Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Vreemd gaan......

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Gilbert Hockers
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 25 nov. 2004 00:29 
Voor mij is de cx 500c nog steeds een heerlijke pure motor en er zit ook niets teveel aan. Als ik langer dan een half uur rijd doen mijn polsen zeer en is mijn rug gebroken maar ik vind het heerlijk.Toch ga ik ook vreemd op een machine die ook heerlijk puur is, waar het zwaar afzien is en waar het regelmatig sleutelen geblazen is. Harley Davidson Shovel Head.Maar de cx gaat er niet uit.

Gilbert

Schrijver Ray
Gast 
#17 | Geplaatst: 25 nov. 2004 21:49 
Nou Gea...ik ben echt niet aan je slaapzak geweest hoor...
Groeten
Ray ( die pas na uitdrukkelijk verzoek aan slaapzakken van dames komt...)

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 25 nov. 2004 22:05 | Aangepast door: Jan van Wilma 
Sorry dat het wat lang duurde, Coen...

Heren,

Volgende week schiet de teller van onze Pan op 190.000km. 180.000km staan op onze naam! Hij was gebruikt.......
Na een Honda 550 K3 (30.000km), een Yamaha XJ 750 (20.000km), een Yamaha 750 FZX (30.000 km waaronder oa Noordkaap in 3 wkn 8000km, wat een kondpijn), een paar maanden een ouwe Suz 850 omdat de Honda Pacific Coast nog niet binnen was (20.000 km) Moet ik toch zeggen dat de Pan met vlag en wimpel de test wint. Toen wij hem gingen uitzoeken, hebben we op een dag een Suz 1100 GSX-F, een Suz 1100 GSX-R, een FJ 1200 en uiteraard de Pan getest. Qua comfort, bagagemogelijkheden maar ook sportief rijden was ie wat ons betreft de beste!
Zelfs nu nog vind ik het degelijke wegcontact maar daarnaast het bochtengedrag (mits goede banden, is ie nl erg gevoelig voor) van aanzienlijke hoogte mede gelet op het doel van de fiets. Als het gaat om een mooie fiets, dan heb ik een heel andere mening. Ik vindt de Pan zeker niet lelijk. Hij is zakelijk functioneel en oerdegelijk (olieverbruik nu: 0,5 ltr/10.000km). Wat ik uithaal in de Alpen en Pyrineeen met Wilma en volle bepaking (alles bij elkaar een halve ton (500kg)) siert de machine en ben ik het absoluut niet met vorige sprekers eens dat ie niet zou sturen. Bij deze een uitnodiging om eens een rondje mee te rijden, Ik neem absoluut geen risico, maar aangezien ik "woon" in de machine is de rit verantwoord.
Dan de kuip: aangezien ik 2 soorten weer ken: goei weer en verrekkes goei weer, staat ie bijna nooit stil. Zelfs gisteren en vandaag worden alleen de vingertoppen koud en ben je blij met je kuip voor de bescherming en je bagagemogelijkheden omdat er ook zakelijk verkeer mee wordt gerealiseerd. In de zomer en zeker vanaf 25 graden Celsius is de kuip te verfoeien en ben je blij met de CX. Aangezien Wilma en ik bij de aanschaf van de Pan dusdanig veel ervaring hadden met wat een duo-fiets moest bieden is de keuze op de Pan gevallen. Nu komt het..... Waarom dan een kudde CX-en erbij?? Wilma reedt zo af en toe ook op de Pan. Maar na haar nekhernia en rugklachten werd ie gewoon te zwaar (300kg en ik heb er ooit 3 km mee gelopen, je laat je motor tenslotte niet alleen...) Toen zagen wij hem staan.. Een zwarte aftandse CX-E (zie verslag motor van de maand augustus). De liefde was daar. Ding een beetje opgeknapt met behulp van een zeer behulpzame CX-site, Wilma blij en ik ook want ik kon sleutelen!! Da kan nie met een Pan!! Na Boekel helemaal verkocht, want in tegenstelling tot de Panclub (inmiddels uiteraard geen lid meer) ging het bij deze club om CX-en, motors, CX-en, motors een pot bier, lol, slapen in een tentje, nog een pot bier, barbecue en een goed ontbijt en niet over het aantal kuubs van je huis! Daarnaast mocht ik toen met mijn Pan komen, terwijl bij andere niet CX-evenementen een dissidente fiets buiten moest blijven staan!!(echt nie). Dus dan maar sollidair en afgelopen voorjaar 2 CX-en voor de prijs van een gekocht om op, ik mag wel zeggen, onze bijeenkomsten op de juiste fiets te komen. Wat is dan het verschil tussen een CX en een Pan? Je mag ze niet vergelijken!!! Beide fietsen zijn 2 wielers en bieden juist daarom al de lol. De Pan pak ik voor het werk of als ik zin heb om in de heuvels of bergen heerlijk bochten te pakken. Met de CX tokkel ik lekker over 's heeren wegen en geniet ik van de elementen, super gewoon. Kortom: ik zou geen van beiden willen missen, ze bieden beiden erg veel plezier op basis van hun karakters en ik denk dat Wilma en ik het kunnen weten....

Wie een keer achterop wil is welkom!

groeten Jan en Wilma
Stoker

Schrijver startweer
Gast 
#19 | Geplaatst: 26 nov. 2004 21:33 
Wat een schrijftalent op de club! Ik ben er stil van.
Ray, ik was niet zo duidelijk in mijn vorige reactie (geen schrijftalent!): Coen wil een column, maar ik vond jou veel beter. Nu was ik bang dat Coen zou gaan huilen, en wilde ik hem nog even melden dat ik nooit zal vergeten dat hij (Coen dus) ervoor zorgde dat mijn slaapzak weer droog werd, inderdaad met hulp van boer Jan. Ik heb jou dus niet verdacht of beschuldigd van activiteiten met mijn slaapzak.
Gea (die een beetje oeverloos gezwam ook wel waarderen kan)

Schrijver Pluis
Gast 
#20 | Geplaatst: 27 nov. 2004 12:43 
Ray, jongen, ik had je al hoog in achting, maar jouw schrijfsel breekt alle verwachtingen aan kleine stukjes (met rice crispies).

Zelf hoop ik ook altijd het verstand te hebben om op 2 cylinders te blijven pruttelen.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 27 nov. 2004 21:59 | Aangepast door: Roelof 
Ach, wil best toegeven af en toe een steelse blik naar een Pan te werpen. Maar sinds ik 650 E rijdt, is dat toch duidelijk minder geworden. Komt bij dat motorrijden bij mij toch echt hobby is, en dus betaalbaar moet blijven (van m´n zakgeld...).
Maar, zoals algezegd, met de geweldige rijeigenschappen, geluid en comfort van m´n 650 E heb ik echt niets meer te wensen. Heeft bovendien meer karakter in z´n ventieldopje, dan zo´n moderne tupperwaredoos in toataal op de plank kan leggen! Valt ´s winters ook niet zoveel sleutelplezier aan te behalen en heeft zeker niet zo´n gezellige fanclub!
Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 28 nov. 2004 09:01 
Chappo voor Roelof
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 28 nov. 2004 09:02 
Chapma voor Gea
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver niekvdh
Gast 
#24 | Geplaatst: 14 dec. 2004 22:22 
Helemaal eens met de kritiek op de site van de Panclub, maar laten we wel zijn... dat zijn toch wel prima fietsen. Idd, een dubbele CX (er zwerven hier en daar wel plaatjes over het web van zulke droomsels). En volgens mij niet veel verder aangekleed dan mijn GL 650, die ik nog dagelijks berijd. Nou ja, als ik de remmen heb gereviseerd en nog wat onderhoud heb gepleegd. Sterker nog, de kuip van mijn GL is breder dan die van de Pan die ik bezig ben te kopen... Zo, het hoge woord is er uit. Ik ben al een tijdje niet meer op de site geweest, in verband met de drukte van een nieuwe baan (bij het grootste motorblad van Nederland). En ik zoek een dagelijks gebruik-fiets naast mijn trouwe ouwe Silverwing. Wat is er dan logischer om de liefdesbaby van het Honda-ontwerpteam en onze trouwe CX/GL aan te schaffen, met nieuwerwetsigheden als ABS, TCS en CBS? En met wegligging. En wel vier pitten... Dan kan ik rustig nadenken over een tweede jeugd voor mijn oude fiets, die overigens nog steeds zo'n beetje de jongste van de club is. Vergeef me deze dwaling, maar na zestien jaar CX en GL heb ik mijn trouw wel bewezen, toch?
Misschien kunnen we op deze onvolprezen site wel een hoekje inruimen voor CXV-ers die er - laten we zeggen - een pekelfiets van een ander model op na houden.

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#25 | Geplaatst: 15 dec. 2004 11:20 
Ho, Ho, Ho.......
Wat een 'ge-kat' op de Pan.
Jalouzie?...tweedehands zijn ze zó duur toch niet meer?!
Ik ben al met m'n derde Pan, want ik kom er steeds weer op terug, na tegenvallers met andere motoren.
Wél ben ik het eens, dat de gemiddelde Pan-rijder nou niet écht 'spannend'/avontuurlijk is.
Oók de Pan-club is inderdaad 'slaap-verwekkend', met enkele 'bet-weeters' van de bovenste plank in het bestuur.
Het enthausiasme van de CX-club en de 'no-nonsens' leden, zorgen er dan ook voor, dat ik mijn CX 650E méér dan koester.
Dus leve de Pan én de CX !!!
Ho, ho, ho......

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 20 dec. 2004 21:42 
Ik ben blij dat ik geen gemiddelde Pan rijder ben.....
Stoker

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#27 | Geplaatst: 21 dec. 2004 06:52 
....nou nee, 'Jan van Wilma Gegevens', zó te lezen aan je bovenstaand verhaal én de door jou gereden kilometers op de Pan, ben jij géén gemiddelde rijder.
Coen schreef bovenaan óók al: "Wie de Pan past, trekke hem aan"!
MIJ past 'tie ook, hoor.....hahaha

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 21 dec. 2004 21:43 
Die Rinus,

Ik ben blij dat ie jou ook past. Overeind blijft dat de CX ook goed zit.

Ik zie het zo: de Pan is a.h.w. een "lange broek" voor in de winter, de CX is die lekkere "korte broek" voor in de zomer.
Blijft overeind dat een "lange broek" in de zomer soms ook lekker kan zitten.


grussen Jan
Stoker

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#29 | Geplaatst: 22 dec. 2004 08:37 
Pan-Jan,

Je moet het maar zó zien: WIJ zijn echte 'geluksvogels'!
Wij hebben het 'beste' van TWEE 'werelden'!

Motorgroet, Rinus

p.s.: IK draag 's-winters zélfs een lange onderbroek, ónder m'n gewone lange broek!
(...ofwel: IK hou van avontuur- én comfort......, óf ik ben gewoon een 'watje'....hahaha...)

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 6 jan. 2005 21:46 
Ik zei al...

Die Rinus!!!
Stoker

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Vreemd gaan......

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven