Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

grrrrrr

 
Schrijver bonkie
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 mei 2005 16:58 
vandaag vol goede moed begonnen met het afstellen van de kleppen,maar was ik er maar niet aan begonnen,,kleppen stellen lukte niet omdat dat zelfs de dunste maat pp mij voeler set nog te dik was maar dat is het ergste niet ,met alles terug zetten is de laatste bout (van de cilinderkop) die ik aandraaide afgebroken,op het schroefdraad ,dus die zit er nu nog in...........dus wie heeft en oplossing m.v.g.roel

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 mei 2005 17:27 
Ik neem aan dat je die chromen bout van het kleppendeksel bedoeld?

Kun je er nog met een tnagetje bij voor grip om hem er uit te draaien?
Anders wordt het uitboren.
Reparatie is als de schroefdraad onbeschadigd is vrij gemakkelijk; gewoon een nieuwe bout.Is de schroefdraad wel beschadigd dan ofwel een helicoil monteren ofwel een los draadeind. Dat kan omdat de schoefdraad langer is dan het boutje. Er is dus nog een stukje 'rest'schroefdraad over.

Zo heel erg vast moet die bout overigens niet worden aangedraaid. De rubberen pakking hoeft maar iets te worden ingedruktom de zaal olie lekvrij te houden.

Succes
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 mei 2005 00:13 
Als je er juist niet meer bijkan, kan je het nog altijd proberen met linkse tappen, anders uitboren en een oversize draad in tappen en een oversize bout monteren.
Onder de sectie materiaal op m'n site zie je wat ik bedoel www.hondacx500.tk

ffroid

Schrijver kees
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 mei 2005 20:32 
Hoi ffroid
het risico van een linkse tap is dat als je deze er in draaid en de bout die afgebroken is zit vast in het blok dan zet deze uit door het er uit draaien!
Ik zelf heb hele goed ervaring met een ridged setje.
Dat werkt simpel,je boort een gaatje(ongeveer 10 tot 15 mm diep)met het bijbehoorende boortje in de afgebroken boutje ,je tikt het pennetje er in je laat over het pennetje een soort van en moertje zakken en je draait het afgebroken boutje er heel gemakkelijk uit.
Ik zelf gebruik dit gereedschap op m'n werk en ik heb er heel weinig gebroken Dit is een doosje met met verschillende maten en het werk echt perfekt.
Groetjes kees

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 grrrrrr

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven