Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Voorzitter rijdt weer !

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 16 april 2005 20:13 | Aangepast door: coenox 
Na een heel mooi weekend Duitsland ben ik op de terugweg stil blijven staan. Net nu ik me dit jaar had voorgenomen alles mee te maken. Nu denken veel mensen dat ik als voorzitter ook alles van de techniek van de CX weet. Helaas. Maar..ik ken wel mensen die er alles van weten. Hulde aan Floris en Emile. Ik kan weer rijden. Lees er alles over op mijn weblog. Oh, ja. Een weblog leest van onder naar boven. Het meest recente bericht staat bovenaan/

Coen
(die blij is dat 'ie weer rijdt maar ook nog wat huiswerk heeft gekregen van Floris en Emile.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 april 2005 22:59 
Hoi Coen,

Fijn dat er een ander blok geregeld is. Nu weer nog vertrouwen in het geheel krijgen en dan up to Scotland!!!!

Gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 april 2005 08:51 
Hi Coen,

Dat klinkt inderdaad als de gevreesde BANG.

Blij dat het weer in orde is en petje af voor Floris en Emile om je uit dat bruine spul te helpen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Guernica
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 april 2005 12:13 
Hey Coen, Wouter en de anderen,

Kan je eens wat meer vertellen over de "gevreesde BANG"? (Een vastloper vermoed ik). Hoe reageer je dan? Ontkoppelen helpt toch, of niet?

Daniël

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 17 april 2005 12:51 | Aangepast door: coenox 
Hoi Daniel,

Ja een vastloper. Ik zal proberen het moment terug te halen.

Op het moment zelf heb je geen tijd om na te denken. Het is daarom goed regelmatig eens stil te staan bij wat je in dit soort situaties zou doen en hopen dat het nooit voorkomt. Gelukkig heb ik vorig jaar een voortgezette rijopleiding gedaan. Ik heb het idee dat dit me onbewust heeft geholpen. Ook had ik geluk dat het wegdek droog was en er verder geen verkeer op de weg was.

Nu het moment zelf. Motor slaat af en je voelt dat het achterwiel blokkeert. Mijn reactie was: alles loslaten (gasgeven, ontkoppelen, etc heeft allemaal geen zin.) Het enige wat ik heb geprobeerd is rechtuit gaan om te voorkomen dat ik onderuit ging. Dat is gelukt.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ik nog met de voorrem had kunnen remmen, maar ik was te druk bezig met rechthouden. Ook het ontkoppelen zou wellicht een mogelijheid zijn. In zin vrij kon ik de motor gewoon duwen. gevaar van ontkoppelen is echter dat de motor dan weer met grote vaart door kan schieten. Iemand daar een mening over ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 april 2005 21:47 
Allereerst moet even een traantje wegpinken vanwege het vastlopen van de motor die mij altijd trouw gebracht heeft, waar ik wilde gaan. Dat hij een revisie moge krijgen, danwel als dankbaar donorblok mag doorgaan.

Standaard reactie bij (tekenen van) vastlopen is : koppeling in, kijken waar je naar toe kunt en trachten te vertragen. Is het kwaad al geschied, zoal bij Coen, dien je te proberen je evenwicht te bewaren, om zo grotere schade te voorkomen. Mij is dit tijdens een VRO geleerd aan de hand van een zgn. vastgeslagen ketting : met een gangetje van 40 door een zandweg, en dan plots -met de achterrem- de zaak blokkeren. Rechtop blijven zitten tot je stilstaat! Coen heeft dus juist gehandeld.

Het is net als bij vliegtuigen : elke landing waarvan je kunt weglopen = een goede landing!

Roelof (die graag de gepoetste kant boven houdt)
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voorzitter rijdt weer !

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven