Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Te zachte buddy

 
Schrijver mkersten
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2004 16:24 
Ik heb een GL650 en die heeft een te zachte buddy en moet genaaid.
Kan iemand met ervaring me vertellen hoe ik het leer er het beste afhaal en daarna weer bevestig? En waarmee kan ik hem het beste opvullen?

Ik heb er nog een met stiknaden bovenop. Die zit prima maar ieder keer na een bui heb ik dan een natte kont. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2004 17:28 | Aangepast door: MAST 
Hallo Marcel, er is een iemand die het voor rond de 50 euro voor je doet.
Kijk maar hier
Succes,(andere) Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver mkersten
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 aug. 2004 13:46 
Marcel, bedankt, ik neem vanmiddag nog even contact met hem op. Misschien weet hij ook iets om stiknaden in leer waterafstotend te maken.

Maecel

Schrijver polleke
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 sept. 2004 13:07 
Als je toch al je bekleding er af haalt, zorg er dan voor dat je aan de binnenkant de stikselnaden afdicht met een zeer goede kwaliteit tape (waterproof). Op die manier worden je naden waterdicht (richting schuimrubber) terwijl je er aan de buitenkant niets van ziet.
Die tape vindt je in de betere fournituren winkels, stoffeerders, watersportwinkel? Bij zeilkleding 'lassen' ze de naden ook op die manier waterdicht.
Wel je schuimrubber goed laten drogen voordat je het doet. En o ja, op die manier blijft de bodemplaat van je zadel ook wat langer roestvrij?

Schrijver mkersten
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 sept. 2004 09:18 
Bedankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels ook een reactie van Ornette Troost (Link van Mast) en van een zadelmaker. Voor de natte stiksels is een goede oplossing, zonder het zadel te ontmantelen. Leg hem in de volle zon zodat hij goed warm is. Laat hete vloeibare transparante lederwas in de stiksels lopen en laat dat een half uur staan. Zadel goed poetsen met een droge doek en daarna 1 x afnemen met een een met ammonia bevochtigde doek, daarna inspuiten met schoenimpregneer en klaar.

Het opvullen van de buddy blijkt met polyether te moeten en kennelijk heb je daar speciaal gereedschap voor nodig, dat laat ik dus maar doen. Dan laat ik meteen de stikselnaden tapen.

Marcel Kersten

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Te zachte buddy

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven