Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

nog steeds problemen met olie uit overloopgat

 
Schrijver mirza
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 jan. 2005 12:03 
Ik heb nog steeds problemen met het verlies van olie uit het zgn gegoten gat in de cylinder. Tijdens het navullen van de koelvloeistof komen er enkele druppels uit hetzelfde gat. Bij warme motor alleen olie(spuit er niet uit, maar loopt eruit)

graag advies.
Als de overloopgaten inderdaad alleen hiervoor dieneen zal vanzelf dhet olieverlies minder tot nihil worden. Waarom komt de olie maar uit 1 cylinder gat en niet uit allebei?
De ciylinderdekselrubbers zijn gecontroleerd en die dichte het geheel goed af. Daar komt de olie in iedergeval niet vandaan.

ik verneem graag van wie dan ook hoe verder.
alvast bednakt,
mirza@wxs.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 jan. 2005 12:15 
ga even voor je nakijken mijn motorblok licht uit elkaar.
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 jan. 2005 12:28 | Aangepast door: ouwe_jan 
bel
en je krijgt antwoord op je vraag
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver vlijm
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 jan. 2005 13:53 
komt de olie uit het overloopgaatje bij de cylinder of uit de drain tussen de motor en de waterpomp?
In dat geval is het gewoon de keerring van de nokkenas aan de motorkant. (de nokkenas steekt uit de motor en drijft via een kleine tussenruimte de waterpomp aan. Die tussenruimte heeft een drain met een klein gaatje dat uitkomt aan de linkerkant van het blok.)

Schrijver old harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 jan. 2005 19:54 
gebroken olie schraap veer mischien?

Schrijver mirza
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 jan. 2005 10:43 
vlijm
overloopgaatje(gegoten gat in de cylinderkop

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 jan. 2005 10:59 | Aangepast door: ouwe_jan 
haal de kleppen deksel er af daarna de tuimelaar as brug[dat zijn wel je kop bouten ]sorry kan niet anders daar onder zit een platte dop inbus draaij deze er uit nieuwe o-ring monteren en er komt geen olie er meer uit,inbus sleutel 10.wel de vier bouten er los indraaijen anders krijg je de inbus afdicht moer niet los
groeten Ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver mirza
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 jan. 2005 11:14 
[i][/i]
Bedankt, ga ik in ieder geval uitvoeren. Ik hou je op de hoogte,
groet
Mirza

Schrijver mirza
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 jan. 2005 17:19 
ik heb nog steeds de lekkage van olie. Tevens is de olie wit uitgeslagen wat inhoudt dat er koelvloeistof bij de olie komt. Overigens komt de lekkage maar uit 1 gat(gegoten) en niet uit allebei.

graag jullie hulp hoe verder.

groet,
Mirza

Schrijver Pluis
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 feb. 2005 09:13 
Zonder twijfel een doorgeslagen koppakking.

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 8 feb. 2005 20:17 
De koppakingen zijn beide net vervangen. Daarom dacht ik dat er wat gebeurt is tijdens het in elkaar zetten

Schrijver mirza
Gast 
#12 | Geplaatst: 8 feb. 2005 20:18 
De koppakingen zijn beide net vervangen. Daarom dacht ik dat er wat gebeurt is tijdens het in elkaar zetten

Schrijver Pluis
Gast 
#13 | Geplaatst: 9 feb. 2005 09:27 
Dan kan hij nog steeds zijn doorgeslagen... Heb je de kopbouten met een momentsleutel vastgedraaid?

Andere oorzaken: gescheurde kop of cylinder, vuil op de koppakking, pakkingvlakken niet voldoende vlak (beschadigd o.i.d.)...

Ik zou zeggen: haal de kop los. Je kan aan de verkleuring van de pakking precies zien waar de olie erlangslekte.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 11 feb. 2005 00:36 
Als je met "het gegoten gat" de waterafvoer uit het bougiegat bedoeld, ben ik het met ouwe jan eens: check de inbus onder de tuimelaars van de betreffende kop.
succes, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 20 feb. 2005 09:49 
na wat speur werk in de schuur kan uit het afwaterring gat na een foto van Mirza ontvangen,de eenigste uitspraak zijn geen olie maar koelvloeistof er uit komt door een scheurtje in het gegoten gat en geen olie ,de inbus onder de tuimelaar as is voor als de kop gegoten is het zand of klei te kunnen verwijderen en alles schoon te maken want er komt enkelt maar met koelvloeistof in aanraking.
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 nog steeds problemen met olie uit overloopgat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ ronsas ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven