Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

benzine verbruik

 
Schrijver motorminded
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 aug. 2005 10:36 
hallo beste cx fans.sinds een paar dagen rij ik ook een cx500 c en ben er heel gelukkig mee.het een custom uit 1981. motorisch is die heel redelijk maar het uiterlijk mag wel het een en ander aan gedaan worden.het zadel is een enorme king en queens zit(geloof ik dat het heet) het zit wel lekker maar ik vind het niet echt mooi om te zien.Ik ben op zoek naar een paar redelike veren voor achter want een heb ik het stel mechanisme kapot van gedraaid(dom dom maar het was ook zo bros als wat)en ik verwacht dat die binnekort door zijn veer zakt. verder heb ik nog gemerkt dat de motor 1 op 15 loopt.ik had wel iets minder verwacht.kan iemand mij vertellen of dat normaal is voor een cx500? volgens de vorige eigenaar zou hij nauwelijks olie verbruiken.dus waar dat benzine verbruik dan vandaan komt , geen idee!
oja ik zoek ook nog een nieuwe koplamp en een koffer set en/of bagagedrage maar dat hoort geloof ik niet hier... groetjes allemaal en veel plezier in het st jans klooster..

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 aug. 2005 14:00 
Ik had ook zo`n hoog verbruik 1op15 maar ik heb de carbs laaten zuiver maken en nieuwe naalden en zittingen er in laten zetten nu is het gemid 1op20.
Ben Bons
ps ik ben niet ingelogd daar ik op een andere pc bezig ben

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 aug. 2005 14:01 
Ik had ook zo`n hoog verbruik 1op15 maar ik heb de carbs laaten zuiver maken en nieuwe naalden en zittingen er in laten zetten nu is het gemid 1op20.
Ben

Schrijver motorminded
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 aug. 2005 14:35 
1op20 klinkt al veel beter.dat is zeker de moeite waard om te laten doen.waar heb je dat laten doen?
groet
jephte

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 aug. 2005 15:44 
Gewoon bij een motor zaak bij mij in de buurt.
Ben

Schrijver yamaha
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 aug. 2005 14:38 
Na hoeveel km is het vervangen
nodig of kijk je gewoon naar het verbruik ?

Wies

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 aug. 2005 18:27 
motorminded, als je je kings/ queen zadal mocht verkopen, dan ben ik wel kandidaat hoor , laat maar es horen
greets , puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 aug. 2005 19:50 
Ik heb geluistert wat andere voor verbruik hadden en zelf ook het verbruik bijgehouden, het lucht filter optijd vervangen scheelt ook.
Ben

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 aug. 2005 21:04 
Hallo allemaal je Rechter hand plus je Linker voet goed gebruiken dan kan je Een op Twee en Twintig komen
ouwe-jan
die dit ook met een 650 haald
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 aug. 2005 21:17 
Motorminded,

Er is over dit onerwerp al regelmatig geschreven, kijk eens hier bijvoorbeeld.

Succes!
Frans

Schrijver motorminded
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 aug. 2005 22:20 
hartstikke bedankt voor jullie tips!!!
ik ga morgen maar eens carburateur reiniger kopen. want deze cx heeft een half jaar op stal gestaan en dat zou wel eens mee kunnen spelen. verder binnenkort laten synchroon stellen. ook maar eens naar het lucht filter kijken.evt vervangen.
er zitten bij mij ook wat scheurtjes in de spruitstukken in het rubber gedeelte. ik dacht dat met siliconen kit dicht te smeren. hoewel de garage zegt dat dat niet zal houden..we zullen zien...

Schrijver gilbert
Gast 
#12 | Geplaatst: 22 aug. 2005 22:29 | Aangepast door: gilbert 
Siliconen kit zou ik niet doen want volgens mij lost die op met benzine. Goeie tip.....Duck Tape.



Gilbert ( die gelukkig droog maar koud uit SJK thuis kwam)

Schrijver motorminded
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 sept. 2005 10:31 
wat is duck tape?ik heb er nu een soort isolatietape over geplakt en dat blijft goed zitten.
nog een technische vraag. mijn cx gebruikt een beetje koelwater.zeg 150-200 ml op 1000km.is dit iets om mij zorgen over te maken.Ik zie geen koelwater lekken.dus hij zal het wel opdrinken tijdens het rijden.mischien door de koppakking??helpt het om een radiatorleak vloeistof van wyns toe te voegen.hoewel ik daar wel huiverig voor ben..ivm de waterpomp en de kleine kanaaltjes? ik wil zelf de kleppen gaan stellen maar ik heb nog geen werkplaats handboek.wie kan mij helpen aan informatie hierover?
alvast bedankt voor jullie advies
MM

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 sept. 2005 17:45 
www.ducttapeguys.com
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 sept. 2005 08:57 
Wat betreft het koelwater: check of het in de olie terecht komt. Als de olie aan de peilstok helder, zonder belletjes is is er niet zoveel aan de hand. Dan verdwijnt of verdampt die koelvloeistof toch ergens anders uit. (Als de motor regelmatig loopt, want anders zou inderdaad koelvloeistof in de cylinders terecht kunnen zijn gekomen.) Als er "mayonaise" aan de peilstok zit, d.w.z. smurrie met belletjes, zwartbruin tot goudgeelwit uit komt is het niet goed: de koelvloeistof komt dan in de olie terecht en de olie verliest zijn smerende eigenschappen.
Succes, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 benzine verbruik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven