Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Koelvloeistof loopt uit overloopdarmpje

 
Schrijver Alain
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 okt. 2004 20:54 
Beste CX-rijders, bij mijn laatste ritten stel ik vast dat bij het thuiskomen er koelvloeistof loopt uit het overloopdarmpje (afkomstig uit het koelwaterreservoir) dat onder het motorblok uitkomt. Wat mij opvalt is dat deze vloeistof koud is ! Ik zou eerder verwachten dat deze kokend zou moeten zijn. Na een tijdje stopt dit druppelen. Is dit normaal ? Mvg, een bezorgde CXE-rijder.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 okt. 2004 22:24 
Nee dat is niet normaal.
Ik denk dat je eens zou moeten kijken naar de radiatordop. Die lijkt geen druk te kunnen vasthouden/opbouwen waardoor de (koude) koelvloeistof uit de radiator wordt weggedrukt naar het expansievat en van daaruit naar buiten. Die dop heeft rubberen ringen en een drukveer die opent bij een bepaalde overdruk. Het kan ook liggen aan een verstopping in het koelsysteem waardoor de koelvloeistof vanuit het expasievat niet kan doorstromen naar de motor/radiator.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Koelvloeistof loopt uit overloopdarmpje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven