Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wat nu ?

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver edward
Gast 
#16 | Geplaatst: 19 sept. 2005 09:35 
Toen ik de mijne kocht (1991) zag tie er ook niet uit. Het kost wat uurtjes, maar je ziet hem per dag mooier worden. Je kan het beste techniek en uiterlijk met elkaar combineren. Steeds een kwestie van demonteren, elk onderdeeltje poetsen of vervangen en vervolgens weer monteren. Als je toch demonteert, kun je er qua poetsen ook goed bij. Ik spoot na iedere reparatie nog een beetje WD40 of siliconenspray over het betreffende item, goed voor smering en conservering. En zo werk je de hele motor af.

Let vooraf wel op de toestand van het frame (zoals Harry al zei), een verrotte achterbrug is helaas wel einde oefening (althans, voor het frame).

Er zijn binnen de club wel jongens met aanhangers en trekhaken, dus als je aangeeft van waar naar waar krijg je wellicht hulp aangeboden. En met een beetje mazzel wil iemand ook nog over je schouder meekijken naar de staat van de motor. Als je in de buurt woont, ik heb in elk geval een trekhaak en een aanhanger huren kost voor een dagdeel € 16,--.

Ga pas sleutelen als je het boek hebt. Ik heb als onervaren sleutelaar heel veel geleerd door genoemd boek van Peeters. En natuurlijk kun je ook nog op de site terecht als je wat wilt weten.

Succes,
Edward

Schrijver Ray
Gast 
#17 | Geplaatst: 19 sept. 2005 21:48 | Aangepast door: Ray 
Nog een goede raad:
Koop er een CX bij die wel loopt en er goed uitziet, dan kun je vast rijden, dan heb je alle tijd voor je project, én je hebt een voorbeeld van hoe het allemaal zit en eruit moet gaan zien! En duur? Nee hoor, wegenbelasting hoeft met deze ook al niet....
Kijk maar eens..HIERO
Groeten,
Ray (die alleen in goeie oplossingen denkt...)

Schrijver frankdeblon
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 20 sept. 2005 21:04 
Bedankt voor de goeie raad ! Ik ga hem vrijdag ophalen en meteen die"brug " eens controleren. Ik weet zo ongeveer wel waar hij zit maar kan iemand mij mischien een foto bezorgen (met een aanduiding erbij) zodat ik exact weet waar ik moet kijken. Ik ga alvast ook wachten met demonteren tot ik het handboek heb.Een foto invoegen lukt niet maar ik heb ze wel al doorgestuurd naar Frans. IK vraag hem of hij ze wil plaatsen.

Schrijver MAST

Moderator 
#19 | Geplaatst: 20 sept. 2005 23:14 
Hallo Frank, kijk eens op de site van CX500 UK deze Engelsman. Kan je heel veel foto's en info vinden. (maar een achterbrug heb ik niet gezien)
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 21 sept. 2005 21:38 
Frank,

als de achterbrug een probleem is heb ik er nog wel eentje. Ik ben ook met zoiets begonnen, en heb Ray's advies al opgevolg voordat hij het gaf (nog eentje gekocht dus), en daarna nog wat, en nog wat, en daarna... Maar ik kan inmiddels rijden, gewoon vooraan beginnen en volhouden!

Succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver frankdeblon
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 23 sept. 2005 20:21 
Het is gelukt ! Hij is opgehaald met een vrachtwagen. Heb dan toch maar beslist om een HOnda garage in de buurt op te zoeken en het eerste opstarten na 8 jaar niet zelf te doen. Het eerste wat de garagehouder zei torn hij hem/haar zag staan :" ahaa een CX, zo maken ze die niet meer, niet kapot te krijgen, mooi ding" Blij natuurlijk. Hij zal mij laten weten wat het mij gaat kosten om de eerste kosten te dekken. Daarna zullen we het opknappen wel voor onze rekening nemen. Bye the way, bedankt voor de reakties iedereen. Ik hoop ooit nog eens op een meeting te geraken. Gr. Frank

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wat nu ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven