Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

De CX stamt af van de Indian!

 
Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 okt. 2005 13:20 
Hoi CXers,

Gisteren, 16-10-05, zijn we naar het Indian museum van Tony ‘Indian’ Leenes in Lemmer geweest. Een TOP museum! Wat je daar allemaal te zien krijgt is echt leuk. We werden door Tony rond geleid door zijn museum en werkplaats. Na een tijdje rond gesnuffeld te hebben was Tony even buiten geweest en riep toen hij weer binnen kwam “VAN WIE IS DIE HONDA MET ZIJSPAN DIE DAAR BUITEN STAAT?” Op dat moment was ik zelf net even op het toilet maar riep toch maar “VAN MIJ!”. Toen ik klaar was liep ik naar hem toe met de vraag wat er mis aan was. Tony kwam met een weder vraag. Wist je dat die Honda’s van de Indians afstammen? Ik zij hem dat ik dat niet wist en het me ook nauwelijks kon voorstellen. Er werd wat door Tony onder de bar gegrabbeld en toen kwam er een Indian boek tevoorschijn. Na wat bladeren was daar de foto van een Indian met een “dwarse” V-twin!

http://home.hetnet.nl/~gerbincontrol/cx500.htm
Zie onderaan de pagina!
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ranchoman
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 okt. 2005 18:28 
das straf ség, die schinezen kopieren toch ook alles zonder schaamte hé.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 okt. 2005 22:58 
Een bedevaartsrit organiseren naar de Indiantempel?
Heeft op zich wel wat...
Dirk (wiens vader (nu 94 jaar) vroeger meerdere Indian Scouts heeft gehad)

Schinezen, wonen die in Schin op Geul???
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 okt. 2005 08:34 
Ik neem aan dat vanaf nu het I-woord wel geoorloofd is?

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 okt. 2005 10:12 
Nou, ik vindt dit allemaal wel Indian-enverhalen hoor....
Groeten
Ray (die denkt dat Honda gewoon bouwt wat anderen niet zo goed lukt..)

Schrijver redman
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 dec. 2005 16:29 
Dat was de Indian 841,speciaal voor het amerikaanse leger ontwikkeld in de tweede wereldoorlog.Het was een 750 cc zijklepper met dwarsgeplaatste v twin cylinders(zoals de cx)cardan.en voetschakeling en handkoppeling.Hij liep 110 km p.u.
Er zijn er 1056 van gemaakt,omdat de jeep veel taken van de motorrijders overnam.
Gr Gerrit.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 De CX stamt af van de Indian!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven