Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Een zevende rubriek op het prikbord?

 
Schrijver Guernica
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 jan. 2005 16:52 | Aangepast door: Guernica 
Beste vrienden,

Dankzij de niet aflatende inspanningen van de bezielers van deze website blijft het ledenaantal stijgen. Koop en verkoop tussen de leden is gemeengoed.
Ik kocht reeds wat spullen via deze website en bijna altijd was dat een héél positieve ervaring. Toffe mensen die zich aan hun afspraken houden.
Dat er nu en dan eens een 'rotte' appel in de mand zit is dan ook overmijdelijk. En nu komt mijn vraag: denk dat een plekje op de site waar je postieve én negatieve ervaringen kan uitwisselen nuttig zou zijn? Ik heb het niet echt over een systeem zoals op Yezzz oF Ebay hoor, maar gewoon een indruk over de transactie.
Ja hoor, ik had ook al één negatieve ervaring! De naam laat ik nog even in het midden maar ik leverde afgelopen zomer twee uitlaatbochten ergens in Nederland, ik dacht ik maak er een uitstapje van en ga ze zelf brengen. Leuk ritje trouwens. Alleen, ik wacht nog altijd op mijn centjes! Staat schril in contrast met andere transacties.
Ik was daarentegen vandaag bij 'Old Harry' voor wat onderdelen; hartelijke ontvangst, prettige afhandeling. Leuk toch?

Kortom: opportuun om hierover eens na te denken? Of gaan we daarmee teveel de privé-sfeer in?

Mvg,
Daniël

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 jan. 2005 22:19 | Aangepast door: Jan van Wilma 
Ha die Daniel,

Volgens mij is dit een gevoelig onderwerp, gelet op de reacties. Een 7e rubriek (ik vermoed "de afzeiksite") behelst ook risico's. Gelet op het groot aantal vooral positieve reacties die het prikbord toch vorm geven, loop je de kans dat de gemoedelijke spontane sfeer zelfs grimmig zou kunnen worden. Desalniettemin voel ik met je mee, dat afhandelen van de zaak wel op zijn plaats is. Ik zou me ook een beetje lullig voelen. Bij deze zou ik mr X dan ook willen vragen zijn vergeten verplichting alsnog in te vullen bij Daniel. Het zou jammer zijn als jij alleen zou zorgen voor twijfel bij de CX-ers. Werk het af zodat we niet aan de twijfelachtige 7e rubriek hoeven te beginnen.

Daniel, hou je ons op de hoogte??

groeten Jan van Wilma
Stoker

Schrijver old_harry
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 jan. 2005 09:35 
je kunt voor een zieke boom niet het hele bos rooien

Schrijver frans
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 jan. 2005 11:18 | Aangepast door: frans 
Hoi Daniël,

Allereerst: heel vervelend voor je, dat is inderdaad een nare ervaring. Heb je intussen je geld ontvangen?

Inderdaad, de club en het aantal aanmeldingen zijn enorm gestegen. Waar wij in het begin iedereen nog bijna persoonlijk kenden zijn er nu veel nieuwe namen bijgekomen. Op zich is dat een hele goede en fijne ontwikkeling, want daar doen wij het voor!

Een bijkomstigheid is echter: hoe meer mensen er komen, hoe groter de kans bestaat dat er iemand tussen zit die -al dan niet met opzet- door gedrag of anderszins buiten de boot valt. In het algemeen hebben wij gemerkt dat er via een natuurlijke selectie deze kwaadwilligen uiteindelijk afhaken.

We hebben er -moet ik met trots zeggen- een hele gezellige club aan overgehouden met bijna uitsluitend mensen die het goede in de zin hebben en voor elkaar klaar staan. Helaas kan het eens voorkomen dat er iets naars gebeurt, ik denk echter niet dat dat de tendens is en hou het op incidenten. In jouw geval is het wel vervelend, jij hebt bovendien ook een stuk ervoor moeten rijden maar ik hoop niet dat dat je voor een volgende keer zou tegenhouden.

Ik heb erover nagedacht: laten we er geen rubriek aan wijden, daar is het teveel eer voor! Echter: je ongenoegen, mening en/of opmerkingen mag je uiteraard ALTIJD plaatsen, zij het dan in de sectie ALGEMEEN.
In dit geval vind ik Harry's opmerking een hele wijze en daar wil graag mee afsluiten.

Frans

Schrijver Guernica
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 jan. 2005 13:58 
Harry,

Je hebt gelijk.

Daniël

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 23 jan. 2005 14:14 | Aangepast door: coenox 
Ik sluit me ook aan bij Harry en ga er van uit dat onder CX-rijders alles altijd goed gaat. Beetje naief maar ik voel me er prettig bij. Liever geen schandpaalsectie op het prikbord. Voor wie er niet uitkomt: mail mij en ik doe een bemiddelingspoging.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 jan. 2005 18:14 
Er zijn nog andere mannieren om dit optevangen,o-a deze personen ......zwijgen het moet maar niet goed schiks dan ......schiks .
Er zijn ook hele goeen leden in onze club en dat heb ik zaterdag ondervonden.een complete motor blok voor ouwe-jan G.B.hij draaid als nieuw op de test bank,nog bedankt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver startweer
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 jan. 2005 23:56 
Het duurde lang voor er op deze posting gereageerd werd. Ik vond het spannend; wat gaat hiermee gebeuren? Vervolgens zijn de reacties heel mooi. De mooiste vind ik misschien wel die van Daniel. Zo zit de club dus in elkaar.
Daniel, ik hoop dat het toch nog goed komt, dan heb je ook nog eens niet voor niks je nek (voorzichtig) uitgestoken!
Gea

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 jan. 2005 20:05 
Wij hebben dit wel op onze clubsite maar dit wordt erg weinig gebruikt. Wij hebben echter wel als regelgeving dat er een klacht bij het bestuur ingediend kan worden welke grondig onderzocht wordt. In het ergste geval wordt het lid dan verbannen van de club maar dit is in de afgelopen drie jaar nog maar 3 keer voorgekomen.
Verder sluit ik mij helemaal bij bovenstaand aan. Wel vindt ik dat persoonlijke vendetta's niet in het publiek op de board uitgevochten moeten worden omdat daar de atmospheer mee verziekt wordt. Dit is al een aantal keren bij ons gebeurd waar heveige discussies zijn ontstaan die eindeloos doorgaan.

Gewoon op deze manier doorgaan. Het werkt perfect en de atmosfeer en gevoel van vriendschap hier is fantastisch!!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Guernica
Gast 
#10 | Geplaatst: 13 feb. 2005 00:05 
Hey vrienden (en vriendinnen)

Alles is uiteindelijk goedgekomen. Dus Gea (en anderen) geen zorgen hoor.
Storting vandaag ontvangen.
Ik laat in het midden of deze 'boodschap' er wat mee te maken heeft. Ik blijf geloven in de 'goodwill' van onze vrienden (leden klinkt echt zo formeel).
Laat ons zeggen dat 'zevende rubriek' misschien even een prikje was.
Niet dramatiseren al die toestanden maar de sfeer houden zoals die nu is. Gewoon uitzonderlijk dus. Zie reacties op berichten. Af en toe prachtig en onbaatzuchtig. Houden zo!

Bij deze zijn alle vorige schrijvers op de hoogte en trek ik heel formeel mijn vraag in ;-).

Speciale dank voor Harry voor zijn wijze raad. Misschien hebben wij nog véél te leren.

Mvg,
Daniël

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#11 | Geplaatst: 16 feb. 2005 22:45 
Vrienden,
ik kocht destijds m'n GL voor 3000 piek. de volgende dag: startkoppeling en spanner stuk, hoewel ik toch redelijk goed gekeken en geluisterd had (maar ja, ik was een beetje hebberig). De verkoper bleek het echt niet geweten te hebben, en betaalde me 400 gulden terug. Fair.
Ik geloof dat de Engelse cx/gl club wel een "7e rubriek" heeft, maar ik ben er ook geen voorstander van, ik sluit me bij Coen aan. Het brengt het slechte in de mens boven, en tweedehands handel is ook ieders eigen verantwoordelijkheid; het is je bewuste keuze om iemand of een onderdeel te vertrouwen of niet.
groetjes

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Een zevende rubriek op het prikbord?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven