Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

lassen aan de CX

 
Schrijver kees
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 jan. 2006 13:14 
Hallo allemaal

weet iemand of ik zonder probleemen aan de motor kan lassen?
Ik moet nl. onder m'n middebok een paar plaatjes lassen en in m'n uitlaat zit een klein gaatje.
(buiten dat ik de accu er uit moet halen)

Groetjes Kees

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 jan. 2006 13:26 
Ik heb vorig jaar aan mijn CX laten lassen door een professioneel bedrijf.

Inderdaad moet je de accu afkoppelen. Bovendien is het verstandig om de tank eraf te halen en de carbs goed af te tappen. De dynamostator kan geen schade oplopen. Succes!

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver attema
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 jan. 2006 12:33 
Hoi Kees, lassen aan de cx heb ik ook al menig keer gedaan. een ieder vertelt dan dat je de accu moet loskoppelen. Electronica is mijn vak en ik zou geen reden kunnen bedenken waarom de accu losgekoppeld moet worden. Erger nog, volgens mij wordt het alleen nog maar slechter als je de accu losneemt. Ik ontkoppel wel altijd de accu, is een gewoonte. De proef op de som nemen durf ik ook niet, stel je voor dat het toch stuk gaat. Waarom zou het stuk gaan als je aan de middenbok zit te lassen. Je zet de massa klem van het lasapparaat op de middenbok en "lassen maar". Dan gaat er geen stroom door enig stuk electronica van de motorfiets.
Wat je beter kan doen: de middenbok demonteren. Dan is het een stuk eenvoudiger lassen, en midder brandgevaar!
Idsart

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 jan. 2006 13:16 
Pas op met de middenbok !
Die roest van binnenuit door. Dus verstevigingen aan de buitenkant aanbrengen geeft geen garantie dat de middenbok weer voldoende stabiel is.
En geloof mij, het is een heel rare gewaarwording als je de motor op de middenbok zet en opeens de middenbok afbreekt. De motor loslaten en snel wegspringen bespaarde mij een pijnlijk been. Schade aan de motor viel gelukkig nog mee.

Beter is om een goede middenbok te zoeken dan om een slechte te lassen. Ik weet je krijgt dat ding er vaak niet zomaar onderuit. De buis die het scharnierpunt vormt zit vrijwel altijd vastgeroest in de bok zelf. Dan moet je de oren van het frame waar die buis in ronddraait uitbuigen. Gelukkig heeft de CX ook nog een jiffy.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver kees
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 jan. 2006 21:35 
hallo allemaal

Bedankt voor jullie tips.
En wat betreft de middenok. Deze is niet rot maar aan de onderzijde is deze versleten (m'n achterband staat op de grond) ik moet er alleen nieuwe plaatjes onder lassen. En de uitlaat is lek bij de ophanging van de dempers en dat lijkt me ook geen probleem om te lassen.
Bedankt voor de ractie

Groetjes Kees

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 lassen aan de CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven