Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hoor de wind waait door de bomen

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 nov. 2005 16:45 
Wie heeft er vandaag door de plensbuien, sneeuw en windkracht 8 gereden? Op de snelweg of in de stad? Met of zonder kuip? Ik ben benieuwd hoe het was, ikzelf had helaas geen gelegenheid om een stukkie te rijden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 nov. 2005 17:20 
nou bij ons scheen de zon door de bomen nog een paar boodschapen gedaan met de GL het was lekker weer
Maar ja je moet ook niet zover je baas zoeken
groeten Floris van O-Jeeeeee
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 nov. 2005 17:21 
Ik!
Het was heel vervelend met al die regen en wind, de wind waaide om mijn oren en alles besloeg.
Toen ik de electrische ramen dichtdee en de verwarming aan was het een stuk fijner in de volvo....
Groetjes
Ray (die flauw doet....)

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 nov. 2005 17:48 
Ik werd vanochtend wakker keek naar buiten, heb 5 minuten staan schelden om het weer, heb toen mijn diversion aan de kant gezet mijn cx klaar gezet( zitten nu valbeugels op is ook goedkoper dan een auto voor 3 maanden).
heb ontbeten en ben vroeger dan normaal aangereden ging goed lekker rustig (60Km) over de weg. Komt er in een keer zo'n k*t sneeuwbui uit de lucht vallen niks fatsoenlijks meer kunnen zien . rustig door rijden de snelweg op(3km maar) met 70 achter de rest aan wegdek mooi schoon alleen weer die T*&#ng sneeuw in je gezicht. het industrie terein op en rustig door tuffen. Nu gebruek ik mijn cx dus een beetje als pekel fiets maar hij brengt het er wel beter af dan mijn jonge ding
Cosmar (die met weer en wind rijdt maar die sneeuw liever ziet smelten)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver eddepet
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 nov. 2005 21:33 
Beste collega cx-ers. Doe vooral voorzichtig. |De CX kan het allemaal wel hebben alleen een mensenlijf is gauw beschadigd, al is het maar door de onzekerheid van je medeweggebruikers met dit weer.
Groeten van Ed

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 nov. 2005 23:34 
Tja,

vandaag geen Cx ervaring. Ben afgelopen dinsdag op mijn werk finaal door mijn rug gegaan. Wou alleen iets van de grond oppakken en daar lag ik gestrekt. Nu al 3 dagen thuis.
Ischias volgens mijn therapeut. Ben alleen bang dat na 35 jaar motorrijden het doek lijkt te vallen.
Geen leuke gedachte met mijn passie voor de 2 wielen.
Zal het maandag toch maar weer eens proberen op de CX.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 nov. 2005 15:52 
Hoi Hans,

Wanhoop niet! Met de goeie behandeling ga jij beslist weer motorrijden. Eerst ff rustig aan, zodat je weer een beetje kunt bewegen. En als je weer soepel beweegt, weer lekker op de motor. Na verloop van tijd kun je weer uren achter elkaar rijden!

Sterkte!
Gea (die vorig jaar om deze tijd ischias had en sinds die tijd een andere motor kocht en veel kilometers maakte)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 26 nov. 2005 19:30 
Yes. Ik ben een non-watje !

Ben vanuit Vleuten (niet vragen wat ik daar deed) naar de jaarbeurs in Utrecht gereden voor een cursus. Op mijn ouwe rooie met CX badkuip. Op de A2 was het behoorlijk oppassen. Midden van de rijstrookpakken zodat je bij windstoten in ieder geval de rijstrook kon aanhouden.

Terug rond een uur of half zes. Daarvoor nog even op het stationsplein geweest. Je kon over de koppen lopen. Er reden geen treinen. Mijn CX stond buiten onder een laagje natte sneeuw. Maar, starten en lopen. Wat was ik blij dat ik op de motor was. Centrum Utrecht was een chaos. Kruispunten stonden vol met auto's. Het was ook nog eens HCC. Langzaam tussen de auto's door ben ik de stad uitgereden. Het weer viel toen mee. Echt koud heb ik het ook niet gehad. Ben er wel achter gekomen dat ik nieuwe handschoenen moet hebben omdat deze niet waterdicht zijn.

Al met al vond ik het een belevenis en vond ik het rijden erg meevallen. Totaal zo'n 40 km afgelegd.

Coen
(die Hans veel beterschap wenst en zeker weet dat het weer gaat lukken met motorrijden)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Engeltje

Moderator 
#9 | Geplaatst: 26 nov. 2005 19:42 
Ik vond het niet zo erg dat het zulk weer was. Normaal rijd ik wel door weer en wind met de motor (tja ik weet het, het is geen CX). Ik heb ook veel last van mijn rug (vervolg van een aanrijding met mijn vorige motor), en was vanaf woensdag al met mijn vierwieldriveoverdekte voertuig naar mijn werk gegaan (tot genoegen van mijn moeder, die het zeer vervelend vindt, dat haar dochter een 'doordewinterde' motorrijdster is). Ik denk dat mijn rug het niet leuk had gevonden met die windstoten.
Maar we zullen zien of het na het weekend mijn Motortje weer uit de tuin gehaald kan worden.

Lieke (die wel bewondering heeft voor degene die de afgelopen dagen met de motor op stap zijn gegaan).
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver Orm
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 nov. 2005 21:15 
Na het weerbericht van woensdag avond gezien te hebben vreeste ik het ergste maar toen ik vrijdag ochtend nar buiten keek vas het droog en windstil!
In de loop van de dag scheen zelfs af en toe de zon!

Nergens last van gehad dus.

Zou je met het noodweer in het midden en zuiden wel tussen de files door kunnen rijden, of was de sneeuwlaag daat te dik voor?

Orm.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 nov. 2005 12:44 
Hoi Allemaal,

Ik hoefde vrijdag gelukkig niet de weg op. Moest in de middag nog wel een verhuis aanhanger ophalen en die past gelukkig noch achter de CX noch achter de GL! Het verhuizen ging voorspoedig op zaterdag. redelijk weer gehad. Alles is over.

Begonnen ze vanochtend over mist en gladheid op de TV. Dus ben ik maar op de 3-wieler naar het werk gegaan! (De GL met Velerex zijspan) De mist en gladheid vielen gelukkig mee.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 nov. 2005 16:55 | Aangepast door: Roelof 
Gilze-Rijen naar Apeldoorn, 6 uur in de auto (gelukig wel!) dikke lol!
Ik heb onderweg, op de A-50, nog wel een Guzzi California en een Kawasaki GTR 1000 gezien. Als ze, net als ik, bij Arnhem de sneeuw-ellende zijn ingedoken, verdienen ze wat mij betreft een oorkonde!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver startweer
Gast 
#13 | Geplaatst: 28 nov. 2005 21:38 
Harrie startte vandaag niet!! Dat was schrikken!! Maar het was niet zijn schuld. Hij slaapt buiten, en de choke zat vastgevroren :-) Dus ik dacht: dan maar proberen zonder choke, klooien met het gas. Helaas! Gaskabel (of mechanisme, weet ik veel) ook vastgevroren. Kon ik de ruiten van mijn 205-je gaan ontdooien...
Vanaf volgende week mag hij binnen slapen...

Gea

Schrijver edward
Gast 
#14 | Geplaatst: 29 nov. 2005 07:29 
Ik heb mijn CX in het verleden wel eens met pekel kennis laten maken en dat doe ik dus nooit weer.

Groet,
Poets-Piet

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hoor de wind waait door de bomen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven