Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Verzekering

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 feb. 2005 22:48 
Er is al vaker over verzekeringspremies geschreven op dit forum, maar dit moet ik toch even kwijt: vorige week heb ik mijn motor laten verzekeren bij Univé voor een luizige 28,- Euro p/j tegen normale voorwaarden! En dat terwijl ik dacht dat mijn huidige oldtimerverzekering van 42,- p/j al niet slecht was. Ben ik meteen van zaken als kilometerbeperking af.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 feb. 2005 10:59 | Aangepast door: Hans 
Ik betaal al jaren Euro 20,-- wel met max 7.500 km/jaar per motorfiets (maar heb er wel 14 verzekerd. Maar mij is overigens nog nooit gevraagd de kmstanden door te geven).
En da's goedkoper dan schorsen!

Alleen een zgn verzamelpolis lijkt voor mij goedkoper, maar dat vertrouw ik niet ivm WA (voordeel is dat de max 7 kentekens op 1 polis wel als verzekerd zijn aangemeld bij de RDW, maar of ze dan ook juridisch echt zijn verzekerd bij gebruik op de weg ...?).
Waar zijn die gouden jaren van de rijbewijsverzekering gebleven? Gelukkig bestaat er voor motoren nog geen APK. Wel las ik deze week over plannen om voor motorvoertuigen van voor 1-1-1961 de APK keuring maar 1 x per 2 jaar verplicht te stellen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 feb. 2005 16:30 
Hans, een verzamelpolis is volledig legaal en alle kentekens moeten door de verzekeraar afzonderlijk op dezelfde polis bij de RDW worden aangemeld. Je loopt dus geen enkel risico als je het zaakje laat omzetten naar een verzamelpolis. Overigens weet ik uit ervaring (bij mijn werkgever althans) dat er inderdaad geen kilometrages worden gecheckt. Overigens dien je in het aanvraagformulier voor iedere nieuw af te sluiten verzekering wel het km-trage op te geven. ALS je vervolgens schade krijgt en het km-trage overschrijdt de 7500 limiet, dan heeft de verzekeraar het recht het uitbetaalde schadebedrag op jou te verhalen. Jij hebt 14 motoren. Dat betekent dat je 14 x 7500 km per jaar mag rijden! Dan mag je wel opschieten.

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 feb. 2005 17:28 
Hee Hans, je zegt: "Mij is overigens nog nooit gevraagd de kmstanden door te geven."

Wacht maar tot je een aanrijding krijgt en er uitgekeerd moet worden. Dan vinden ze die ineens wel interessant.

Neem alsjeblieft van mij aan: verzekeringsmaatschappijen zijn laaielichters die je zullen naaien waar ze je naaien kunnen. Het zijn schoften. En ik weet waar ik het over heb.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 feb. 2005 22:55 
Jos en Pluis,

ik heb zelfs nog nooit de begin-km-standen door hoeven geven. Zit nu al weer 25 jaar bij dezelfde tussenpersoon en ja dan bouw je wel een vertrouwensband op.
En die verzamelpolis; ik weet dat het legaal is, maar als de verzekeraar onder schadeuitkering uit kan komen dan zal die niet nalaten de gaten in de dekking te zoeken. Ik heb inderdaad 14 (geloof ik) motoren in de vezekering; heb in totaal nu 36 motorfietsen (waarvan een paar zonder kenteken - ingeleverd bij de RDW - en nog geschorst omdat ze nog geen 25 jaar zijn en dus nog niet wegenbelastingvrij en dan is schorsen nog wel steeds goedkoper).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 feb. 2005 19:26 
Hans,

Kan- en wil je ook nog bekend maken wáár jij die motor verzekerd hebt voor 20 euro ?

Rinus

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 feb. 2005 22:54 | Aangepast door: Hans 
Jawel hoor, bij Van der Plas in Hellevoetsluis.
Ik geloof dat de 1e motor Euro 23,-- excl assurantie belasting en eenmalige poliskosten kost; de 2e en volgende elk 20,--.
De motor moet overigens wel tenminste 25 jaar of ouder zijn.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 feb. 2005 08:32 
Bedankt Hans, maar mijn CX650 E is pás 18 jaar (jong), dus heb ik voor mijn motor een goedkoop alternatief, namelijk: Volgens mij, betaal ik ca. 34 euro p.jr. bij: http://www.vanmaarseveenassurantien.nl
Ben zelf 47 jaar, maar deze premie is al voor boven de 27 jaar en 7 schadevrije-jaren, dus dat geldt al snel voor de meeste club-leden?!

Deze verzekering geldt voor 'moderne motoren'(dus ook nieuwe) en mijn premie is zelfs voor de dúúrste regio; het kan in de goedkoopste regio zelfs maar 29 euro worden.

En volgens mij géén kilometer-beperking. (Óf het zou 12000 km moeten zijn, maar dát zou ik na moeten kijken.)

Rinus

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 feb. 2005 12:18 
Roel van Maarsseveen is inderdaad gespecialiseerd in old-/youngtimer verzekeringen. Hij biedt ook de combinatiepolis aan (max 7 motoren op 1 polis verzekeren). Hij heeft alles zeer scherp geprijsd.
Roel is echter niet zo goedkoop als mijn huidige verzekeraar en dat ook nog nooit geweest voor mijn situatie. En die verzamelpolis, die durf ik eigenlijk niet goed aan; ik rijd dan ook het hele jaar door woon-werk verkeer en wil geen gez.... met een verzekeringsmaatschappij.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#10 | Geplaatst: 9 feb. 2005 13:37 
Je hebt gelijk Hans, in jouw geval zou ik het ook zéker zo laten!
Maar jij hebt natuurlijk ook allemaal motoren van minstens 25 jaar oud?

Schrijver JosvanR
Gast 
#11 | Geplaatst: 9 feb. 2005 17:26 
Ik had hierop nog wel enkele serieuze, verstandige en vooral inhoudelijke adviezen kunnen geven, maar aangezien ik er weinig voor voel om voor "schoft", "naaier" en "laaielichter" te worden uitgemaakt, zal ik die dus voor mij houden.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 feb. 2005 18:35 
Jos,

ik lees tussen de regels door dat jij staat te popelen om ons een stuk wijzer te maken.
Dat hoor ik graag van jou; want immers als mijn verzekeringskosten op een kwalitatief goede manier omlaag kunnen dan zeg ik daar geen nee tegen.
Want eigenlijk betaal ik per motorfiets heel erg veel omdat ik er maar op zo'n 3-4 rijd. De rest staat dus maar te staan, stof te vangen en ouder te worden. Maar goed dat is ook het uitvloeisel van rijdksbeleid; de houderschapsbelasting. Ik verkoop ze absoluut niet (dus dan moet ik ook de lasten maar dragen lijkt me; maar goed velen heb ik al meer dan 30 jaar in mijn bezit), maar verzekeren heeft als kenmerk het financieel afwenden van een mogelijk toekomstig onheil en wat niet rijdt kan dus ook geen onheil veroorzaken en spekt alleen maar de zak van de gulle verzekeraar.
Dus als je suggesties hebt .....
HEEL GRAAG !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Rinus van Gaal
Gast 
#13 | Geplaatst: 9 feb. 2005 19:22 
Ja Jos, maak ons wat wijzer, en geef ons wat inhoudelijke adviezen; Laat ons niet 'lijden' om één (wat 'ongelukkige') uitspraak?!

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 11 feb. 2005 00:40 
Jos, doe je haar los en laat je gaan. Ik ben benieuwd wat je ons niet had willen mededelen.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Arjen
Gast 
#15 | Geplaatst: 11 feb. 2005 20:38 
Roelof, je hebt het over "tegen normale voorwaarden". Maar ik neem aan dat een mede-opzittende daar niet onder valt? Ik rijd meestal alleen, maar ook die ene keer dat een buurjongen achterop zit wil ik geen risico lopen. Ik betaal ca 80 Euro per jaar.

Arjen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Verzekering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven