Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

De CX van GEAtrix

 
Schrijver Ray
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 mei 2005 13:52 
Beste vrinden,

Een eerdere posting is een beetje doodgebloed, vandaar maar een nieuw draadje.
Wie o wie wil zich over deze CX ontfermen. Zoals onder techniek al gebrainstormd is, ligt hier een mooie uitdaging. Ikzelf heb goede redenen om me niet meer vast te bijten in deze CX, die liggen in de privesfeer. Maar graag zou ik toch zien dat deze CX, wellicht de meest besproken en bekende van de club, blijft rijden!
Dan volgt nu een opsomming met mogelijke oorzaken:
-contactslot/bedrading
-afstelling carburateurs
-bobines onder de tank
-stator
Dit zijn op zich geen overkomelijke zaken, met wat hulp van mede Cxers
Er moeten nog wel wat andere dingen ook gebeuren:
-frame en achterbrug ontroesten
-op termijn uitlaten vervangen
-koppelingshandel vervangen

De buddy, banden en remmen vóór zijn reeds vervangen en zeer goed. Voor zover ik kan bepalen is het blok ook goed.
Wat mij betreft dus een fiets met aardig wat werk, maar zeer zeker een dankbaar object voor iemand met een beetje lange adem en goede kennis van de CX....
Dus....
Wie o wie!!!

Groeten
Ray (die hoopt dat er weer een echte ridder opstaat..........)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 mei 2005 14:12 
Misschien kunnen we er een clubfiets van maken? D.w.z. een motor die ter beschikking wordt gesteld aan clubleden die tijdelijk zonder CX zitten wegens panne of wat dan ook.

Dan moeten we nog wel 'even' centjes regelen voor het opknappen. Motto: doe niet niks, red de fiets van Trix!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver redbandit
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 mei 2005 15:20 
Kom op jongens

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 3 mei 2005 18:06 
Hoi, ik wil wel verder sleutelen aan de motor van Gea, mijn probleem is echter dat ik geen ruimte heb om dat te doen. Als er iemand in Amersfoort is die wel ruimte beschikbaar heeft, wil ik er wel verder aan werken.
Marcel. (die toch al ridder is....)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 mei 2005 18:19 
Super idee, Floris, Ray en Marcel!! Ik ben heel boos geweest op het kreng, maar nu 'ie onder een zeiltje staat te boeten voor zijn zonden, gaat het me wel aan mijn hart. Er is al zoveel aan gedaan, nu slopen zou toch jammer zijn. Ik heb in de loop van de tijd al wel wat onderdelen verzameld, o.a. nieuwe (jawa) dempers (glimmen!!), een andere gaskabel, een toerentellerkabel, een contactslot en 3 richtingaanwijzers.
Ben benieuwd of er een ruimte in de buurt van Amersfoort te vinden is....
Gea(....)

Schrijver Guernica
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 mei 2005 19:18 
Beste vrienden,

Ik weet het, ik stuur dit bericht helemaal op de verkeerde baan, maar kan het toch niet laten (Floris, jij bent begonnen...)


er was eens een jonkvrouwe
die wou haar ros niet houwe

ze zette het te koop
dacht ze: "rijp voor de sloop"

de ridders kwamen in actie
van het ros geen reactie

staat nu te boeten voor zijn zonden
jonkvrouw heeft een nieuwe gevonden

alles der'op en der'aan
geatrix weer op de baan

gaan de ridders nu weer zoeken
of sluiten ze de boeken

Schrijver old_harry
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 mei 2005 21:13 
eens had ik een idee trix brengt haar oude cx mee , haal dat ding uitelkaar en maak hem weer in orde voor haar, tot ook ik besefte dat als hij het weer deed ,ik er dan toch weer op reed ,dus heb ik maar besloten , doe het maar niet want dat word kloten.

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 mei 2005 23:31 
Mooi hoor al die gedichten over de CX van Gea, maar concrete voorstellen zijn er nog niet....
Wat dachten jullie van dit idee: de Cx van Gea wordt in twee delen opgeknapt: het blok wordt gedemonteerd, en iemand ontfermt zich daarover. Het frame gaat weer naar een ander, en wordt aldaar opgeknapt. Dat scheelt werk en ieder kan doen waar ie zin in heeft en goed in is. En het scheelt ook ruimte.
Wie o wie??
Groetjes
Ray (die weet dat het soms makkelijker is om twee halve problemen op te lossen dan één groot probleem)

Schrijver ffroidbise
Gast 
#9 | Geplaatst: 16 mei 2005 22:24 | Aangepast door: ffroidbise 
en wat moet ie kosten?

ffroid

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 De CX van GEAtrix

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven