Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Deze witte kleur af fabriek ?

 
Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 okt. 2005 13:04 | Aangepast door: brinkcx 
Ik ben het werk voor de winter aan het voorbereiden en hopelijk komt daarbij ook het lakwerk aan de beurt. De tank, zijkappen en "staart" die ik nu heb zijn wit en het ziet er uit alsof het zo uit de fabriek is gekomen, geen sporen van oude verf of overspuiten. Maar er is voor zover ik weet nooit een wit kleuren schema verkocht, anders dan mogelijk voor politie motoren. Het ziet er zo uit :


Weet iemand meer ? (klik voor groter plaatje)

En dan nog ter info : als je oude lak van de kunststof delen wilt afhalen, gebruk dan liever geen afbijt, dat lost niet alleen de verf maar ook het plastic spul op !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 9 okt. 2005 23:43 
Ik heb ze vaker in het wit/blauw gezien. Dus af fabriek zou kunnen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 okt. 2005 08:25 
In Haarlem heb ik een aantal jaar een CX zien staan in volgens mij hetzelfde kleurenschema, zo strak in de lak dat het mij voorkwam als oorspronkelijke lak. Ook ik krijg bij het zien van de foto het vermoeden dat deze lak origineel is.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 okt. 2005 09:23 
Vraag aan iedereen ,wie weet in welke kleuren onze cx-en gespoten zijn vanaf fabriek in Japan Ouwe-jan die daar niet achter kan komen wie wel
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 10 okt. 2005 10:41 
Of dit een originele fabrieks kleur is , weet ik niet, maar ik zie wel een niet originele tanksticker.(van een CB 750?)Honda stickers
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 okt. 2005 17:19 
Hallo Mast,

de bies op de tank is geen sticker, de
ondergrond van de hele tank is donkerblauw gespoten, het wit daar overheen met uitsparing voor de bies (!)
Het is dus tijdens het witte spuitwerk afgeplakt geweest.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver blondie
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 okt. 2005 19:57 
Hoi marcel,
Jij bent nogal bekend met de honda stickers zie ik, welke zijn de originele van de silverwing GL 500 of de GL650 uit 1982?
Dit ten einde onze bijna volledig gerestaureerde silverwing netjes en origineel mee af te werken!
Vriendelijke groetjes,
Blondie

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 okt. 2005 21:43 
Ik heb ook zon witte gehad, helaas geen digi foto van. Het gerucht ging dat het een politiefiets is geweest....Dus volgens mij een speciale kleurlijn af-fabriek voor de Pliesie, of kunstig spuitwerk van de politie voor de verkoop.
Groeten
Ray (die 'm toen heeft weggegeven!!)

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 10 okt. 2005 22:12 
Hallo Blondie, ik weet niet zo heel veel van stickers. Heb alleen de link naar de site waar ze nog stickers verkopen erbij gezet.(Zie boven,ze vragen daar trouwens enorme prijzen voor die stickers...)
Hier lees je een suggestie om stickers na te laten maken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 okt. 2005 22:27 | Aangepast door: Haapee 
Over de originele kleuren het volgende:

Van een Honda-dealer vernam ik dat hij dit wel kan navragen als je de kentekengegevens doorgeeft. Dan krijg je ook de benodigde kleurnummers, zodat er verf kan worden aangemaakt in de juiste kleur. Dus informeer bij een welwillende dealer en dan moet het denk ik lukken.

Groeten, Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver cx5001981
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 nov. 2005 17:42 
ook ik heb eens mijn oor te luisteren ge legt bij riemersma in einhoven hoofd dealer van honda zuid de politie motoren worden speciaal ge prepereerd meestal door de brand weer maar ook een speciaal bedrijf als deze motoren worden af ge schreven dan worden ze ge stript en moeten de orange plekken worden over ge spoten als mede het wapen, voor zover be kent zijn ze partukulier niet door honda verkrijgbaar ge weest zoek nog wel even verder of dit zo ook daat erkelijk is maar denk zelf van wel gr harry

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Deze witte kleur af fabriek ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ Remko, MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven