Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

verschil tussen 500e en 650e

 
Schrijver roel_281
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2005 12:17 
Heren,wat is het verschil tussen een 500e en een 650e en dan bedoel ik niet 150 cc maar groote en rijeigenschappen.
Ik kan nl een 500 kopen in showroomstaat maar ik wil er natuurlijk wel fatsoenlijk op kunnen rijden.
Heb nu dus een 650e
Roel

Schrijver jverbruggen
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 jan. 2005 12:57 
met een 650 rijd je zo'n 1000 toeren lager bij dezelfde snelheid als een 500 en de trekkracht van onderuit is bij een 500 cc ook minder, al hoeft dat helemaal geen probleem te zijn, ook niet met duopassagier(e). groet Jan Verbruggen.

Schrijver jverbruggen
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2005 12:59 
overigens ontloopt volgens mij de grootte en het gewicht van de motoren elkaar niet veel.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2005 15:19 
Hallo Roel, hieronder volgen wat gegevens over de twee types CX'en.
lengte van de 500E= 2240 mm.
lengte van de 650E= 2250 mm.
breedte van de 500E= 755 mm.
breedte van de 650E= 760 mm.
hoogte van de 500E+650E= 1190 mm.
wielbasis = van beide = 1495 mm.
zithoogte = van beide = 795 mm.
grondspeling = " " =150 mm.
gewicht van de 500E= 208 kg.
gewicht van de 650E= 210 kg.
Balhoofdhoek en naloop heb ik niet kunnen vinden.
Bron= Honda CX/GL500&650 Twins owners manual van Haynes.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver roel_281
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 jan. 2005 17:18 
Heren,alweer bedankt voor de snelle en uitgebreide reacties.
Ik ben hier weer een stuk wijzer van geworden en ik denk dat ik die 500 maar ga kopen,dus binnenkort staat er mischien een 650 te koop voor de liefhebber.
Bedankt,
Roel

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 jan. 2005 17:43 
Wij hebben een cx500 en een 650 maar de 650 trekt toch aanmerkelijk beter. Ik vind het een groot verschil.

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 jan. 2005 21:33 
Ik heb nu zelf ook een 650E, maar heb 'vroegah' ook veel op een CX 500 gereden, en kan mij niet herinneren dat dát nou een 'traag' ding was.
M.a.w.: Ik denk dat ná enige (her-)gewenning die 500E ook wel zal 'passen'!
Gewoon doen dus, zeker als 'tie in showroomstaat is, want daar zijn er volgens mij niet al te gek veel meer van in omloop.
Alvast véél plezier ermee?!

Rinus

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 jan. 2005 22:01 
ga er eerst maar proef mee rijden geen tien maar een paar honderd kilometers en koop hem dan of niet;er is een spreek woordt; het is een hoer met een stinkende adem ;voor dat je een jan in de zak koopt.
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#9 | Geplaatst: 31 jan. 2005 07:49 
Nou ja; allereerst 'wat een taal', en punt twee: Wie geeft er nu in 'vredes-naan' nog een motor mee, voor een poefrit van een paar honderd kilometer?!
En áls dat al zou mogen/kunnen, dan ben je er wel een dag mee bezig?

Een (tweede/meerder-hands)-motor koop je met een 'normaal' ritje, en voor de rést met je GEVOEL.
Heb je er géén goed gevoel bij, laat hem dan maar staan.
Ik heb tot op heden al ca. 70 motoren gehad (in 30 jaar, en óók wat 'handel'), en uiteindelijk wéér verkocht/ingeruild, en daar heb ik nog nooit één 'kat in de zak' bij gehad.
Gewoon altijd 'wakker blijven', en naar je gevoel luisteren!

Dus Roel, als je eventueel een 'second opinion' wil, dan wil ik wel met je mee.

Rinus

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 jan. 2005 08:13 
Rinus je bent een man naar mijn hart,ik begrijp dat je ook begrijpt wat ik geschreven hebt dat ,dat wel terharte genomen kan worden,kijk en let op zie en luister .een gewaarschuwd man teld voor twee.
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#11 | Geplaatst: 31 jan. 2005 09:09 
Jan, 'tuurlijk' begrijp ik jou, en jij mij.
Wij zijn '2 oude rotten' in deze HOBBY, en hopen met onze goede TIPS andere hobby-isten te informeren- en goede raad te geven met ónze opgedane ervaringen, toch?!

Overigens (by the way'): Ik bén- en voel mij nog niet écht oud (JIJ toch óók niet?!) en ben 'pas' 47.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 jan. 2005 17:09 
nou Rinus zal het jou bekend maken maar niet door vertellen ouwe-jan is van ja 1936 dus van voorde tweede wereld oorlog
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Spaz
Gast 
#13 | Geplaatst: 31 jan. 2005 17:53 
dan ben ik nog maar een groentje, precies 3x zo jong als ouwe jan. maaaar toch al wel een beetje ervaring met sleutelen aangezien ik dat 50 uur per week doe

Schrijver roel_281
Gast 
#14 | Geplaatst: 31 jan. 2005 18:27 
Jongens,allemaal nogmaals bedankt voor de tips.
Ik ga zaterdag even kijken en als hij zo mooi en goed is als de eigenaar zegt koop ik hem.
En anders ga ik gewoon weer lekker verder met mijn 650,maar een cx blijft het.
Roel(ook alweer 43)

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#15 | Geplaatst: 31 jan. 2005 18:30 
Da's al een respectabele leeftijd, Jan.
Ik hoop dat ik op die leeftijd óók nog rij, en voor jou hoop ik dat er nog véle (motor-)jaren mogen volgen.
Nog gefeliciteerd, want je bent pas jarig geweest?

Voor ('jonge') 'Spaz' heb ik nog een vraagje; Wat bedoel je precies met: "maaaar toch al wel een beetje ervaring met sleutelen aangezien ik dat 50 uur per week doe"?

Bedoel je daarmee dat 'Roel-281" (want daar hebben we het in de topic nog steeds over) die motor maar wel- of niet moet kopen?
Óf ga jij mee voor technische ondersteuning?

Rinus

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 verschil tussen 500e en 650e

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven