Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wat is de marktwaarde van een CX?

 
Schrijver polleke
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 aug. 2004 12:17 
Ook zo benieuwd wat je al-dan-niet (deels) gerestaureerde CX voor marktwaarde heeft? Naast de emotionele waarde dient deze natuurlijk in keiharde EURI's uitgedrukt te kunnen worden.
Mijn CX 'de luxe' uit '81 vorig jaar voor €800,00 aangeschaft te hebben, heb ik er inmiddels al voor €1.300,- aan revisie, reparatie en restauratie kosten ingestopt. Stijgt nu de marktwaarde of niet? Is het een investering of weggegooid geld? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Met andere woorden: wat heb jij voor je motor ooit betaald, hoeveel heb je er vervolgens in geďnvesteerd (anders dan regulier onderhoud) en heeft die investering wat opgeleverd (behalve het genot)? Graag jullie reacties! Ben benieuwd! Martin, alias Polleke.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 aug. 2004 13:07 
Voor mijn CX 500 (1978) heb ik twee jaar geleden € 300 betaald. Vervolgens ongeveer € 700 aan nieuwe onderdelen en revisie, € 200 aan sloop/2e hands onderdelen, € 300 aan banden en € 150 aan onderhoud (olie, filters, bougies, etc.) Ik heb alle onderhoud en revisie zelf gedaan. De huidige dagwaarde van mijn CX zal rond € 700-900 liggen.

Als je (zoals ik) een oude motor voor weinig geld koopt dan ben je er nog lang niet. Vaak moet er nog veel geld bij om het rijdbaar en veilig te maken. Van de andere kant: als je een nieuwe motor koopt dan raak je weer veel kwijt aan afschrijving.

Conclusie: motorrijden kost geld, hoe je 't ook wendt of keert. Maar dat mag het rijplezier niet vergallen, vind ik.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver vlijm
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 aug. 2004 09:34 
Ik kocht mijn cxe september vorig jaar voor €850,-. Heb hem in de daaropvolgende winter zo ongeveer compleet gesloopt en weer in elkaar gezet, waarbij ik heel veel onderdelen heb vervangen (bijna alles nieuw). Dat hele verhaal heeft me nog eens (minstens) zo'n €1000,- gekost. Ik ga er van uit dat ik hem voor de €1850,- die ik er aan kwijt was moeilijk zou kunnen verkopen, maar dat ben ik ook niet van plan. Het plezier zit er voor mij in dat ik een heerlijke en bijzondere motorfiets heb die me, nu ik hem eenmaal heb opgeknapt, weinig aan onderhoud kost.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 aug. 2004 11:47 
een audere motorfiets op knappen heeft allen maar zin als je er echt zelf mee wilt blijven rijden bedenk wel als je dat doet je er nog vele jaren plezier van hebt wat inhout dat je als je er enige jaren mee hebt rond ge toerd dat dan de verkoop prijs niet meer tope doet om dat je nu een maal afschrijft zowel niew alstwedehands dus niet te veel aan denken maar heerlijk ge nieten vele groeten van cx 5001982 harry

Schrijver jasper
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 aug. 2004 23:37 
Ik heb mijn GL juist gekocht omdat ik wat low-budget wilde doen.
aan de gekte van vandaag de dag (klinkt als een oude lul...) wens ik niet mee te doen. bovendien bevat mijn spaarpot niet effe minimaal 8000 euri voor iets wat ik 'erbij' heb.
en laten we eerlijk wezen. welke moderne motor heeft er nou de charme van onze cx/gl...?

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wat is de marktwaarde van een CX?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven