Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Linker cilinder wil niet aanslaan.

 
Schrijver andre meuwese

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2005 17:55 
Mijn motor gl500d starten altijd binnen twee seconden
Ook al stond hij in de vrieskou geen probleem tot de motor uit zijn uitlaat bij het gas terug nemen begon te ploffen.
Vervolgens sloeg de linker cilinder niet meer direct bij maar wel binnen tien seconden starten.
En dat ging naar verloop van tijd naar een halve minuut toe
Nu het weer beter werd ben ik maar gaan zoeken naar de oorzaak
rechter bougie er uit en aan de massa gehangen.
Vervolgens ben ik de carburateur na gaan zien schoongemaakt uit elkaar gehaald en er is niets te zien aan de carburateur.
Toen ben ik wat er te wisselen viel in het electies systeem zoals bobine cdi enz heb ik gewisseld en elke keer proberen te starten drie seconden maar niets hielp.
De pulgever door gemeten ook goed.
Vervolgens heb ik de schroef waar je de carburateur mee synchroniseert er uit gehaald.
en er een bakje met een klein gaatje er in er boven gehangen en daar een beetje benzine ingedaan en dat goed boven het gat gehouden waar de schroef uit is en toen starten maar en jawel lopen.
Carburateurs vervangen en het probleem was verholpen.

De carburateurs nogmaals uit elkaar en ik kan er niets aan ontdekken dus denk ik versleten.

andre
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2005 18:34 
nee de lucht benzine sproier zit dicht door een stukje van de kleine o-rinng die daar in zit,dit kan je er uit krijgen door voor de gas mengsel klep het kleine gaatje met lucht pistool door te blasenrichting waar de luchtmengselnaald uit gedraaid is, je kan ook een draad van een staalborsel er voorzichtig er in douwen dan kan je in het gat waar de luchtmengsel schroef uit is met een zakbaterij in kijken,rubber is hard nekkig maar je moet er wat voor over hebben
groeten ouwe-jan

Schrijver andre meuwese

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 maart 2005 09:23 
Bedankt jan het geheel is uit elkaar gehaald en het was schoon geen verstopping toch maar doorgeblazen en het o ringetje nagezien.
En weer in elkaar.
andre
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Oomen
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2005 23:28 
Deze tip komt op het goede moment (althans ik lees hem op het goede moment...) ik heb gelijke storing en ben het helemaal zat, ik moet de winter door, dus vervoer nodig en het liefst de CX. Toch maar weer sleutelen het komende weekend, nu nog een balanspot en het gaat er weer op lijken.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Linker cilinder wil niet aanslaan.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven