Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

balanspot of niet of wel of niet !!!????!!!!!

 
Schrijver jerrimy
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 nov. 2004 20:08 | Aangepast door: Moderator 
balanspot of niet of wel of niet !!!????!!!!!

Ik heb de vraag nu maar eens neergelegd bij een bekende uitlaatfabrikant uit nederland. ik hoop op een antwoord van hun tecnische afdeling.

later meer....

gr jerrimy

Schrijver frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 nov. 2004 20:39 
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte.

Frans

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 nov. 2004 20:20 
Dit is het antwoord wat ik gekregen heb helaas technisch een beetje beknopt maar duidelijk......


Bedankt voor je e-mail.
Een balanspijp bij een V-twin zorgt voor een betere prestaties (vermogen) over het gehele gebied van je motorfiets.
Het is niet aan te raden om deze te laten vervallen.
De prijzen van een BSM uitlaatsysteem voor jou motorfiets zijn :


500
CX
CX 500
2-2
Classic
479,00
1013




slip-on 2
Classic
327,00
1505



Hopend u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Wilbert Bull
BSM Exhaust Systems BV

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 nov. 2004 21:04 
Technisch beknopt? Ik vind het een nietszeggend antwoord van BSM. Dit had ik zelf ook kunnen verzinnen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 nov. 2004 23:32 
Veel meer valt er eigenlijk ook niet uit te leggen: zonder balanspot loopt 'ie niet lekker en heeft 'ie een beroerd smalle powerband. Meneer Soichiro Honda heeft het ding niet voor de kat z'n k.. verzonnen.
Prijzen van BSM zijn, als vanouds, bohoorlijk stevig. Loont zich absoluut om eens rond te winkelen. Kijk eens bij Vogel (links) of ga naar Vehikel in Utrecht!
groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 nov. 2004 09:36 
Zo uit mijn hoofd : bij Siccama in Roodeschool: EUR 200 voor de balanspot, net zo'n bedrag voor de dempers.

Schrijver joker@hondacx50 0.com
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 nov. 2004 21:43 
Tja geachte mede-fanatici,

Ik rij nou enkele weken zonder balanspot (eigenbouw uitlaatsysteem) en dat merk je wel. Haalde ik eerst met gemak 170km/u, nú pers ik er met moeite 130/135km uit het ding. Of dit alleen aan het ontbreken van de pot ligt is nog de vraag. Ook de binnendiameter van de bochten is namelijk iéts vergroot.
Bougies maar eens bekijken.

Het geluid is overigens weergaloos! Vooral bij het sluiten van de gasschroef gaat het binnen in de buizen op een geweldige manier tekeer.
Dát heb ik in elk geval gewonnen.

De foto's heb ik reeds naar Frans gestuurd. Binnenkort dus te zien op de site (speials,nr8)
Overigens rijdt een Duitse kennis van me op een originele cx, met dichtgelastte balanspot. Híj merkt ook wat verlies van topsnelheid, en de motor lijkt wat onregelmatiger te lopen. Het verbruik is volgens hem niet noemenswaardig gestegen.

Groeten, Ron.

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 16 nov. 2004 22:44 
Laser balanspot kost minder dan 80 euro en werkt perfect.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 nov. 2004 09:59 
Waar heb jij die Laser balanspot gekocht? Ik zie 'm nergens voor minder dan € 120.

Enne ... hoe heet je?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gea visser
Gast 
#10 | Geplaatst: 18 nov. 2004 20:12 
Een nieuwe balanspot voor 80 euro vind ik ook fijn!

Gea

Schrijver Ray
Gast 
#11 | Geplaatst: 18 nov. 2004 22:59 
Gea , kijk eens in je mail!!!!
Groetjes
Ray (die helemaal uit balans is...)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 20 nov. 2004 23:11 
Ik ga op de a.s. Vehikel (10 t/m 12 dec.) op uitlaatjacht -nieuwe bochten & einddempers- voor mijn CX 650 E. Als iemand een goed alternatief adres heeft, dan verneem ik dat graag. Ze moeten wel op het origineel lijken (of zijn).
MvG, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver jost

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 nov. 2004 11:42 
In het voorjaar heb ik op de Vehikel beurs een nieuwe laser balanspot op de kop getikt voor......30 euri, het is dus best wel de moeite waard op te gaan kijken. Daar ook een setje nieuwe einddempers gekocht voor..... 40 euro. Het chroom bladderde er al wel af! De pijpen opnieuw laten verchromen. uiteindelijk was ik dus wel net wel zo veel kwijt, maar roesten gaan ze voolopig niet meer doen.
gr Joost
Not all those who wander are lost.......................

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 balanspot of niet of wel of niet !!!????!!!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven