Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

familie van de cx ?

 
Schrijver post94er
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 aug. 2005 17:04 | Aangepast door: post94er 
Wie weet er wat de opvolger is van de CX.
Kwestie van bepaalde onderdelen te vinden.
Ik heb al gezien dat de Shadow VT 650 uit verschillende gelijkaardige onderdelen is opgebouwd?
Zo is het afdekplaatje van de stuurzekering bij mij beschadigd en een VT gebruikt het zelfde kapje. Iets dat ik moet onthouden bij mijn volgend bezoek aan de motorsloop.

Raf

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 aug. 2005 18:53 | Aangepast door: MAST 
Hallo Raf, volgens mij is de Honda 500VT Shadow (plaatje van een shadow)op het blok na dezelfde als een CX650custom.)
(plaatjes van een cx 650custom).
Honda zal wel vaker dezelfde onderdelen gebruikt hebben voor verschillende modellen. Ik heb wel eens hetzelfde achterlicht als van een cx 500 op een ander model gezien, een CB 750K van een bepaald bouwjaar.
(plaatje cb 750K).
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 aug. 2005 20:08 
kijkend wat de cx en de gl modellen deden was het de ntv 650 en toen iedereen er zelf schermen en koffers op ging zetten kwam honda met de nt650v deauville. dan hebben we het over een cardan en de ntv was ook een naked bike. en het zijn beide modellen aan de bodem van het segment.
maar ik kan me verder geen motor voorstellen waar ze met een blok zoveel gedaan hebben (cxA/B/C/E turbo en dan nog de gl.
cosmar (helpt je niet met onderdelen vinden maar is wel interessant)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 aug. 2005 20:56 
In de era van de CX waren er verscheidene andere modellen met dezelfde onderdelen. Ik meen dat de voorvork, schakelaars en dergelijke van de 400 superdream precies hetzelfde is. Zo kan je ook een en ander herkennen aan de Goldwing van begin jaren tachtig.
Zo ver als ik weet wareb er echter geen specifieke opvolgers hoewel ik wel denk dat Honda het success van de CX gebruikt heeft als basis voor het ontwikkelen van nieuwe tour motoren.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Sortof
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 aug. 2005 00:47 
Volgens mijn dealer is de cx/gl serie opgevolgd door de Deauville, maar veel mensen stromen ook door naar de Pacific coast en de Pan European.....

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 familie van de cx ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven