Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

restauratie silverwing

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver puk
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 juni 2005 16:56 | Aangepast door: puk 
http://users.telenet.be/puk/
zal de vorderingen er telkens bij voegen , om zo ergens een beeld te vormen van de restauratie van ( mijn droom moto)suggesties en tips zijn steeds welkom net zogoed als vragen en of opmerkingen
greets
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 juni 2005 21:05 
Hartstikke leuk Puk, we blijven het volgen.
Kan je af en toe wat commentaar erbij geven? Ik zie bv. dat je met het frame bezig bent, hoe is het voorbewerkt, heb je het zelf gespoten?

Frans

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juni 2005 08:15 
Puk boor aan onderzijde van de motor steunen aan binnen zijde een twee m/m gaatje ,dus vier gaatjes en spuit daar blanke tectyl in je kan deze bussen kopen aan een heb je genoeg voor deze vier motor steunen ,als je dat gedaan hebt dan met een massief rubber propje afdichten
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 juni 2005 11:30 
je hebt gelijk ouwe jan , er was in één motorsteun al een heel gat ingefreten door de roestduivel, welk ik dan maar dichtgelast heb ( zwakke plek bij het cx frame) dus conserveren die handel , en best zoals je zegt door tectyl, dit geld echter ook voor de achterbrug waar reeds twee gaatjes voorzien zijn( gelukkig was deze mooi intact).
eerst dus de silverwing volledig gesloopt en het frame ontdaan van loshangende lakdelen en roestvorming waarna ik er een laag roestontbinder heb opgezet zodat alles mooi geconserveerd blijft , daarna een eerste laklaag erop gezet ( op aanraden van een goede kennis carrosie en vervolgenseen goede laag spuitplamuur met verharder , de eerste laklaag dient dan ook voor als je de spuitplamuur begint te schuren dat je beter ziet als je erdoor bent door die vorige laklaag .Nadat ik alles een drie dagen heb laten rusten , alles lichtjes geschuurd en klaar gemaakt om de definitieve laklaag erop te zetten , alles opgehangen en alle losse delen die mee dienden gespoten te worden er mooi bij gehangen en gelakt. dat was gisteren ( zaterdag 26/06) het resultaat mag er best zijn en ziet er uit als nieuw.
Intussen had ik de voorvork ook reeds bij de honda dealer binnen gebracht om nieuwe manchetten (dichtingen) te laten zetten en nieuwe olie er in te doen zodat die ook perfect in orde zijn .Enkel spijtig dat ik niet zo goed ben in het maken van een site , want dan stond de commentaar er mooi bij en was het allemaal een beetje mooier ingekleed.Het kkleine fotootje van de zilvere silverwing , zou het eindresultaat moeten worden . één iets nog , alles wordt zelf gedaan enkel de kuip , tank en zij stukken en het ( kontje) wordt binnen gebracht om te laten lakken , zodat het resultaat zeker zonder foutjes zou zijn
greets en tot de volgende stap
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 juni 2005 13:02 
mooi werk Puk,hebben jullie samen een mooi verzetje aan.
succes, Theo
theo cx ds

Schrijver Guernica
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 juni 2005 14:15 
Hey René,

Ik volg het met belangstelling!
Het wordt een 'nieuwe' silverwing.
Toch een vraagje, misschien ook interessant voor andere 'restaurateurs': hoeveel uren werk gaan daar nu in?

mvg,
Daniël

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 juni 2005 18:48 
het resultaat wat er tot nu toe op staat tot en met het afwerken van het frame zijn twee weken na de werkuren zo'n 3 uur per dag gemiddeld plus 2 zaterdagen volledig
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 juni 2005 13:32 
Ik wou dat ik dit kon. lijkt me fantastisch om zo iets overnieuw op te bouwen. het is een droom van mij om mijn cx500c eens tot het laatste boutje uit elkaar te halen en 100% in orde te zetten , liefst met een makker of zo. Maar hij heeft slechts 42000 km en is in goede staat dus nu is dat nog niet aan de orde.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver puk
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 juni 2005 22:55 | Aangepast door: puk 
zo zo , weer een stapje dichter bij om km te kunnen freten , Het frame is intussen al uitgehard en de kabelboom is terug gemonteert envanals het stuur en de luchtfilter en achtervering, samen met de voorvork die inmiddels voorzien is van nieuwe dichtingen en olie, alle onderdelen die gemonteerd worden zijn goed geinspecteert , gekuist of gepolijst , zodat er zeker geen dubbel werk meer is achteraf.
wat ik momenteel mis is een km teller unit , de toerenteller is erbij , maar zijn buur niet , als iemand nog zoiets heeft liggen , welkom hoor
greets
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 juli 2005 18:39 
Eerste tegenslag:
de eindoverbrenging in het achterwiel is niet overzetbaar van een korte gl uitvoering naar een langere E eind overbrenging, de cardanassen verschillen in die mate dat in het achterwiel de naven van de E versie aan de buitenkant zitten en van de gl net omgekeerd , dus aan de binnenzijde de cardan van de gl blijkt ook uit één stuk te bestaan en van de E is er een apparte kruiskoppeling met losse aandrijfas.
het geheel lijkt me wel ombouwbaar maar dan dient ook de achterbrug mee omgebouwd te worden van de E naar de GL en is er ook een ombouw nodig van het remsysteem , van trommels naar schijfrem, waardoor er enkele beugels niet opzitten(montage hoofdrempomp) aan het frame van de gl( fikseerstang voor de remklauw) bouw ik dus de gewone ( korte gl ) overbrenging terug in.Intussen staat het achterwiel er ook terug in met gepolijste eindoverbrenging en staat het eindelijk terug op zijn wielen, nu de carroseriedelen verder schuren en va ngrondlaag voorzien en kan dan naar de spuitcabine , intussen de kleine onderdelen lakken of polijsten , werk genoeg dus ,
greets
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 27 aug. 2005 12:20 
http://groups.msn.com/restauratiesilverwing/shoebox.msnw?Page=Last, een iets makkelijker linkje om verder te volgen
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 aug. 2005 12:25 | Aangepast door: puk 
intussen zijn de laatste schuurlapjes er ook aan en wordt vandaag alle onderdelen van de carros , kuip , zijkapjes , kontje en tank in de grondlak gezet
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver blondie
Gast 
#13 | Geplaatst: 27 aug. 2005 19:48 
Thanx pukkie, vandaag weer een stapje dichter bij "the silver dream on the road"

Schrijver puk
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 okt. 2005 17:48 
http://groups.msn.com/restauratiesilverwing/shoebox.msnw?Page=Last
we zijn alweer enkele stappen verder , op dit linkje te zien , begint terug op een cx te lijken ( lol)beoordeel zelf maar ,
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Floris
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 okt. 2005 18:43 
Dat ziet er mooi uit Puk, ga zo door!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 restauratie silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven