Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Maandelijkse kosten?

 
Schrijver edho
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2005 23:58 
Voor mijn een vraag, voor jullie een weetje.

Wat zijn de maandelijkse kosten voor een CX 500 - e500 - e650. Ik bedoel dan wegenbelasting en eventueel verzekering(nog geen oldtimer) Wie geeft me wat cijfers om alvast te gaan rekenen.

bvd, Ed.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 juli 2005 01:04 
heb een diversion en betaal +- 80 euro belasting per jaar in limburg mijn cx is niet als oldtimer verzekerd maar als 2e voertuig en betaal +-50 euro voor een wa zonder opzittende
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 juli 2005 02:29 | Aangepast door: ffroidbise 
ik betaal (in belgie) 89 euro rijtaks per jaar, 175 euro verzekering per jaar (geen oldtimer) ( het is wel een oldtimer, maar het loont de moeite hier niet (teveel beperkingen) en daar ik toch maar voor 6 maand verzeker ( wel tesamen verzekerd met de auto) ongeacht het aantal passagiers, dit is maar 40% van de normale verzekering zonder auto anders is het 437 euro. De inschrijving (éénmalig) is 31 euro (voor de plaat).
Maar daar ik hem maar voor 6 maand verzeker krijg ik het resterende terug.
Note: Als oldtimer kan je hier niet voor 6 maand of minder verzekeren enkel op jaarbasis en ook niet tesamen met een ander voertuig.
Keuring voor moto's is hier (voorlopig) niet nodig.

ffroid (die nooit teveel betaald, hoop ik...)

Schrijver kusse
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 juli 2005 08:07 | Aangepast door: kusse 
Als je exact wilt weten wat je kwijt bent aan wegenbelasting kun je kijken op de site van de belastingdienst http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/
De bedragen verschillen per provincie maar liggen in Nederland tussen de 54 en 60 euro per jaar of de helft hiervan voor een kwartaal (een half jaar is dus net zo duur als een jaar).

Wat de verzekering betreft kun je het beste enkele verzekeringsmaatschappijen bellen. De tarieven kunnen hier flink verschillen. Mijn ervaring is dat er ook enkele verzekeringsmaatschappijen zijn waar je (soms zonder dat je het weet) in aanmerking komt voor collectiviteitskorting Bijvoorbeeld als je bij een bedrijf of in bedrijfstak werkt waar (in een grijs verleden) afspraken zijn gemaakt met een verzekeraar.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groetjes,

Marco

Schrijver edho
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 juli 2005 16:22 
Bedankt voor jullie input, ik ga er mee aan de slag.
Zo te zien valt het gelukkig mee en is het goed te doen om er een CX naast de 2 auto's op na te houden.

Nu vrijdag nog even mijn A-rijbewijs halen.

Schrijver kusse
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 juli 2005 07:36 
Succes met je rijexamen, en veel motorplezier!

Schrijver edho
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 juli 2005 22:40 
Helaas, ik zal het nogmaals moeten proberen. Ik schoot door een rood lichtje heen en daar maak je de examinator niet blij mee.
Wordt vervolgd.....

Schrijver post94er
Gast 
#8 | Geplaatst: 23 aug. 2005 17:07 
En edho,

ben je ondertussen al geslaagd?

Raf

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Maandelijkse kosten?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven