Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

hoe krijg ik hem op de weg

 
Schrijver marnix
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2005 21:50 
beste cx vrienden,
ik woon in belgie (nabij oostende) en heb een cx gekocht aan een collega van mij en ik heb er weer een fonkelend model van gemaakt.
bij de motor had ik juist een gelijkvormigheidsattest gekregen en nu kom ik dus tot de conclusie dat dit niet voldoende is voor het aanvragen van een nummerplaat en daar sta ik nu met mijn mooie cx .
mag ik er enkel maar naar kijken of heeft er iemand een oplossing voor mij

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2005 21:58 
Tja, als de CX uit NL komt, zul je de autoriteiten in Belgie moten vragen wat je dan moet doen om een Belgische plaat te krijgen. In Nederland moet een ingevoerde fiets altijd even door de Rijksdienst van het Wegverkeer (RDW) gekeurd worden. Daarme kan je dan een kenteken aanvragen. In Belgie zal dat ook zo in gang gaan??
Groeten
Ray ( die ondanks dit toch NEE stemt tegen de Europese Grondwet)

Schrijver Guernica
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2005 22:35 | Aangepast door: Guernica 
Marnix,

Kijk eens onder "Over CX" "CX verhalen". Daar vind je de procedure om een motor in te voeren vanuit NL naar BE.
Ik heb het al en paar maal gedaan. Is een administratieve rompslomp maar het lukt wel.
Indien specifieke vragen, mail maar.

Mvg,
Daniël

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2005 08:45 
in regel genomen dien je in Belgie te beschikken over een gelijkvormigheids attest , samen met het rode inschrijvingsboekje( die rode kaart) met de gegevens van de motoerfiets erop en de gegevens van de vorige eigenaar. voor een auto moet je ook een geldig keurings document te hebben , maar is niet van toepassing op een motorfiets.nu weet ik wel dat als je vanaf dit jaar een auto inschrijft er het rode boekje niet meer hoeft bij te zijn , probeer dus alsnog van de vorige eigenaar het rode boekje vast te krijgen , indien dit niet lukt of het document is verloren gegaan , dan dient er een duplicaat aangevraagd te worden op de dienst DIV ( dienst inschrijvingen voertuigen) succes
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 hoe krijg ik hem op de weg

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven