Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

cx 500 voor 600 euro?

 
Schrijver bruno_barranco
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2005 20:58 
Beste CX 500 liefhebbers,
Vandaag werd mij, tevreden FJR-rijder, door een kennis een CX 500 uit '82 te koop aangeboden.
Ondanks dat ie al maanden onder een hoes buiten staat liep de startmotor wel. Toen wij er echter achter kwamen dat de benzinekraan ook nog geopend moest worden was de accu leeg.
Hij verzekert mij dat ie goed rijdt.
Ziet er niet slecht uit. Wat verweerd en roestig op de tank. Kan ik mij een buil vallen aan deze motor die voor 600 euro de mijne is?
Zijn er eenvoudig onderdelen te verkrijgen?
Ik wil 'm met name van de winter gaan berijden (dagelijks 100 km) om de FJR te ontzien.
Graag jullie reactie.
Dank vast.
Bruno

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2005 21:11 
Niet kopen zonder proefgereden te hebben. Voor € 600 zijn er zat CX-en te koop, en wellicht nog mooiere ook. Laad de accu op, probeer 'm opnieuw te starten en ga proefrijden. Let op roest aan het frame: CX-en die lang buiten hebben gestaan hebben daar zeer van te lijden. Niet zelden is de acterbrug of de ophanging van het blok doorgerot. Wees kritisch en koop niet in goed vertrouwen omdat de verkoper een kennis is.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 aug. 2005 22:00 
Ik zou met de FJR de winter doorrijden , en die CX eens netjes binnen zetten in de winter.

Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Sortof
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 aug. 2005 22:10 
Die FJR kan het beter hebben dan het cx-je, wetende dat de modernere fiets een lichtmetalen frame heeft......

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 aug. 2005 23:24 
Veeeeel te hoog bedrag voor een pekelfiets en jammer van de CX om als klassieker in de winter afgejakkerd te worden.
Koop gewoon een oostblok geval (MZ of zo) die zijn tenminste echte winters gewend.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 aug. 2005 08:48 
Volgens mij is nog één deel van je vraag onbeantwoord gebleven. Onderdelen zijn relatief goed te krijgen, via deze site (we hebben inmiddels redelijk wat donormotoren in ons clubbestand), via Marktplaats etc...en natuurlijk via de dealer (maar dat kost een paar centen meer).

Er is recent nog wat gediscussieerd op het prikbord over waar je op moet letten wanneer je een CX aanschaft, ik denk onder "vraag en aanbod". Ik laat me niet uit over de prijs, daar kun je pas meer over zeggen als je de motor goed bekijkt en berijdt...deze site krijg je er gratis bij, moet je maar denken...en je redt met een beetje mazzel een CX van een vroege dood.

Succes,
Edward

Schrijver roel_281
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 aug. 2005 17:12 
Hoi Bruno,ik heb voor een paar euros meer nog een hele mooie en goede 650 voor je staan.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 cx 500 voor 600 euro?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven