Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Koppeling slaat vast

 
Schrijver Ruurd
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2005 22:22 | Aangepast door: Ruurd 
Als ik snel optrek met mijn Honda Silverwing GL500D slaat af en toe de koppeling vast. Ik kan dan niet meer schakelen. Door het toerental te laten zakken, kan ik de koppeling weer bedienen.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van dit mankement? Kan dit aan de olie liggen? Ik gebruik nu 15W40 Minerale olie.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2005 01:16 
10W40 staat in het boekje

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2005 06:48 | Aangepast door: Admin 
niet zo snel optrekken dan :-)

Schrijver Ruurd
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2005 22:30 
Anoniem
Bedankt voor de tip, hier had ik nog niet aangedacht.

Schrijver Ruurd
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2005 22:31 
Arno Luierweert
Is dit een minerale of een synthetische olie?

Schrijver yamaha
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 juni 2005 17:33 
Met mijn CX uit 79 heb ik dit ook gehad , de olie vervangen door Valvoline 10W40 en na een keertje rijden weer over .
Mijn custom uit 83 heeft geen last van 15W40 , dus misschien ligt het aan ver versleten koppelingsplaten.

Wies

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 juni 2005 14:36 | Aangepast door: Pluis 
Ik zou eerder je koppeling eens controleren. Zitten er geen bramen op de drukplaat, hoe is het druklager? Hoe is je kabel, waait 'ie niet om zodat hij in een braam grijpt? Zijn je drukveren nog goed?

Een koppeling met slechte olie gaat slippen, niet vastlopen.

Trouwens...als de CX eenmaal rolt heb je de koppeling helemaal niet meer nodig, toch?
(wel eens met een kapotte koppelingskabel van 020 naar 030 gereden)

Schrijver Ruurd
Gast 
#8 | Geplaatst: 2 april 2006 14:49 | Aangepast door: Ruurd 
[i][/i]
Vandaag heb ik de koppeling uit elkaar gehaald om te inspecteren. Het bleek dat de moer met inkepingen op de zijkant (KM-moer) helemaal niet was geborgd. De moer kon ik met de hand los draaien. De rest van de koppeling zag er goed uit. Ik heb alles weer gemonteerd en de moer goed vastgezet (Aanhaalmoment ca. 80-100 Nm).
Een proefrit gemaakt. De koppeling sloeg niet meer vast, dus het lijkt erop dat het probleem opgelost is!!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Koppeling slaat vast

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven