zoals ‘Honda CX’ of ‘CX 500’. Soms kan het veranderen van een spatie in je zoekopdracht een ander resultaat opleveren.

Als je een bieding wint dan gaat de betaling (Überweisung) meestal als volgt: je maakt het geld over op de rekening van de verkoper en als dat binnen is, dan wordt het artikel naar je opgestuurd. Let op: je hebt hiervoor speciale overschrijvingsformulieren van je bank nodig. Bij sommige banken kost het aanvragen nogal wat tijd, wacht dus niet tot het laatste moment. Je hebt nogal wat gegevens van de verkoper nodig om dat formulier goed in te vullen: naam, adres, woonplaats, IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identification Code). Het overboeken van geld binnen de EG is tegenwoordig gratis.

Mijn ervaring met eBay is positief, ik ben nog nooit belazerd. Eerder omgekeerd: het is me twee keer overkomen dat de spullen in goed vertrouwen werden opgestuurd, nog voordat ik het geld had overgemaakt.

Sommige Duitse aanbieders willen hun spullen niet naar Nederland verzenden omdat de verzendkosten te hoog zijn. Mijn advies: stuur een mail en overleg van tevoren. Doe dat uiteraard voordat je een bieding gaat doen. Als de verkoper alleen binnen Duitsland wil opsturen dan kun je gebruik maken van de verzendservice van www.huifkar.de . Heel erg handig, kijk maar ‘ns op die site voor verdere uitleg.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Pluis
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 juli 2004 15:22 
Voor degenen met Rabobank Internetbankieren: geld overmaken naar Duitsland kan ook hiermee, en met gebruik van IBAN-nummer is het gratis.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 eBay.de

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven