Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wat nu ?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver frankdeblon
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 sept. 2005 20:52 
Hallo CX-ers. Gelukkig heb ik jullie site gevonden. Ik heb zonet een CX 500 C van 1981 gekocht ! Hij heeft minstens 8 jaar stilgestaan en ziet er niet uit ! Ik durf er zelfs geen foto bij te voegen, er is geen enkele bike op jullie site die er zo erg uitziet. Waar begin ik mee ? Mag ik hem bijvoorbeeld eens met de hogedrukreiniger te lijf gaan om hem toch een beetje op te frissen of niet. Alle suggesties zijn welkom en ik heb tijd ! Bedankt !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 17 sept. 2005 21:03 
Volgens mij kun je prima met de hoge drukspuit beginnen. Maar maak alstjeblieft eerst een foto en stuur deze naar frans@hondacx500.com

Gefeliciteerd met je aankoop en welkom
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 17 sept. 2005 21:10 
Hallo, je motor schoonmaken zou ik niet doen met een hogedruk reiniger. Grote kans dat er water op plaatsen komt, waar je het niet wil hebben, mn het ontstekings gedeelte. Op deze site vind je tips om aan het uiterlijk van je motor te werken. Verder zou ik me eerst richten op de techniek, remmen in orde maken, olie + koelvloeistof verversen. Hoe zijn de banden? profiel zal er misschien wel opzitten, maar let op droogtescheurtjes. Banden verouderen nl, en kunnen uitdrogen.
Genoeg te doen lijkt me.
Succes ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver frankdeblon
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 sept. 2005 21:13 
Zal ik zeker doen want ik heb er vandaag een aantal genomen. Ik vrees echter dat, als jullie met al jullie mooie machines, dit zullen zien dat jullie mischien wel eens zouden zeggen: onbegonnen werk !
Probeer ik hem te starten zoals hij staat, met nieuwe batterij, of liever eerst een paar andere zaken uitproberen ?

Schrijver old _harry
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 sept. 2005 21:23 
beste frank als ik u was zou ik eerst even kijken naar de toe stand van het rame allae lasnaden controleren op roest vorming vooral bij deacter brug en de midden bok en ook onder de akku als dat is ge daan en alles is goed be vonden kun je hem gaan be werken anders steek je gekd en energie in een niet haal bare klus je kan dan be ginnen met het zadel te ver wijderen de wielen domonteren als mede de rem klauwen en dan met een spuit fles met ont vetter alles net5jes af spuiten en het vuil met een doek ver wijderen de rest gaat danvan zelf wens je veel plezier met je cx groeten harry

Schrijver frankdeblon
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 sept. 2005 21:43 
Ik vermoed dat daar inderdaad wel wat roest zal te vinden zijn, gezien de algemene toestand van de bike. Betekent dit dan nu al einde verhaal?

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 sept. 2005 23:58 | Aangepast door: startweer 
Welnee! Eerst foto's sturen, wij gruwen graag mee! Dan rustig beginnen met kijken. Dat er roest op zit is bij zo'n fiets in die staat, onvermijdelijk. Maar meteen einde verhaal? Zo werken we hier niet :-).
Ter bemoediging een foto van een pekelfiets .
Welkom bij de club! Aarzel niet om advies te vragen, hoe erger je begint, hoe leuker het is om te zien hoe de fiets opknapt. Vandaar dat we graag foto's zien van 'hoe erg het is'.

Groetjes, Gea (die nu zelfs foto's tussenvoegt alsof het niets is!)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 sept. 2005 09:31 
Gea stuur mij ook even dat lesje voor foto`s er op te zetten ,ouwe_jan die nog wat foto`s heeft nog erger als jou BLAUWE cx500
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 18 sept. 2005 12:20 | Aangepast door: MAST 
Hallo Jan, in een ander topic heb ik uitgelegd, hier komt het nog een keer:
Een foto zelf toevoegen kan alleen als die foto ergens op een pc staat. Anders stuur je de foto naar Frans,(frans@hondacx500.com) en dan zet hij hem op de site. Staat de foto wel ergens op een pc, dan moet je het "adres" van die foto kopieren,(kijk bij "eigenschappen" van die foto) op de "image link" klikken, en daar het "adres" tussen de haakjes plakken. Zo'n "adres" kan bv zijn:http://www.hondacx500.nl/images/juli2002/blok_logo.gif.
Als je dat tussen de haakjes zet, krijg je het volgende te zien.

Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver WillemH
Gast 
#10 | Geplaatst: 18 sept. 2005 12:44 
hoi Frank,

Een CX is nooit einde verhaal.
Zo'n ding gaat niet dood, is hoogstens ernstig ziek.

Succes, Willem

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 18 sept. 2005 12:52 
Ik vind jullie reacties al heel bemoedigend dus we gaan ervoor. Ik heb ondertussen een aantal foto's verstuurd naar frans. Mijn eerste opdracht is om de fiets tot bij mij thuis te klrijgen. Een aanhangwagen en trekhaak heb ik niet dus ik ben dit even aan het uitzoeken.

Schrijver frankdeblon
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 sept. 2005 21:17 
Bij het vorige antwoord vergeten in te loggen ! Welk boek schaf ik mij het best aan om te weten waar alles zit (filters enzo ) en weet iemand waar ik dit kan kopen ?

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 sept. 2005 00:04 
Peters Uitgevers BV Herfordstraat 7, 7418 EX, Deventer, Nederland tel: 0570-628281,
fax: 0570-636129 info@autoboek.nl, http://www.autoboek.nl
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 19 sept. 2005 00:06 
Honda CX500 & CX650 Performance Portfolio 1978-1984
). Verzameling testrapporten en artikelen betreffende de Honda CX500/650 modellen uit de periode 1978-1984, zoals eerder verschenen in diverse engelstalige motortijdschriften. Engels

Price : 33,50 Euro.




Honda CX500 Bucheli
Modellen: ab 1980.Duits werkplaatshandboek.

Price : 34,50 Euro.




Honda CX500 V-Twin*
Modellen: CX500; CX500A; CX500B; CX500 Custom; CX500CA; CX500CB; CX500 Deluxe, 1978-82.Engelstalige workshop manual.

Price : 38,60 Euro.




Honda CX500* Motorfietstechniek
Nederlandstalig werkplaatshandboek; Modellen: CX500 V-twin tot 1982.

Price : 44,35 Euro.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 19 sept. 2005 00:10 
Er zijn verschillende boeken in de handel. , bv die van uitgeverij Peters, "reparatie en onderhoud aan de honda CX500v-twin.ISBN 906127 134 7.
(=vertaling van 'n Haynes workshop manual)
Via marktplaats, of nieuw via ASN boeken. Kijk daar in "de winkel" en vervolgens bij "japanse motorfietsen".
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wat nu ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven