Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Vluchtstrook Gouwe Aquaduct

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 sept. 2005 08:12 
Gespot, afgelopen vrijdagmiddag op de A12 richting Utrecht onder het Gouwe Aquaduct, een bordeaurode CX, rijdend over de vluchtstrook. Wie o wie??

Mag ik je even tippen, onreglementair gebruik van de vluchtstrook of de regressiestrook (links tegen de vangrail) kost je € 140,-- boete. En er wordt bij filevorming veelvuldig gecontroleerd.

En waarom moeilijk doen, met de motor kun je op je gemakkie (!!) best tussen de auto's door (wel goed opletten, vooral bij rijstrook samenvoegingen en invoeg/uitvoeg stroken).

Edward

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 sept. 2005 08:31 
€ 160 om precies te zijn :-)

http://www.vindplaats.com/boetes.html
http://www.om.nl/boetebase/

Wanneer gaat de politie auto's bekeuren voor het wisselen van rijstrook zonder richting aan te geven? Het is levensgevaarlijk om als motorrijder onverwacht door een auto gesneden te worden :-(
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver post94er
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 sept. 2005 08:58 
Hey Edward,

is dit een vorm van beroepsmisvorming??? ;-)

Raf

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2005 09:07 | Aangepast door: edward 
Het is vooral belangrijk om op zo'n manouvre te anticiperen. Er wordt idd niet vaak voor geschreven. Bij een ongeval is de schuldverdeling bij mijn weten bijna altijd 50-50. Dit hangt samen met het gedogen van het tussen de file door rijden.

Ik hanteer de volgende vuistregels:
- niet harder dan 20 km/uur dan de auto's (tot een maximum van 50/60 km/uur).
- altijd vier auto's vooruit kijken (2 links en 2 rechts). Let op afwijkend rijgedrag, veel automobilisten sorteren voorafgaand aan een "lane-switch" bijvoorbeeld al een beetje voor.
- Kijk vooral ver vooruit (naar de beschikbare ruimte) bij het inhalen van een vrachtwagencombinatie.
- Kies bij tempowisselingen altijd voor het tempo van de snelst rijdende kant, maar blijf wel in het midden rijden. Dat is de enige plek waar je voor iedereen zichtbaar zou moeten zijn. Bovendien word je zo zelf geen "lane-switcher" en ben je voor anderen het meest voorspelbaar.
- bij een stilstaande file oppassen geblazen voor openslaande deuren.
- zorg dat je opvalt (verlichting, alarmlichten). In het donker ben je tussen al die koplampen extreem onzichtbaar.
- Bedenk goed, sommige weggebruikers zijn nog steeds niet gewend aan ons, dus waardeer het als ze voor je opzij gaan (hou die middelvinger maar aan je stuur).
- Hou bij meerdere motorrijders voldoende onderlinge afstand. Laat een snellere collega vooral voorgaan en laat je dus niet opjagen.
- Blijf ver uit de buurt van bellers, lippenstifters, scheerders en krantenlezers (en ga er zeker niet vóór rijden).
- Kijk kritisch naar jezelf, zeker bij lange files neemt je concentratie snel af. Doe dan vooral rustig aan!!
- En zoals gezegd, wees extra alert bij rijstrook samenvoegingen en invoeg/uitvoegstroken (daar wordt vaak op het laatste moment snel van lane geswitched).

Er zijn vast wel meer tips, maar dit is wat honderden kilometers file-ervaring mij heeft opgeleverd. Ik hou me van harte aanbevolen voor meer tips.

Hou de blinkende kant boven,
Edward
(o ja, over vluchtstrrok en regressiestrook, los van de boetes is het ook vragen om een een lekke band)

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 sept. 2005 09:10 | Aangepast door: edward 
Beste Raf, ik werk niet bij de politie, als je dat bedoelt. Hoewel ik wel uit een politienest kom ;-)
Groet,
Edward

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 sept. 2005 09:53 
Edward mijn compliment voor wat je geschreven hebt,als al de motorrijders dit nu eens gingen doen dan was er veel meer plezier voor ons en de chauffeurs van de auto`s en vrachtwagens,mijn tijd van toeters en bellen is voorbij maar denk daar nog wel eens aan terug
ouwe_jan met een Ster
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 20 sept. 2005 11:21 
Edward,

Is dit gebaseerd op jouw ervaringen en/of het gedoogbeleid van de politie ? En als er iets gebeurt, ben je dan per definitie fout omdat je volgens de letter van de wet niet tussendoor mag blijven.

Coen
(die de afgelopen weken ook flink wat filekilometers heeft gemaakt)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 sept. 2005 11:32 
Dit epistel is gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Vroeger zat je als motorrijder per definitie fout, maar tegenwoordig lijkt er sprake te zijn van een schuldverdeling. Dit hangt mogelijk samen met het gedoogbeleid, waar verzekeraars zich dus ook aan lijken te conformeren).

Let op: Als er iets mis gaat wordt er steeds van geval tot geval gekeken naar de omstandigheden en de schuldvraag. Maar je bent bij mijn weten dus niet per definitie fout, louter omdat je tussen een file doorreed.

Hoedanook, voorkomen is beter dan genezen...

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 sept. 2005 11:40 
Sinds 1991 is het toegestaan om files te passeren en gaat het niet meer om gedoogbeleid. Dit wordt ondersteund door jurisprudentie d.w.z. er zijn rechtzaken geweest waarbij de motorrijders in het gelijk werden gesteld.

http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver startweer
Gast 
#10 | Geplaatst: 20 sept. 2005 11:47 
Als ik het goed begrepen heb op de site's van de MAG en van blik op de wegis het allemaal behoorlijk officieel wat Edward beweert.
Groetjes,
Gea

Schrijver startweer
Gast 
#11 | Geplaatst: 20 sept. 2005 11:49 
Oké, 2 zielen, 1 gedachte... :-)

Gea

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 20 sept. 2005 11:54 
Het heeft ook wel voordelen om als vrouw op een motor te zitten hoor. Ik rijd elke dag bijna file. De weg wordt steeds voller met auto's. En ik heb eigenlijk geen probleem. Ze laten me wel er door. En als je dan vriendelijk lacht om te bedanken, vinden de automobilisten het ook wel leuk dat ze aan de kant gaan.Vanmorgen was ik maar wat blij dat ik op de motor zat en niet in de auto... Maar er zijn van die Mutsen en Lutsen die helemaal niets zien, maar dan is het een kwestie van eigen geduld.

Engeltje

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 20 sept. 2005 12:16 
Op de MAG site staat een maximumsnelheidsverschil van 10 km, Edward heeft het over 20 km. Er zijn dus ook verschillen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 20 sept. 2005 13:32 
weet iemand nu al wie die cx rijder was, want met al die verhaaaltjes nu heeft die er ook niet veel zin meer in om zich te melden en dat is toch wel jammer als je wilt weten wie je onderweg tegenkomt.

cosmar (die geen file hoeft te rijden maar met zijn andere moto soms wel als een idioot rijd (blazen met dat ding(D)) .)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver gilbert
Gast 
#15 | Geplaatst: 20 sept. 2005 13:57 
Mijn ervaring met file rijden is dat het erg veel van je concentratie eist. Bij lange file's ga ik dan ook graag af en toe even lekker in de file staan om even te ontspannen om vervolgens weer heerlijk te gaan slalommen. Net wintersport maar niet zo koud en kou is nou net iets waar een glasblazer niet tegen kan.

gilbert ( die zich afvraagt waarom hij zo'n onzin plaatst)
Toch nog niet helemaal helder dan.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Vluchtstrook Gouwe Aquaduct

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven