Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX500C past niet zo erg ...

 
Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 juli 2004 22:09 
Omdat ik 'm voor dat beetje geld niet kon laten staan en de CX500 een technisch mooie fiets vind, ben ik sinds kort een CX500C anno 1982 rijk. Veel werk nodig, maar 't blok lijkt goed (55000 km) Voor die tijd was ik wel eens op een CX500 gaan zitten, maar dat was geen -C. En daarop valt de zit (stilstaand) wat tegen met m'n lengte van 1 meter 90. De knietjes komen wel erg dicht bij de koppen en de hobbel in het zadel lijkt net wat te ver naar voren te zitten. Zijn er anderen met die ervaring ? Of iemand die een net zo slechte/goede non-C uitvoering heeft en wil ruilen :=) ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ffroidbise
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 juli 2004 16:41 | Aangepast door: ffroidbise 
Hoi, wil het nu net lukken, dat ik sinds ik mijn CX 500 A van 1978 met bijna 32000 km en een king en queens buddy (ideaal voor grote mensen) heb zou willen ruilen met een CX 500 Custom.
Dit is foto 43 van de showroom.
Ondertussen is hij bijna volledig gerestaureerd.
Ik zie het wel zitten om op dit aanbod in te gaan, maar wat is dit "veel werk nodig"?
Ook woon ik in België, maar dit is waarschijnlijk niet echt een probleem.
Graag had ik een paar foto's van de custom, zodat ik even kan zien hoe ie deruit ziet en een beschrijving van de gegevens.
Ikzelf bezit ongeveer een 300 tal foto's van de restauratie (voor en na foto's + detail foto's)
Je kan me mailen op f-f@pandora.beals je geintereseerd bent.
P.S.: de foto in de showroom is van VOOR de restauratie.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2004 22:17 
Beste mensen, voor de duidelijkheid : bij gebrek aan camera heb ik even geen foto, maar mijn CX500C is van 't loop-of-sloop soort. Het blok klinkt gezond en is zo te zien nooit open geweest, en na een nood reparatie van de voorremmen lijkt alles zo ongeveer te werken, maar gereden heb ik er niet eens mee, niet verzekerd en zo. Om er weer een redelijk bruikbare motor van te maken verwacht ik aardig wat tijd nodig te hebben. En aardig wat Euri ook....
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver gerard1962
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 aug. 2004 22:36 
beneden de 1.80 meter een prima fiets maar als je wat langer bent is hij voor de lange ritten wel wat te klein.
Ben nu op een gl-500 in een keer naar luxemburg gereden met een stop omdat ik moest tanken. Op mijn oude custom had ik dat nooit gered. Vorig jaar was er echter een duitse gierpomp rijder Frits die langer was en zei dat hij totaal geen problemen had met een rit van duitsland naar boekel. Als ik het goed heb had hij zelfs de meeste kilometers gemaakt om er te komen.
Het moraal of hij wel of niet goed zit is alleen te bepalen door er mee te gaan rijden.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 aug. 2004 22:42 
wij zijn 1,98mtr en 115kg maar mijn gl daar wordt ik niet moeij op en de been zit is prettig
als je er problemen mee hebt de voet steunen daar zijn lagere in de handel scheeld 4 a 5 cm wat wel prettig is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 aug. 2004 10:42 
Gek is dat, in de tests zegt de één dat de CX voor kleine mensen te groot is, in de andere test staat dat hij voor grote mensen te klein is.

Ik ben 1.96 meter en eigenlijk één en al been, en ik zit prima op de CX.

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 aug. 2004 10:44 
Anoniem, dat was ik dus.

Pluis.

Schrijver cx5001982
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 aug. 2004 11:55 
hallo allemaal IKheb ook een probleem ik krijgsteeds krampen in mijn heupen bij langere ritten nu wilde ik mijn steppen ook wat lager zetten .maar ik heb een uitsparing in mijn uitlaat en daar zit de step in, ik kan dan ook niet zakken met mijn steunen zijn er dan mischien verloop stukkun voor dat je naar buiten kan ofzo?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 aug. 2004 12:06 
dan krijg je een probleem dan kan je niet meer schakelen,mijn advies is beweeg meer je onderbenen van links naar rechts en op en neer,stilzitten bevorderd krampen.ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX500C past niet zo erg ...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven