Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

In stukken

 
Schrijver MartinD
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 jan. 2006 21:12 
Het nieuwe jaar kon niet slechter beginnen. Ik had mijn motor (CX500C n°83) voor een motorblokrevisie bij een hondadealer binnengebracht (lekt en maakte dit typisch kettinklopgeluid bij koudstart). Na het afnemen en openen van de motor blijkt dat volgens hem nokkenasketting dient vervangen te worden (dacht ik wel) maar ook de nokkenas (hierop zijn lichte slijtverschijselen). Dit, samen met de gewone stukjes (dichtingen etc.) maakt echter een flinke rekening temeer voor het terug in mekaar moneteren van de motor ongeveer 500€ werkplaatskosten het plaatje compleet maken (naast 150€ die het mij nu al kost om alles te laten demonteren). Ik heb er dus al twee nachten niet van geslapen en heb besloten om hem niet meer in elkaar te laten steken. Mocht er iemand interesse hebben om deze gedemonteerde motor op te halen (een handige jongen of meisje maakt er waarschijnlijk weer een geheel van mag hij mij iets laten weten (tegen kleine afkoopsom voor het geheel). Of heeft iemand een beter idee dat mijn beurs kan dragen? Ik zal wel nog eens contact opnemen met Teryy en Frank om hun gedacht te kennen (en ik had mij al verheugd op het CX treffen van begin juni). suggesties: martin.demeester@skynet.be

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 jan. 2006 21:40 
Vrienden,

onderdelen genoeg hier maar om de kosten een beetje te sparen voor onze pechvogel ,ik heb enkel nog een blok met CDI
Wie heeft er nog een compleet en goed blok
Neem dan effe contact op met hem
Ik zorg dan wel dat het blok eronderkomt

Terry

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 jan. 2006 21:57 
http://www.hondacx500.nl/html/foto_c_martin.html

Als echte cx liefhebbers zou dit toch echt zonde zijn om die te slopen.

Doe jullie best makkers

Ikke nog eens

Terry

Schrijver ffroidbise
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 jan. 2006 02:19 
Mail is al onderweg.

ffroid (die hoopt hier eventueel hier nog iets van te maken, als de prijs meevalt tenminste)

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 jan. 2006 20:26 
Op marktplaats staat op dit moment een blok voor een CX500 voor €125
lekt wel wat olie maar dat is misschien op te lossen. Het kan lonend zijn om het even te bekijen.Het gaat om een blok uit 1985

Succes
Gertjan

Schrijver MartinD
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 jan. 2006 20:28 
Ondertussen al een nachtje geslapen (gewoeld/vroeg wakker etc.) en alles eens overdacht.

Ik weet niet of er tussen de CX club leden zijn die het technisch vernuft bezitten dat ik ontbreek om de motor terug in mekaar te schroeven maar stel dat:
- ik de nodige stukken (nokkenasketting, ev. nokkenas, dichtingen en wat nog nodig kan zijn) aankoop;
- ik zelf kom helpen bij het terug in mekaar steken en inbouwen;
- een vergoeding van 200€ voorzie voor de goede ziel ...

Is dit een eerbaar voorstel?

Wie zich geroepen voelt gelieve mij te contacteren op mijn mailadres martin.demeester@skynet.be.

PS een aanhanger voor het verplaatsen naar een ev. werkplaats kan ik wel organiseren.

Greetz, Martin

Schrijver Frans
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 jan. 2006 09:09 
Hoi Martin,

Ik hoop dat iemand je uit de brand kunt helpen.

Succes!
Frans

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 jan. 2006 09:41 
Hoi Martin,

Ik ben zelf niet in staat om je te helpen (ik ontbeer helaas dezelfde kennis als jij), maar ik wil toch even wat kwijt.

Ik vind dat je een meer dan eerbaar voorstel doet. CX-vrienden zijn er om elkaar te helpen, daar zou een dergelijke beloning eigenlijk niet eens nodig moeten zijn. Zeker als deze hulp betekent dat zowel een CX als een CX-rijder daar gelukkig van worden.

Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik roep deskundige liefhebbers hierbij dus op om jou uit de brand te helpen.

Veel succes en ik ben benieuwd naar de afloop!!

Groet,
Edward (die hoopt dat je nachten allengs minder slapeloos zullen worden)

Schrijver terry

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 jan. 2006 10:14 
Stand van zaken op dit moment :
blijkt aan de hand van het framenummer een CDI blok te zijn.
(wacht nog op bevestiging van Martin zelf die deze week nog zijn motor ophaalt bij de dealer)
- Blok op marktplaats is een E type
(bedankt Gertjan)
- Reserveblok bij me thuis ga ik nog eens checken (was een reparatie ivm. stator)

Dus : GOED BLOK GEZOCHT CDI
PS. ism. Martin dan indien hij dan toch een vergoeding voor de montage van het blok wil doen : voor de clubkas. Ik zorg dan wel voor montage.

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 12 jan. 2006 18:15 
Beste CX'ers,

Heb gisteren met Terry gebeld (I agree 100%) en zullen nu trachten het inderdaad zo op te lossen: motorblok zoeken waarbij ik dit zal helpen inbouwen. Heb je dus een blok liggen voor een CX bj 1981 (chassis PC012209038) graag een berichtje/prijsopgave.

Greetz,

Martin

Schrijver edward
Gast 
#11 | Geplaatst: 13 jan. 2006 09:05 
Terry: Hulde!!
Martin: Tot het eerstvolgend CX-treffen!!

Schrijver Broekhuizen
Gast 
#12 | Geplaatst: 14 jan. 2006 00:47 
[i][/i]

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 In stukken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven