Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

oliekering

 
Schrijver martin
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 dec. 2005 15:20 | Aangepast door: Moderator 
oliekering

hallo luitjes ik heb nog een vraag aan een techneut ik ben zelf maar een eenvoudige conducteur en ik loop nu tegen een lekkage aan van een oliekering van het versnellings pookje is dit voor mij ook te doen of moet ik naar een garage om dit probleem op te lossen

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 dec. 2005 15:48 
Kan je makkelijk zelf doen.
Versnellingspookje eraf halen en oliekeerring voorzichtig demonteren bv. met een schroevendraaier.
Let op dat je de rand niet beschadigd van het gat.
Hier is alvast het partnr. van de keerring : 91203-023-020

Olie hoef je er niet eerst af te laten;het peil ligt laag genoeg als je de motor op zijn middenbok zet.

Veel succes.

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 dec. 2005 16:38 
Het makkelijkst gaat het met een tangetje of twee dunne pennen waarvan je de uiteinden ca. 2 mm ombuigt. Die wrik je ca. een halvfe cm tussen het asje en de keerring met de punten naar buiten gedraaid. Vervolgens trek je daarmee de keering naar buiten. Nieuwe keering even invetten en er met een houten/kunstoffen hamer recht inkloppen. Kind kan de was doen!

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 dec. 2005 17:35 
kosten 4 euro bij je motor dealer

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 dec. 2005 10:34 
Keerringen waar je goed bijkomt, zoals die van het schakelpookje, zijn ook goed te verwijderen met een zgn. zelftapper. Gaatje maken, zelftapper bot maken (anders draai je'm het aluminium in!) en indraaien. De keerring komt dam als vanzelf omhoog.

Ron (Joker).

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 juni 2006 10:24 
dit was ook mijn probleem,ik zal het eens proberen te vervangen,die keerring

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 oliekering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven