Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

pssssssssss

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 sept. 2005 09:10 | Aangepast door: Admin 
Tip: controleer af en toe je banden op 'indringers'. Het lijkt overdreven, maar het is mij vandaag voor de 2e keer overkomen: even het achterwiel rondgedraaid, zie ik daar iets metaal-achtigs glinsteren. Tangetje erop, trekken en ....... pssssssssss (zie foto).

Ik had geluk, het gebeurde niet onderweg maar in de garage en de band had nog maar 2 mm en stond al op de lijst om vervangen te worden. Gelijk een nieuwe besteld, een BT45 uiteraard.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2005 09:31 
Gave indringer, Floris. Ik had er enkele jaren geleden onderweg ook eentje. Niet ver van huis, dus het er maar op gewaagd. Plotseling schoot ie eruit en had ik een klapband. Ik reed als een zwangere eend over de weg. Niet geremd, niet geschakeld, gewoon gestuurd tot ik stilstond. Sindsdien heb ik altijd een reparatiesetje aan boord (incl persluchtcapsules...).

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2005 09:34 
Ik heb wel eens geluiden opgevangen dat je altijd voor en achterband tegelijk moet vervangen. Hoe belangrijk is dat en waarom?
Floris, een BT45 op een rat?? Past dat wel?

Groetjes,Gea

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2005 09:41 
He Floris,

Ideetje ? Verzamel nog wat meer spijkers. Sla ze van binnenuit door de oude band en je kunt met de drommedaris ook van de winter doorrijden als het glad is.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 sept. 2005 10:58 
Edward, zo'n reparatiesetje moet ik nog scoren. Het is een thuiskomertje als ik 't goed begrepen heb, want een tubeless motorband is niet duurzaam te repareren. Niet met inwendig schuim en ook niet met een plug. Te gevaarlijk, zegt men.

Gea, het advies van voor + achter tegelijk vervangen komt ongetwijfeld van de dealer of de bandenboer. Bij mij gaat een band eraf bij 2mm en niet eerder.

Coen: de Drommedaris is geen stekelvarken!!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 sept. 2005 13:10 
In tegenstelling tot wat velen beweren, kun je gewoon een band repareren met zo'n setje en de band vervolgens nog oprijden. Ik heb nu al een paar banden gerepareerd op deze manier en geen centje pijn. Men laat je graag geloven dat het karkas van de band wordt vervormd als er bv een spijker in de band zit. Dat is in mijn ogen onzin want probeer het spijkertje er maar eens uit te halen. Het zit meestal zo vast als een huis, dus je hoeft echt niet bang te zijn dat de stijfheid van de band wordt aangetast door so'n lullig gaatje van een spijkertje. Zoals gezegd heb ik al een aantal banden gerepareerd (waaronder een net nieuwe achterband van mijn bandit 1200) en nog nooit problemen gehad. Ik repareer wel met zo'n setje waarbij je met een soort van kurketrekker een stripje vulcaniseer aanbrengt in en om het gat (van binnenuit dus). Ik heb zo'n door mijzelf gerepareerde band ook wel eens geinspecteerd nadat hij er bij de bandenboer vanaf was gehaald, en het gat was van binnenuit mooi gedicht en afgedekt.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 sept. 2005 17:33 
Floris je moet die boer aansprakelijk stelen want het is een Hoefnagel,verders als ik van vacantie terug kom zal ik uitgebreid over wel of niet een plug in een voor of achterband doen typen
groeten ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 sept. 2005 18:48 
Volgens mij een waardevol erfstuk uit de vroege ijzertijd...
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 sept. 2005 19:45 
Voor en achterband hoef je in principe niet tegelijkertijd te vervangen mits ze nog genoeg profiel hebben uiteraard. Ik weet niet hoe het bij de nederlandse bandenboeren is maar hier in de UK wordt er door de dealers er vaak op aangedrnogen om dezelfde types voor en achter te hebben. Als je ze tegelijk vervangt dan weigeren ze ook vaak om types te combineren. Ik weet eigenlijk alleen niet waarom dit zo is. Mischien iets te maken met het verschil in fabricage en materiaal dat het rijden zou kunnen beinvloeden?

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 sept. 2005 19:51 
dat is trouwens een mooie spijker Floris. Ga je em converseren?
Wel blij dat je dit gezien hebt voor je ging rijden.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 sept. 2005 20:15 
Hoe is het weer bij jullie Wouter ga naar Alton
groeten ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Jan
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 sept. 2005 20:59 
Een prachtig object om ergens aan de motor te hangen (plakken met 1-secondenlijm?), het is een ratbike tenslotte.

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 sept. 2005 21:50 
Past goed bij je ratbike......
Zo'n reparatiesetje (pluggen) werkt erg goed!! Zelfs na 15 jaar (!!) bleek zo'n setje nog goed te werken. Het is klein en past altijd wel ergens tussen!!

groeten Jan
Stoker

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 7 sept. 2005 09:10 
Jan,

Het weer is redelijk hier. In ieder geval droog met af en toe zon dus valt allemaal reuze mee.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 sept. 2005 14:21 | Aangepast door: Floris 
Die antieke hoefnagel ga ik conserveren, inlijsten en aan de muur hangen.

Ik heb vandaag een iets lagere (80%) achterband laten monteren vanwege dat maffe spatbord. Hopelijk nu geen protesten meer als ik over de verkeersdrempels hobbel. 't Ziet er wel een beetje raar uit, een nieuwe band op een ratbike.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 pssssssssss

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven