Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

benzine lek

 
Schrijver kazzmann
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 sept. 2005 01:50 
er hangt een slangetje onder het motorblok waar benzine uit loopt als ik het benzinekraantje open zet. hoort dit of hoort dit slangetje soms ergens in te zitten? ik heb die motor net een paar uur en ik kom er niet uit. please help me!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 sept. 2005 07:34 
Dat slangetje is het overloopslangetje van de carburateur. Beide carburateurs hebben zo'n slangetje, je hebt er dus twee. Ze beginnen onder de vlotterkamer en lopen langs de centrale framebuis naar onderen, waar ze vlak voor het achterwiel eindigen. Vang de benzine op maar gooi het niet terug in de tank.

Als er benzine uit een slangetje komt, dan loopt de vlotterkamer over. Waarschijnlijk sluit de vlotternaald niet goed meer af als gevolg van vuil of uitharding van het rubbertje. Ik denk dat de motor lang heeft stilgestaan, klopt dat? Als een motor lang stilstaat dan veroudert de benzine en krijg je neerslag in de carburateur. Als die rommel op de vlotternaald komt te zitten dan kan de toevoer van benzine niet meer worden afgesloten.

Wat je kunt proberen is het volgende: volg het slangetje en zoek uit welke carburateur overloopt. Geef met de plastic achterkant van een schroevedraaier een paar tikken tegen zijkant van de vlotterkamer, misschien komt het vuil hierdoor los. Geen geweld en zeker geen hamer gebruiken, want daar kunnen carburateurs niet tegen. Als het niet helpt moeten de carburateurs eraf gehaald en schoongemaakt worden. Als je sleutelervaring hebt dan kun je het zelf doen. Heb je dat niet, laat het dan door een vakman doen. Ultrasoon reinigen is de beste methode.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver unveteran
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 sept. 2005 12:26 
ik had het zelfde probleem van de week, oplossing bij mij was de schroef aan de linkervlotter kamer eruit gedraaid en het rubber afdicht ringetje vervangen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 sept. 2005 14:28 
Als er vervangende onderdelen nodig zijn, neem dan even contact met mij op.
Ik heb nog het een en ander in bezit.
marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 sept. 2005 15:52 | Aangepast door: Hans 
Klopt,als benzine lekt uit het aftapslangetje onder de achterbrug is vrijwel altijd de rubber afdichting van de benzineaftapschroef (dat is dan uitgehard) de boosdoener.
Vervangen (het beste bij beide carbs) en het probleemtje is opgelost.

En Marco,
dit zijn dus onderdelen die je gewoon nieuw moet aanschaffen bij de dealer.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 sept. 2005 09:54 
Besta Kazzmann,

Ik had medio mei hetzelfde probleem (alleen had mijn motor niet lang stilgestaan, ik had gewoon een vuiltje in m'n carbs. Dit heb ik eigenhandig in een half uurtje opgelost, nadat ik via de site een paar tips had gekregen. Ik ben nu 2500 km verder en nog steeds geen trammelant gehad. Als je inderdaad carb-ondelen moet vervangen, ben je langer bezig. Kijk op het Prikbord onder Techniek, pagina 4. Het topic heet: HELP: Benzine overloop.

Succes,
Edward

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 benzine lek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven