Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Verzekering

 
Schrijver post94er
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 nov. 2004 17:36 
Iedereen is verplicht om zijn Cx te laten verzekeren?

Maar hoeveel kost jullie dat?

Zelf betaal ik ongeveer 198€ voor één jaar.
Laat eens horen of het veel of weinig is

Schrijver cx 5001981
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 nov. 2004 18:05 
dat is voor iedereen anders, dat heeft te maken met het fijt ,ouderdom , motor ,2 leeftijd bestuurder,, 3 aan tal schade vrije jaren,4 in welke sector ,5 type motor.en leeftijd bestuurder,zoals je ziet is er nogal een verschijdenhijd aan mogelijk heden ik zelf betaal met 45 schade vrije jaren niet meer dan 58 euro per jaar met een lemiet van 10 000 km per jaar gr harry

Schrijver post94er
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 nov. 2004 18:36 
Harry,
Er zijn inderdaad enkele factoren die de premie bepalen.
Bij mij is er enkel een verschil in meer of minder daan 500cc en de leeftijd van de bestuurder; jonger dan 30 is meer afdokken.
Proficiat met jouw 45 schadevrije jaren. Bij mijn verzekering speelt dat echter geen rol.
In de 198€ zit ook wel 25€ lidgeld voor MAG.

Schrijver lainke
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 nov. 2004 19:29 
voor mijn CX500c betaal ik 139€/jaar bij DEXIA.Voorwaarden, moto ouder dan 15jaar en niet gebruikt voor woon-werkverkeer
groeten
Alain

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 nov. 2004 20:21 
Raf, ik betaal precies hetzelfde als je. ben ook al op de gevorderde leeftij van 41 jaartjes.
Is net als Alain een CX500c 1981,dus ouder dan 15 jaar maar gebruik hem wel het ganse jaar door voor woon-werkverkeer. Polis is afgesloten bij een maatschappij waar we nog andere (oa. brandverzekering,...) lopen hebben en dat scheelt dan ook weer.
Terry

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 nov. 2004 21:33 | Aangepast door: Hans 
Ik (49 jaar en al meer dan 30 jaar in het motorzadel) betaal voor de 1e motor ouder dan 25 jaar euro 23,83; voor elke volgende euro 20,-- per jaar. Enige beperking is max 7500 km per jaar (maar wie controleert dat? heb nog nooit een km stand hoeven op te geven of mij te verantwoorden). En trouwens, dan pak ik gewoon even andere! Ik zit al meer dan 25 jaar bij die tussenpersoon (heb geloof ik nu 18 motoren bij hem verzekerd; dus toch elk jaar weer bijna euro 400,--!) en hij zoekt bij elke nieuwe polis weer de goedkoopste maatschappij uit.

Zolang de motor nog geen 25 jaar is schors ik hem elk jaar; dat kost geloof ik ongeveer euro 23,-- (dus duurder dan verzekeren !). Bijkomend voordeel is dat je dan ook geen wegenbelasting hoeft te betalen.

Premies voor motoren jonger dan 25 jaar ken ik niet precies; heb er wel eens naar gevraagd en het bleek dat ik de schadevrije jaren opgebouwd op de oldtimerpolis (formeel bouw je die niet op omdat die euro 20,-- premie gewoon al het allerlaagst is) zonder problemen mee kon overnemen. Dus gewoon max. no claim.

Ik heb ook nog een VW Golf I Cabrio (ja net als op de motor open rijden, maar toch weer net iets anders; mijn vrouw gaat daarin wel mee) uit 1984. 20 jaar oud dus bijna oldtimer. Is getaxeerd en ik betaal all risk (dus vol casco) euro 240,-- per jaar.
Als ie straks 25 jaar is dan betaal ik nog maar euro 120,-- al risk.

Hans (die het leven voor de rest al duur genoeg vindt om niet ook te willen besparen op verzekeringspremies)
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcel
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 nov. 2004 15:17 
Voor mijn CX500C uit 1981 betaal ik bij Winterthur netto per jaar:

voor een W.A. verz: €. 50,30.
voor opzittenden verz: €. 22,70.
ass. belasting: €. 3,29.

Leeftijd: 51 jr. Limiet: 12.000km, BM-trede: 20 en gerekend met een korting van 75%.

Marcel Hogt

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 nov. 2004 17:34 
ik betaal bij unive voor mijn motoren 467 euro dat is 1200 voor allrisk op een diverrsion uit 97 en 94 voor wa op de cx met bonus van 70% dat is 470 voor het jaar.
ben bijna 30 en trede overgenomen van de auto.
cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver startweer
Gast 
#9 | Geplaatst: 25 nov. 2004 20:09 
Ik betaal bij Unive 47 euro per jaar. Geen beperkingen van kilometers, woonwerk etc. Heb daar nog meer verzekeringen, dat zchijnt te schelen. cx is van '82, alleen wa verzekerd. Geen opzittenden.
Groetjes, Gea

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 nov. 2004 20:36 
Mijn autoverzekeringen (3x), caravanverzekering en rechtsbijstand heb ik ook bij Unive lopen.
Alleen voor de motoren konden ze mij geen goedkoper tarief / pakketkorting bieden dan ik al had. Dus dan gaat het over. Voor dat gedoe met houderschapsbelasting had ik gewoon een WA-rijbewijsverzkering voor 100,-- gulden per jaar. Kon ik op elke willekeurige motorfiets rijden ook al was die van een ander.

Unive geeft inderdaad korting bij het hebben van meedere verzekeringen (dat kan oplopen tot wel 17%).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dirkdeboer

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 nov. 2004 23:28 
Bij Univé ben ik, gezien mijn leeftijd (47 jr) , zo'n 6 à 7 tientjes kwijt. Ik mag daarvoor ook in de winter rijden. (ik ben d'r gek..., brrrr)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Bikermouse
Gast 
#12 | Geplaatst: 26 nov. 2004 12:56 
Ik betaal iets van 90 euro per jaar aan de verzekering, ik ben 19 en heb 1 jaar schadevrij gereden. Ook heb ik geen andere verzekeringen. CX uit '81, wa verzekerd.

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#13 | Geplaatst: 26 nov. 2004 13:51 
Volgens mij, betaal ik ca. 34 euro p.jr. bij: http://www.vanmaarseveenassurantien.nl
Ben zelf 47 jaar, maar deze premie is al voor boven de 27 jaar en 7 schadevrije-jaren, dus dat geld al voor de meeste club-leden?!
Doe er je voordeel mee!

Rinus van Gaal
Montfoort

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Verzekering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven