Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Ongeluk gehad

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Pluis
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 juni 2005 22:04 | Aangepast door: Pluis 
Tja, nu m'n CX net drie weken geleden is vastgelopen, was het nu tijd om met m'n VX800 (CX - VX, what's the difference?) een knaller te maken.

Woensdagochtend op de afrit RAI van de A10 reed ik langs de stilstaande auto's die wachtten voor het stoplicht. Toen kwam ik op het punt waar er voor links nog een baan bijkwam, en die was vrij. Ik gaf dus gas, en precies op dat moment wisselt er een paar meter voor me een auto van de baan rechts van me naar links. Ik dus remmen en ontwijken, maar de rand van het asfalt is daar erg hoog en er ligt een stormgoot naast. Dus; motor om, Pluis eronder, hoofd hard op het asfalt.

Ik zat dus tureluurs in de berm toen de ambulance en de politie kwamen. Terwijl ik behandeld werd (aardig wat kneuzingen, en een gescheurde enkelband, kon beter maar kon ook veel erger) heeft de politieman het schadeformulier ingevuld - alleen met de man uit de auto en helemaal niet met mij! Ik zat nog te tollen in de ambulance. Het formulier werd onder m'n neus geschoven en ik heb het ondertekend zonder het te lezen omdat ik nog van de kaart was.

Dus nu lig ik hier, met m'n poot omhoog, een volledig kapotte helm, een kapot pak en schade aan m'n motor, en een aanrijdingsformulier dat zegt dat de auto al stil stond en ik er 'gewoon achterop' ben geknald. Niets over het wisselen van rijstrook!

Ik ben dus boos en verbaasd. Heb de politie inmiddels mijn verhaal verteld, en het hele relaas opgestuurd naar mijn rechtsbijstandsverzekering. En nou maar hopen dat ik wat uitgekeerd krijg, want het loopt gauw op!

Maar goed... Wat heb ik nou vooral geleerd? Voorzichtig met langs auto's rijden, en... beschermende kleding is z'n gewicht in goud waard! Als ik geen integraalhelm op had gehad maar een pothelm of jethelm, had ik m'n gezicht van het asfalt kunnen pulken. Als ik - zoals sommige sukkels - een korte broek en een t-shirt had gedragen, had ik geen rechterbeen meer gehad.

Dusss...

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 juni 2005 22:46 
Tsjonge Pluis, wat een verhaal zeg. Ik wens je sterkte en beterschap.

Ik ken deze afrit (ik woon in Amsterdam) en wat tot nadenken stemt, is dat ook op zo'n - voor mij bekende - plek een ongeluk in een klein hoekje zit.

Hou je taai!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 juni 2005 22:53 
Sterkte pluis,
zonde van je twee motoren. ik hoop dat alles goed komt met de verzekering en de motoren en je niet hoeft te gaan genieten van het openbaarvervoer. De politie je beste vriend? niet in zo'n geval dus. dat hij je in zo'n toestand laat tekenen.
veelsucces met de verzekering 1 klein dingetje op zo'n formulier kan een hoop ellende betekenen.
het beste cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 juni 2005 23:02 
Pluis,

Heel veel beterschap.
We zijn hoe dan ook bezig met een riskante hobby, bedankt voor je tips.

Jan

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 juli 2005 00:13 
Sterkte Pluis, met alle afwikkelingen. Ik hoop dat je gauw weer op een motor zit. Wat gelukkig dat je bij de veilig aangeklede motorrijders hoort. Laat je het even weten als je weer rijdt?

Hartelijke groeten,
Gea

Schrijver ffroidbise
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 juli 2005 00:36 | Aangepast door: ffroidbise 
Sterkte Pluis.
Nu bestaat er bij ons nog zoiets als het "Comitee P", daar kan je de handelswijze van de politieagent altijd aanklagen.
Spijtig dat het formulier al getekend is, maar misschien is er in Nederland ook zo'n dienst die de politie en hun werk controleerd.
Of het iets zal uithalen weet ik niet, maar het valt te overwegen, daar er enkel een verklaring van de tegenpartij afgenomen is.
Wat je er goed aan gedaan hebt is uw versie laten gaan indienen (ook bij de politie?) zodoende er hopelijk toch rekening mee gehouden kan worden.

ffroid

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 1 juli 2005 08:12 
Pluis,

Sterkte en beterschap. Wees blij dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, die kunnen je waarschijnlijk wel helpen.

Je verhaal over kleding ben ik het roerend mee eens. Met het warme weer zag ik weer iemand op een Goldwing in korte broek en t-shirt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver kusse
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 juli 2005 08:20 
Allereerst veel sterkte met je herstel.

Ik kan me goed voorstellen dat je na zo'n ongeluk niet alle formulieren in zijn geheel doorleest. Er is een website www.getuigengezocht.nl waar je een oproep kunt doen voor eventuele getuigen. Misschien is eer wel iemand die alles heeft zien gebeuren en daar een verklaring van af wil leggen. Ik weet niet of zo'n getuigenverklaring veel nut heeft, maar het lijkt me dat je toch wat sterker staat.

Succes verder met het verzekeringswerk.

Marco Kusse

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 juli 2005 08:42 
Pluis zorg dat je gouw weer op de motor kan,je motor maak je wel weer ,als je verders maar lichamelijk en geestelijk maar vooruit blijft kijken en vertrouwen in je hobby blijft houden
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver vlijm
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 juli 2005 08:44 
Bloedstollend. Hier in de buurt net zo'n verhaal gehoord; de politie neemt van één van de partijen een verklaring af en lanceert dat als waarheid. bij kritiek kreeg de man om wie het ging te horen "dat de rechter maar moet beslissen".
Ik wens je sterkte en hoop van harte dat je je recht krijgt!
Met dit weer is het verleidelijk om "even" met aleen de bovenkant van het pak te gaan rijden. Na jouw verhaal is die verleiding weer wat minder.....

sterkte,
Jacob

Schrijver udent

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 juli 2005 10:03 
Beterschap, en ik hoop dat je snel over de ellende heen komt.
probeer toch getuigen te vinden. dan sta je 100 % sterk in je verhaal.
heb je toen je op het asvalt zat , toch niet met iemand geproken van omstanders, wat misschien nu toch weer te boven komt????
ik heb zelf een ongeluk gehad in 98
Daarvan kon ik me ook niets herinneren, maar nadien hoorde ik van iemand weer dat er een mevrouw telkens tegen me heeft zitten praten , die ook het ongeluk had gezien.Ik heb die persoon kunnen achterhalen, en daarvan gehoord hoe mijn ong 2 uur die ik kwijt was, zijn verlopen.

succes en beterschap.

groeten Theo
theo cx ds

Schrijver puk
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 juli 2005 15:15 
vanharte beterschap Pluis , en dat de juridische zaken ook onder de voeten uit kunnen, maar ik denk dat als ze in het ziekenhuis kunnen bevestigen dat je een hersenschudding had of in shok waard dat het document niet geld , vandaar jou rechtsbijstand , maak er gebruik van , sterkte verder!
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver sortof
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 juli 2005 16:44 
Pluis, ook van mij beterschap gewenst, en fijn dat je er relatief goed vanaf bent gekomen!
Vrienden van mij hebben nog geen drie weken geleden iemand naar de laatste rustplaats mogen begeleiden na een soortgelijk geval. Reed langs een file op een binnenweg, en zo'n Jules-de-Corte-met-rijbewijs had geen zin meer in filerijden, en besloot terug te gaan langs het kanaal. Die vriend reed niet eens zo hard, een kilometer of zestig, maar als dan opeens je motor stopt omdat ie in een auto hangt, en je lichaam gaat verder met die snelheid dan leg je nog aardig wat meters af voordat de zwaartekracht je weer te pakken heeft. En als dan het hoofd het eerste is wat weer grondcontact heeft, en al begint af te remmen voordat de rest (lees: het lichaam wat eraanvast zit) vertraagd, dan overleef je het dus niet.
Nogmaals, blij dat het met jouw niet zover is gekomen, maar laten we allemaal onze lering hieruit trekken: U bent Uw eigen kreukelzone..........

Schrijver sortof
Gast 
#14 | Geplaatst: 1 juli 2005 16:45 
P.s. Ik wens iedereen veel veilige kilometers.

Schrijver sortof
Gast 
#15 | Geplaatst: 1 juli 2005 16:46 
En de eerste die ik nu nog een wheelie zie maken op de openbare weg trek ik eigenhandig van zijn fiets.....

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ongeluk gehad

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven