Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wat is er mis met de CX

 
Schrijver mkersten
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 aug. 2004 15:08 
Er staan maar liefst 14 CX-en onder de €1000,- op marktplaats. Als je niet beter weet zou je denken dat er wat mis is met die machine. Op SJK een beauty van een 500B gezien die €700,- had gekost en dat kon ik nauwelijks geloven, maar er zijn er echt nog veel meer.
Rare jongens, die bijna ex CX-ers

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 24 aug. 2004 16:24 | Aangepast door: coenox 
Er is niets mis mee. De CX is gewoon een goede en betaalbare motor. De meeste CX'en moet echter wel iets aan gebeuren. Met die €1000 of minder ben je er nog niet. Overigens kostte die van mij in 1986 (toen 8 jaar oud) ook al -omgerekend - 1000 euro. Nu 18 jaar later, en nog een opknapbeurtje - is 'ie het nog steeds waard. Bedenk dat de CX nieuw rond de 3400 euro of zokostte. Na 25 jaar brengt 'ie nog ongeveer een derde van dat bedrag op. Kom daar maar eens om bij een koekblik (auto)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cx1982
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 aug. 2004 17:00 
behalve de honda vt chadow iser geen een model van die bouw jaren nog zodominant aan wezig dan de cx dat wil toch ook wel wat zeggen over de kwalliteid van de cx daar naast moet je nu gaan op letten want er zijn kapers op de kust,er zijn er al weer behoorlijk wat weg gegaan voor de expord er zijn nu op dit momend denendie de advertenties af gaan om ze voor de expord op te kopen ,die weten de cx en de chadow WEL op hun waarde te schatten als je slim bend zet je er ge woon een weg voor over een paar jaar ,want ze zullen zeker steeds schaarser gaan worden,ik ben er achter ge komen door er zelf eentje te ad verteren gelukkig had iker twee, ik ben er nu eentje van kwijt,en kan ik deze nu weg zetten voor later ,dat ik er eentje weg heb ge daan komt omdat ik ook nog een kawa heb dacht word een beetje te veel maar deze die ik nog heb is volgend jaar belasting vrij,dus dan kan dat makkelijker dan hoef ik niets meer te schorsen dus jongens en meisjes wees er maar zuinig op met vele groeten harry cx5001982

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 aug. 2004 17:57 
De CX is inderdaad een onverwoestbare motorfiets, waar er ook nog eens in totaal zo'n 330.000 stuks in krap 10 jaar tijd van zijn gemaakt. Dat haalt de Shadow bij lange na niet ! Trouwens het lijkt mij dat geen enkele motorfiets dat ooit heeft gehaald. En daarom zijn er nu natuurlijk nog eeh heeeeleboel van over.

Trouwens elke trend heeft zo zijn dieptepunt (eind jaren '60 kocht je een Harley voor 25 gulden en kon je andere oude motoren gewwon en heel graag meenemen); dan lijkt het alsof ze niets meer waard zijn. Dus nu opkopen en wel met name voor de onderdelen; want als je CX wilt blijven rijden dan is naast dat je zelf een beetje moet kunnen/willen sleutelen een vooraadje onderdelen (m.n. de motor, ontsteking en uitlaatsysteem) eigenlijk een 'must'. Een ieder weet inmiddels wat de dealer zonder tranen in de ogen weet te vragen.

Dat ze nu in Nederland al worden opgekocht voor de export is mij niet bekend en lijkt mij vreemd. Bijv. in Duisland en Amerika rijden ze nog bij bosjes.

Ik denk dan ook niet dat de CX ooit een waarde krijgt die uitstijgt boven de oorspronkelijke catalogusprijs. In een CX rijder daarentegen zit toch wel een beetje een snob; lekker anders motorrijden!.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver vlijm
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 aug. 2004 21:20 | Aangepast door: vlijm 
Precies!
Overigens vind ik de betaalbare prijs die je voor een oude cx betaalt geen probleem. Het is toch alleen maar in ons voordeel dat het cx bezit (nog?) niet (nauwelijks) wordt geterroriseerd door handelaren die er veel geld tussenuit willen halen en zodoende de prijs opdrijven? (oké, die zin is te lang)
Onze fiets ontleent z'n status voor onszelf denk ik aan de manier waarop hij rijdt en ik heb niet de behoefte te pronken met een "dure hobby".
houwen zo dus die lage prijzen

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 24 aug. 2004 21:59 
Na het afgelopen weekend in SJK is mij het volgende duidelijk geworden: de CX onleent zijn status aan zijn berijder. Vriendelijk, gezellig en betoruwbaar. Dat zijn werkelijke waarden die niets met geld te maken hebben.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver mkersten
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 aug. 2004 08:20 
Coen, eyeopener, de wereld weer even in het juiste perspectief. Bedankt.

Marcel

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 aug. 2004 21:27 
Coen,
van ontroering schieten de tranen in me in de broek...
Groetjes
Ray ( die eraan wil herinneren dat we wel nog steeds bikers zijn he?)

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 aug. 2004 18:36 
Ik ben blij dat een cx niks kost want de euro is al duur genoeg wordt hij 4 keer zo duur is de lol er snel af.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wat is er mis met de CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven