Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

tupperware fiets??

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver gea visser
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 juli 2004 19:42 
Ik kwam op ht prikbord de term tupperware fiets tegen. Hij zou van Jan van Wilma zijn, als ik het goed begrepen heb. WAT IS NOU WEER EEN TUPPERWARE FIETS?? Ik ben bekend met het merk tupperware, maar ben daar nog nooit een motor tegen gekomen in de catalogus. (Dit is vast weer een beginners vraag...)
Gea

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 juli 2004 20:56 
Hallo Gea!
Da's er eentje met veel (plastic) plaatwerk. Ook wel kuipenbak, vlapak (mits voorzien van veel kleurtjes) etc genoemd.

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 juli 2004 21:57 
Precies Jos!
Gea, je bent geweldig. Waar sommige mensen dat niet durven, stel jij gewoon de vraag! Weetje, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden!
Tja, Tupperware = plastic bakje, dus een motor met veel kuipwerk van kunstof wordt dan denigrerend een tupperware-fiets genoemd. Maarja, da's ook een beetje jalouzie hoor. Ik heb vorig jaar op het Boekelweekend bij Jan van Wilma achterop mogen zitten omdat mijn CX was afgefikt, maar het is een vreselijk fijne motor, die Honda PanEuropean van Jan!!
Groetjes
Ray ( die toen wel relaxed geleund tegen een heel groot Tupperwarebakje zat)

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 juli 2004 09:38 
Als er toch geen domme vragen bestaan...
Weet iemand eigenlijk waarom bitterkoekjes niet bitter smaken?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 juli 2004 10:36 
Ja zo'n Pan schijnt vreselijk lekker te sturen en errug betrouwbaar te zijn. Als ik later groot ben, wil ik ook een Pan :-)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Pluis
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 juli 2004 12:11 
Ach, tupperware, hapjespan... Het zit allemaal in dezelfde hoek. :-)

Het is toch een beetje alsof je van een Cobra overstapt naar een Mercedes SLK. Ze rijden allebei hard&lekker, maar deen is toch heel anders dan dander.

De coloribus et de gustibus non discutabel est. (oftewel: 't is een zaak van smaak.)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 juli 2004 14:10 | Aangepast door: Hans 
Tupperware is echter ook het internationale beeld van de CX; in Engeland wordt ie niet voor niets liefkozend "Plastic Margot" genoemd.

Maar volgens mij is het pure jaloezie; de CX is wel de enige motor ter wereld die aaaaaaaltijd loopt. Een vriend van mij heeft nu al een paar jaar ook zo'n ding. Toch al wel veel problemen mee gehad. En daarvoor laat ie zijn trouwe BMW 1000 RS uit 1977 altijd in de garage staan.

Dus Floris, het is beter dat je nooit een grote jongen wordt ! (want dan blijft waarschijnlijk ook jouw eigen CX als muurbloempje achter)

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver gea visser
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 juli 2004 21:44 
Bedankt iedereen voor je reacties. Nu hoop ik maar dat Jan met zijn tupperpan in SintJansklooster komt, kan ik 'm ook zien. Of een foto in de showroom misschien? Daar had ik nl ook al gekeken, maar niet gevonden.
Gea

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 juli 2004 23:24 
Helaas ... Jan heeft afgezegd voor SJK wegens familiale verplichtingen. Hier staat een foto van jouw held met zijn TupperPan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 juli 2004 00:33 
Een kleine correctie op Hans: de CX wordt in de UK volgens mij Plastic Maggot genoemd, oftewel De made van plastic. Heeft te maken met de vorm van de tank bij de gewone CX. Heeft een English dude me verteld.
Ray

Schrijver Pluis
Gast 
#11 | Geplaatst: 27 juli 2004 09:11 
Plastic Maggot, Güllepumpe... Mogen we best trots op zijn.

Ik bedoel: de opel Kadett heeft geen bijnaam gekregen. Zelfs Ferrari's krijgen die niet. Maar welke auto's wel? De Snoek, de Amazone, de Kever, de Eend... Allemaal bijzondere auto's waar mensen gepassioneerd over zijn.

"Onze" gierpomp is nou eenmaal niet saai. Dus.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 juli 2004 12:56 | Aangepast door: Hans 
Hoi Ray,

inderdaad. Je hebt gelijk (zat zelf ook al te twijfelen).
Maar Margot is wel vrouwelijk en dat zit gewoon lekkerder dan 25 jaar uitgelubberd plastic van Maggot.
En trouwens de CX werd ook wel de Guzzi voor de smalle beurs genoemd (italiaanse jaloezie ?). Alleen ook hier weer, natuurlijk veeeeel betrouwbaarder.Ik geloof dat die engelsen eigenlijk nooit dwarse V-twins hebben gebouwd (alhoewel ik twijfel bij het merk Ariel, maar in ieder geval niet de laatste 30 jaar en zeker niet watergekoeld; daar hebben ze met hun natte klimaat best een hekel aan !). Dus geen grond voor jaloezie. Wel natuurlijk gewone V-twins (de Hesketh bijv.heeeeeel mooi ding), maar die tellen niet.

Juist die aandacht (het weghonen ?) maakt de CX iets bijzonders, ja om als liefhebber trots op te zijn. Alleen een 'echte' nederlandse naam hebben we nog niet !! (ik vind 'gierpomp' eigenlijk niet klinken, moeilijk uit te spreken, best banaal -we are a bank founded bij farmers: mheuoeoeoeo- en een germanisme)

Misschien iets voor een prijsvraag ?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ray
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 juli 2004 12:58 
Opel Kadett staat beter bekend als Opel Raket of Slopel Kadett, vrouw in kadett = kadetslet, maar gepassioneerd over een Opel??? Dacht het niet he....De ouwe GT is wel leuk, maarja, die Opel-badge...braaak!
Groeten
Ray (die aan weinig dingen een hekel heeft, maar Opels....)

Schrijver Ray
Gast 
#14 | Geplaatst: 27 juli 2004 13:07 
Ja Hans, we zaten tegelijkretijd te posten. De CX wordt ook wel de Japanse BMW genoemd. Zie het artikel in archief. Twee ingenieurs van BMW staan bij de introductie met afgrijzen te kijken en zeggen tegen elkaar: dass hatten wir bedenken mussen! Bijnaam BMW: CX met hangtieten! En guzzi, ach..die roepen graag dat de CX na-aap is, alleen een CX blijft rijden, een Guzzi is prut.
We hebben al eens iets van een prijsvraag/brainstorm gehad en daar kwam het weinig originele Gierpomp uit. Ik had 'Schuddebuikje" bedacht gezien het geschud bij stationiarloop, maar dat is het niet geworden.
Groeten
Ray ( die ook iemand eens hoorde roepen dat de CX de Opel onder de motorfietsen is!!GRRRR!)

Schrijver Pluis
Gast 
#15 | Geplaatst: 27 juli 2004 13:45 
BMW = CX met hangtieten!?! BRILJANT *lol*

BMW is de meest overschatte motor op de HD na. Je betaalt de helft van de nieuwprijs voor de badge op de tank. Langzaam bochtje of even stationair gassen en je valt om door de reactiekracht van de krukas. En een enkele droge-plaatkoppeling. Need I say more?

Het enige voordeel van een BMW is dat je er zo lekker veel voor terugkrijgt als je hem inruilt.

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 tupperware fiets??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven