Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Voor het eerst!!!!

 
Schrijver gerlee50
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 okt. 2005 19:43 
Sinds gisteren ben ik nieuwe eigenaar van een Honda CX 500. Vorige eigenaar: voorzitter Coenox. Begin oktober deed ik een verzoek op de site of iemand een Honda te koop had en Coen schreef toen: "Hmm.. desnoods verkoop ik de mijne hoor. Vorig jaar gekocht van Roelof. Frame is gepoedercoat, dus gegarandeerd roestvrij. Voor en achterband vervangen. Inmiddels ander blok. Gereviseerde koni's en voorvering met luchtdruk. Uitlaten vrijwel nieuw met roestvrijstalen balanspot. Als ik hem verkoop is dat voor mij weer een extra drive om mijn project af te maken. Neem maar contact met me op via". Dat heb ik gedaan, door een vriend een proefrit laten maken omdat ik zelf nog geen rijbewijs had en na wikken en wegen tot koop besloten.
Met enige pijn, zoals hij zelf zei, nam Coen gisteren afscheid en maakte ik voor het eerst van mijn leven een tocht op een Honda CX; dat niet alleen, ook mijn eerste tocht op een motor, want afgelopen dinsdag heb ik, ondanks het rijden door een rood stoplicht, mijn rijbewijs gehaald. Waarschijnlijk had de examinator medelijden met de wat oudere man die door stromende regen en fikse windvlagen geteisterd werd.
Mijn eerste tocht was van Linschoten, vlakbij Woerden, naar Zwiggelte, iets onder Assen, Drenthe Een behoorlijke vuurdoop: de eerste paar kilometers was echt wennen: de zit op de motor, maar ook koppeling, richtingaanwijzer etc. waren anders dan de lesmotor. Via Wilnis op provinciale weg naar Hilversum. Toen we onder de A2
door waren linksaf langs de Vecht richting Loenen en Baambrugge en daar op een terrasje de eerste ervaringen uitgewisseld met twee vrienden die mij op de eerste tocht hebben begeleid. Toen besloten om
de snelweg op te gaan richting Amersfoort en dat was toch wel wat anders dan alleen de snelweg Assen-noord naar Assen-zuid. Ongelooflijk druk, veel vrachtwagens en veel wind vangen, maar na Amersfoort begon ik er lol in te krijgen. Snelheid een keer uitgeprobeerd maar bij 150 vond ik het veel te snel gaan dus weer terug naar 120. Wat een kracht zit er in zo'n motor. Na Zwolle via een schitterende route langs de Overijsselse Vecht naar Coevorden en
toen .... pruttel, pruttel. Benzine op bij 207 kilometer. Mijn ervaren meerijder was al even doorgereden dus ik stond er alleen voor. Benzinekraan in reservestand gedraaid (dacht ik) maar bleek de dicht stand te zijn, dus ik kwam nog steeds niet vooruit. Toen ook nog sleuteltje als een soort starter gebruikt waardoor de sleutel in P stand vast bleef zitten. Maar gelukkig wist de inmiddels omgedraaide en teruggereden motorvriend, raad. Uiteindelijk na ff tanken (12 liter, hoeveel zit
er eigenlijk in de tank????) )om ca. 18.15 thuis, na 250 kilometer
motorrijden. En zoals dat dan gaat in het dorp: ze komen kijken bewonderen en.... goedkeuren.
De kop is er dus af.

Schrijver startweer
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 okt. 2005 20:17 
Gerlee, gefeliciteerd met je rijbewijs, je eerste CX en je vuurproef! Je weet nu ook hoe het voelt om je eigen CX te hebben.
Coen, het doet je vast goed om bovenstaande te lezen. Iemand die zo gelukkig is met jou ouwe rooie (of is dit het jonge ding?) daar wordt je toch blij van?

Groetjes,
Gea

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 30 okt. 2005 20:28 | Aangepast door: coenox 
Dit is het jonge ding. En ja, het ging me een beetje aan het hart. Dat ding is brandweerrood (niet origineel) en rijdt ook zo. Maar ik ben inderdaad blij dat ie in goede handen is.

Tankinhoud is volgens mij 17 liter inclusief reserver (ik vergeet dat steeds). Voor de bandenspanning heb je weinig aan het instructieboekje. Banden zijn moderner en hebben een andere spanning. Hangt ook van belading af. Ik doe achter altijd 2.6 en voor 2.2 (Batlax).

Voor het overige heb je meer aan een werkplaatshandboek dan aan een instructieboekje.

Coen
(die ontzag heeft voor zo'n eerste rit die zo lang is)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 okt. 2005 20:29 
Welkom bij het clubje en gefeliciteerd met je aankoop, veel veilige kilometers met deze kilometervreter. Ben zelf ook op een cx begonnen. (De tank houd rond de 15 liter.)
al het beste cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 okt. 2005 21:23 
Veel plezier met de CX en maak maar vele km nu het nog kan ,misschien over een paar jaar een 650 dan gaat je hart nog sneller slaan
ouwe-jan die zijn hart al vele jaren te hard slaat en loopt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 okt. 2005 22:05 | Aangepast door: Roelof 
Van harte gefeliciteerd en welkom! Veel plezier met "de rode schicht". Ik heb er heel veel plezier mee beleefd, dus waarom jij niet? Zie showroom, cx500 a, foto 19 (op de foto klikken).
Ik dacht ook 17 liter incl. reserve, 2,3 bar voor en 2,5 (onbeladen)/2,8 (vol beladen) achter.
Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver gerlee50
Gast 
#7 | Geplaatst: 31 okt. 2005 09:03 
dank voor jullie reacties!!!

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 31 okt. 2005 17:05 
Ik was getuige van het uitzwaaien van jou. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat Coen een traantje weg moest pinken. Gelukkig had ie daarna z'n handen vol aan z'n "ouwe rooie".

Veel rijplezier (en voortaan op tijd tanken...)
Edward

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voor het eerst!!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven