Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Verchromen

 
Schrijver CXander
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 feb. 2005 21:38 
Het dagelijkse gebruik, met regen modder, hagel, sneeuw en zout, alsmede het buiten stallen onder een hoes beginnen flink in te werken op diverse verchroomde onderdelen van mijn fraaie 500 Custom (showroom nr 66). Met het voorjaar dadelijk in aantocht moet ie wederom glimmen. Ik ben dus op zoek naar een betrouwbaar adres voor het verchromen van de diverse onderdelen. Heeft iemand een tip of een adres het liefst ergens in de buurt van Rotterdam. Bij voorbaat dank.
Groeten van CXander (die graag blijft glimmen)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 3 feb. 2005 22:07 
Hallo Xander, je chroom een beetje poetsen met bv Belgom, of Never Dull of zelfs met cola en aluminiumfolie kan je een hoop kosten besparen. Na het poetsen inspuiten met siliconenspray voorkomt dat de boel erg roest. Maar als je toch een bedrijf zoekt, Tolenaar Electrometaal BV ,Koepelstraat 30, 3031VD Rotterdam, Tel: 010 4136828. Daar zou je terecht moeten kunnen voor het verchromen van de diverse onderdelen van je CX.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 feb. 2005 22:45 
Cxander, Marcel,
en anderen,

Klopt, bij tolenaar kun je terecht voor verchromen, ze doen ook veel bromfietsonderdelen en uiteraard ook motoronderdelen. Ze kunnen er zelfs aluminium verchromen, een wel heel bijzonder fraai gezicht, verchroomde klepdeksels, oliefilter en koppelingsdeksel. Foto's komen tzt ter vervanging in showroom.
gr. Jost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver CXander
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 feb. 2005 08:26 
Beste rijders,
Hartelijk dank, ik zal beide tips uitproberen. Eerst het ouderwetse handwerk daar waar het kan helpen. Voor datgene waar het niet meer het gewenste resultaat geeft gaan we eens bij Tolenaar informeren.
CXander (die naast rijden ook graag poetst)

Schrijver voeter
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 feb. 2005 22:58 
Op de Waalhaven zit ook nog een verchromerij. Naam en adres zal ik opzoeken. Ik heb ook plannen om delen opnieuw te laten verchromen. Prijzen vielen daar niet tegen circa E45.00 voor een voorspatbord. Ik hoor graag van jouw ervaringen.

Ron

Schrijver voeter
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 feb. 2005 10:42 | Aangepast door: voeter 
Het heeft wat lang geduurt maar het adres is:
Galvame BV
Willingestraat 41
3087 AN Rotterdam
Tel 010-2999505

Ron

Schrijver CXander
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 feb. 2005 21:51 
Ron,
ook hartelijke dank voor het adres. Ook daar zal ik eens informatie inwinnen. Eerst morgen maar eens proberenmmet Aluminiumfolie. Als het droog is tenminste. Ik laat wel horen hoe e.e.a. afloopt.
CXander (ie wacht op betere omstandigheden)

Schrijver gilbert
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 feb. 2005 13:26 | Aangepast door: gilbert 
Bij de Gamma een spuitbus matzwart kopen en alles dat glimpt of roest zwart spuiten. Klaar ben je.

Gilbert ( die van z'n 500c een rat heeft gemaakt)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Verchromen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven