Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Mijn eerste CX!

 
Schrijver shannon
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 okt. 2005 23:08 | Aangepast door: shannon 
Na 15jaar Honda 4takt brommers te hebben gereden.Nu sinds enige tijd de overstap gemaakt naar de dikke opgevoerde brommers.De C90 super cub is eigenlijk officieel mijn eerste motor.Met nu dan als goed gezelschap een CX500c US model uit 1981.

Desondanks dat de motor maar slechts 12000 miles zou hebben gereden en er erg goed uitziet,zijn er wel een aantal dingen die moeten gebeuren.oa,

Koelvin die ratelt tegen de beschermkap,set nieuwe banden,en een kleinebeurt.

Ik heb begrepen dat het nokkenasspansysteem kwetsbaar is op oude modellen?

Ik heb iig geen service merktekens bij het bloknummer kunnen ontdekken.

Overigens is het ingeslagen framenummer;pc012007096.
Misschien dat dit nog iets zegt?

Is er een mogelijkheid dat ik het spansysteem zelf zou kunnen aanpassen of vervangen?

Of moet ik met zo weinig kilometers op de teller mij geen zorgen maken?

Ik kijk alvast uit naar een van jullie CX-meetings!

Groeten,Shannon uit Amsterdam.

Schrijver startweer
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 okt. 2005 23:45 
Gefeliciteerd met je eerste CX! Veel veilige kilometers gewenst.
Groetjes,
Gea

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 okt. 2005 01:14 
Hallo Shannon,

Gefeliciteerd ! En met een PC01 frame- en motornummer zou je niet horen bij een serie met echte problemen op de spanner. Met 12000 Mijl zou het ook niet versleten moeten zijn. Begin in ieder geval met afstellen volgens 't boekje. Kijk ook goed naar die "aanlopende fan"! Die zit aan 't andere einde van de nokkenas, en vreemde geluiden in die hoek zijn zeer ongewenst....

Plezier,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 okt. 2005 09:09 
Afhankelik van hoe er mee gereden is gaat die ketting zeker 30000 mijl mee. Alleen de de modellen van de eerste twee jaar hadden die problemen. Later werd dit door Honda opgelost dus dat moet geen probleem zijn. Bovendien heb ik zelg eigenlijk nog nooit van een cx gehoord die geen modificatie heeft.

In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Voor je het weet staat je schuur vol met die dingen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver edho
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 okt. 2005 10:59 
Hey Shannon,

Welkom! We kennen elkaar al van het 4taktMB. Gefeliciteerd met deze Honda 'upgrade'.

cu,
Ed.

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 okt. 2005 13:56 
Hoi Shannon,

Welkom bij de club en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Als ik het zo lees heb je aan deze C een prima motor.

Groet,
Edward

Schrijver shannon
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 okt. 2005 23:24 | Aangepast door: shannon 
Hé Jongens, bedankt allemaal voor jullie warm welkom!

Ik zal zodra de financiën het toelaten een Haynes wkp.boek ebayen.En de motor helemaal nalopen.Maw een kleinebeurt,en alle andere zaken die aan het licht komen aanpakken.

Als het echt zo is dat mijn type niet van de eerste serie afstamt,is dat natuurlijk een enorme opluchting wat betreft de distributiespanner.

Voorlopig nog even geen zin in al te grote sleutel-operaties.

@Frans;als de koelvin aanloopt,betekent dit dat de nokkenas baan uitgelopen is?Nieuwe vin en lager monteren?

@Ed;4tmsb motor ritje moet er zeker van komen!cheers*

Ciao allemaal,Shannon.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 okt. 2005 20:53 
Hallo Shannon,

het idee was dat je geluiden uit die hoek naar het schijnt zou kunnen krijgen door een los zittende fan (vastmaken of zonodig vervangen) maar ook genoemd worden bij problemen aan de andere kant van de nokkenas, jawel, de ketting. Als ie echt gewoon aanloopt de boel vooraan losmaken en dat oplossen. In ieder geval uitzoeken voor je verder gaat. Wie weet zit er een muizennest in of zo ...

plezier,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 okt. 2005 22:19 | Aangepast door: Roelof 
Hallo Shannon,

Zoals al genoemd, eerst naar de koelfan zelf kijken. Het aluminium hart komt wel 'ns los van de kunststof fan (eigen ervaring) en produceert dan een heel erg "duur" klinkend geluid.

Succes, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Mijn eerste CX!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven